7 mei 2025, 16:03:59

pikken tijdens kroelen

Gestart door hennie, 1 februari 2007, 17:03:00

« vorige - volgende »

hennie

Hallo,
Mijn valkje Poppie vindt het fijn om gekroeld te worden. Maar tijdens het kroelen gaat hij heel vaak opeens wild naar mijn hand pikken. Hij bijt niet hard  en het lijkt erop dat hij gewoon wil aangeven dat hij geen zin meer heeft in kroelen. Toch doet hij na het pikken zijn kopje weer naar voren en lijkt het toch weer dat hij wil dat ik doorga. Betekent dit gedrag iets of is hij op zo'n moment gewoon "kattig".
gr,Hennie

Inge88

Dat had ik ook weleens. Ik denk dat dit komt doordat je dan tegen een pennetje of nieuw groeiend veertje stoot. Die druk je dan per ongeluk in z'n velletje. Kan me voorstellen dat dat niet fijn aanvoelt. Vandaar dat je valkje dus even agressief reageert.

hennie

Hallo, ja, dat zou het heel goed kunnen zijn! Hij deed het ook steeds als ik te ver naar zijn buikje of rug ging. Hij duldt het dus alleen op zijn kopje. Als hij naar me gaat pikken zal ik dus maar even stoppen. Wil hem geen pijn doen!
gr,Hennie

Inge88

Het ruggetje of buikje aaien is meestal niet geliefd bij valkjes... sommige vinden het wel prettig of laten het toe, anderen niet. Onder de vleugels is vaak ook niet hun favo kroelplekje.

hennie

Hoi Inge,
Ze hebben wel een gebruiksaanwijzing, hoor ;)
Heb je al iets meer gehoord van je op handen zijnde valkje?
gr,Hennie

Inge88

haha.. ja  :P

Er zijn inmiddels 5 eitjes gelegd door het koppeltje van Linda.  2 eitjes van een ander koppel (geelwangen) liggen er nu ook bij, omdat deze niet meer broedden op de eitjes. Of alle eitjes ook bevrucht zijn weet ze nog niet.
De eitjes komen rond 13 februari (mn verjaardag :D) uit.

hennie

Leuk Inge,
Dat wordt een spannend kadootje voor jou!  Ik las vanmiddag op de site van een kweker dat ze het eitje bewaren en merken,zodat als je een valkje koopt, dan krijg je het eitje waar het is uitgekomen ook mee ! Vind je dat niet leuk! Mooi souvenir!
gr,Hennie

Inge88

1 februari 2007, 20:00:33 #7 Last Edit: 1 februari 2007, 20:02:31 by Inge...
Dat is zeker leuk ja  ;D Het valkje heeft daar ooit ingezeten, onwerkelijk dan denk ik  :P
Is ook leuk verjaardagscadeautje ja.. helaas kan ik 't valkje niet gelijk meenemen  :P Zal dan nog 6 tot 7 weken moet wachten. De kooi staat dan inmiddels te verstoffen denk ik, hihi  :P

hennie

Wat in het vat zit, verzuurd niet :P
Kun je in de tussentijd vast sparen voor speelgoed!
Woont Linda ver bij jou weg, of kun je soms weleens gaan kijken? Dan kom je die weken tenminste wat makkelijker door!
gr,Hennie

Inge88

Ze woont hier ongeveer 25 km vandaan, dus niet zo ver. Is natuurlijk leuk om 't valkje al eens eerder te zien. Maarja moet Linda natuurlijk ook willen he.

Ik ben inmiddels al speelgoed aan 't maken.. heb ook al wat af. En heb ook al nieuwe voerbakjes gekocht  :)

hennie

Ik heb vanmiddag ook plaatjes gezien van leuke hangers die iemand zelf had gemaakt . Van sisaltouw met kralen en houten stokjes. Geweldig leuk. Ik meen dat het Rianne was, maar weet niet zeker meerZe had er foto's van op de site gezet. Ben jij ook zo creatief. Het wordt gemaakt met een macrameknoop.
gr,Hennie

Inge88

Die is van Riny. Ik ben ook vrij creatief. Ik vind het leuk om te doen. In het peulneutje had ik ook een van mn creaties gepost. Ik knoopte met de scoobydou techiek..  :)

Lin

Ik kom even tussendoor.

ik zie dat jullie onderwerp een beetje afdwaalt..  :-X Als jullie niet meer over het topic hebben kan je een nieuwe openen als je een nieuwe vraag heeft die geen betrekking heeftt op deze. En anders kunnen jullie ook im-en (berichten versturen via je profiel)dan blijft dit topic namelijk schoon zonder teveel off topic berichten maar gevuld met antwoorden en daarop passende aanvullingen.

Als je bovenin in de zoekopdracht speelgoed maken intypt kan je ook info vinde trouwens.

Groeten, Lin

en ja ik ben de linda waar Inge een valkje heeft gereserveerd  ;) :D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hennie

Sorry Linda, ja , we dwalen idd af, maar ik ben nog niet zo thuis op de computer, dus de mogelijkheden die jij aangeeft om verder te teuten, krijg ik echt nietvoor elkaar. Ik zal straks mijn dochter om raad vragen. Weet jij wat een peulneutje is :P
gr,Hennie

Lin

Geeft niks Hennie. Als je echt met  persoon wil praten dan kan je op die persoon zijn/haar naam klikken en dan naar Persoonlijk bericht versturen. zo kan je berichten naar elkaar versturen.

wil je regelmatig wat vertellen over je valkje dan kan dat bij Dagboek of verhalen. wil je meer vertellen over andere zaken en een dagboek bijhouden dan kan dat bij buurthuis. Of je kan naar Peelneutje dan kan je gewoon wat vertellen als je wat kwijt wil:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,20295.from1170357212.html#new

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)