De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Saar op  8 maart 2007, 14:50:55
Citaat van: Bonnie op  8 maart 2007, 14:41:36

Maar als kap op de vuurpijl... Een geslaagde paring tussen Azrael en Alba!  :D ;D

Koppel vijf is een feit.

:o :o :o
Het zit dus in de familie :o ;D
En Robijn was er ook al zo vroeg bij dit jaar.
Weten we meteen van wie Kyra en Alba het hebben ;)

Ja inderdaad! Robijn ging vorig jaar ook stug door, hele kleine nestjes na de eerste ronde dat wel, drie eitjes waar er maar twee van uit kwamen. En nu heeft ze er vier.

Dat vind ik prima want dan kan ik er prachtig wat bij schuiven, vooropgesteld dat ze hulp krijgt van een man naturlijk.

Over Alba maak ik me niet zo'n zorgen, Azrael is een goede broeder en vader dus als ze het lichamelijk aankan krijgt ze alle hulp. Ze is in super conditie. Ik ben erg nieuwsgierig naar hun jongen. Alba heeft op een of andere manier een gigantische uitstraling, ze heeft een hele fiere trotse houding en Azrael is qua formaat en postuur ook erg fraai.

margreet

hallo Bonnie,

Op de 1e plaats nog een compliment voor je geimproviseerde maar toch wel prachtige binnenvoliere. Dat heb je knap gedaan.
De valkjes hebben het goed naar hun zin gezien hun amoureuze capriolen. Heb ik het toch gemakkelijk. 6 valkjes en tot nu toe 2 vaste koppels.
Volg de ontwikkelingen altijd wel van mensen met geelwangen/bleekmaskers etc. maar heb daar zelf niet mee te maken.
Hoop voor je dat het allemaal lukt.
Blijf het zeker volgen.

groetjes Margreet

•=Bonnie=•

8 maart 2007, 23:51:34 #137 Last Edit: 9 maart 2007, 02:16:20 by Bonnie
Citaat van: margreet op  8 maart 2007, 22:51:48
hallo Bonnie,

Op de 1e plaats nog een compliment voor je geimproviseerde maar toch wel prachtige binnenvoliere. Dat heb je knap gedaan.
De valkjes hebben het goed naar hun zin gezien hun amoureuze capriolen. Heb ik het toch gemakkelijk. 6 valkjes en tot nu toe 2 vaste koppels.
Volg de ontwikkelingen altijd wel van mensen met geelwangen/bleekmaskers etc. maar heb daar zelf niet mee te maken.
Hoop voor je dat het allemaal lukt.
Blijf het zeker volgen.

groetjes Margreet

Dank je wel Margreet :)

Ik hoop ook dat het allemaal goed gaat, maar ben wel voorbereid op de nodige tegenslagen. Vorig jaar had ik maar vier koppels en geen geelwangen. Toen ging het met de valkjes echt van een leien dakje. Dus 'ik' ben wel verwend...

*knock on wood*

•=Bonnie=•

De nieuwe website is online. Bij de koppels doen de foto's van de vier nieuwe valkjes het niet, dat klopt want daar heb ik nog geen echt mooie van en omdat ze zo druk zijn wil ik ze zo min mogelijk storen.

Ha ik ga het inderdaad missen als ze straks naar buiten moeten, ik heb vooral puter 'werk' deze week en kan dus heerlijk met mijn puter voor de glasdeuren naar de galerie zitten en ze in de smiezen houden.

Er komt dus eigenlijk niet zo heel veel uit mijn handen...  :D Hoewel, nieuwe website was ook best wel werken, beetje ;)

Azrael en Alba zitten heel erg veel samen in het blok. (terwijl ik dit schrijf zitten ze te paren haha, wat een herrie) En heeft er iemand het geluid van een roodrug voor me? Die nieuwe split man maakt wel zo'n maf geluid, alsof ie aan het raspen is en zich af en toe verslikt. Nog nooit gehoord van een valk. Misschien heeft ie wel niet valkjes pleegouders gehad... Hij's wel valk gericht trouwens hoor.

•=Bonnie=•

9 maart 2007, 13:24:55 #139 Last Edit: 9 maart 2007, 13:30:22 by Bonnie
De oplossing voor het agresieve gedrag van Cocktail is gevonden zonder ze te moeten vangen en in een ander compartiment te zetten (denk ik).

De vlucht is twee meter lang en twee meter breed, aan elke kant hangt een broedblok. Telkens joeg Cocktail Fellow en Yellow uit hun blok terwijl Cocktail & Dreams hun blok keuze echt hebben gemaakt.

Ik heb nog wat stukken gaas over die ik niet voor de grote vluchten kan gebruiken, stukken van een vierkante meter. Nu heb ik zo'n stuk aan het dak gehangen. Precies op de helft van de zodat de bovenste helft van de vlucht in twee delen wordt verdeeld.

Door de zitstok die over de volle breedte liep nu zo laag te hangen dat ze onder die afscheiding door kunnen hadden ze heel snel in de gaten hoe ze om de afscheidig heen konden.

Voor Cocktail echter die eerder in een rechte lijn vanuit zijn blok naar dat van Felow en Yellow vloog is het een serieus obstakel in zijn aanval. HIj moet zich laten zakken en lopen of een duikvlucht nemen en dat is te omslachtig of hij is blond  ;D. Hij maakt zich noch heel boos als ie de twee aan de andere kant van het gaas bezig ziet maar beseft niet dat ie met wat moeite nog steeds kan stoken. Ik denk dat hij over een poosje net zo min geeft om dat deel als om de vlucht aan de andere kant.

Voor mij is het ideaal want ik loop onder de afscheiding heen en het licht kan er ook gewoon door, plus het voederplateau serveert nog steeds de beide koppels.

Nu hopen dat het blijft werken. Misschien dat ik dit ook voor Pim & Roos en Schnippie en Mokka moet doen want ook Pim & Roos zijn bijzonder verdedigend tegenover hun blok en Schnippie is een watje.

Ed

9 maart 2007, 15:22:10 #140 Last Edit: 9 maart 2007, 15:25:00 by Ed
Hoi Bonnie,

Ik lees dat het goed gaat in de Grijze Parel succes ermee.

Even over je website in Explore zie ik hem goed maar alleen de TeKoop knop doet het en Contact.

Ik heb hem in Netscape beken en daar zie ik een komplete site map. Hij doet het hier wel alleen de opbouw is niet goed.
Dit zal ook het geval zijn met Firefox ben ik bang voor.

Dus iets klopt er niet

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

9 maart 2007, 17:00:43 #141 Last Edit: 9 maart 2007, 17:31:24 by Bonnie
Citaat van: Ed op  9 maart 2007, 15:22:10
Even over je website in Explore zie ik hem goed maar alleen de TeKoop knop doet het en Contact.

Ik heb hem in Netscape beken en daar zie ik een komplete site map. Hij doet het hier wel alleen de opbouw is niet goed.
Dit zal ook het geval zijn met Firefox ben ik bang voor.

He Ed,

Bedankt voor de melding, ik heb hem gisteren online gezet maar omdat ik op een mac werk kon ik het niet op PC testen. Als het goed is is het nu opgelost, in elk geval in Exploder.

Firefox en Netschaap weet ik nog niet dus als je nog eens zou willen kijken?

Ed

Hoi Bonnie,

In Explore werkt hij.

In Netscape Zie ik nu de begin layout goed maar als ik ergens op klik. Dan krijg ik eerst het hele menu onder elkaar te zien een daarond wat ik heb aan geklikt.

ps Het is wel mooi geworden hoor je site.

Groetjes
Ed

Rianne

Hoi Bonnie,

qua tekst zitten er in de inleiding nog wat kleine foutjes. Ik heb het idee dat er wat woordjes missen. :)
Bij informatie - handtamme vogels kan ik niet terug naar het menu informatie.
Bij de koppels krijg ik een hele tijd niks te zien en onderin begint pas het frame(?) met de koppels.
Sommige foto's doen het niet op de koppels pagina.
Bij de catharina's verwijst de link naar de koppels naar de valkparkieten.

Deze dingen kwam ik tegen. Verder is het een mooie site, maar zou ik zelf het bovenframe wat kleiner maken zodat je meer tekst in je beeld ziet. Ik heb nu het idee dat ik voornamelijk onderin het scherm zit te lezen. :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed op  9 maart 2007, 17:20:12
Hoi Bonnie,

In Explore werkt hij.

In Netscape Zie ik nu de begin layout goed maar als ik ergens op klik. Dan krijg ik eerst het hele menu onder elkaar te zien een daarond wat ik heb aan geklikt.

ps Het is wel mooi geworden hoor je site.

Groetjes
Ed

Thanks, voor het compliment en het checken. Het zou kunnen kloppen dat het in netscape niet goed gerendeerd wordt, die is niet echt tof met stylesheets. Je kan de boel in elk geval lezen en navigeren...

Ik zal eens kijken of ik nog een tweak voor netscape kan van vinden. Maar veel wordt dat ding op pc ook niet meer gebruikt geloof ik he? Welke versie heb je, 7?

Ed

Hoi Bonnie,

Explore 6.0
Netscape 7.2

even op mijn site gekeken 90 % kijkt met explore 10 % met Monzilla dat is netscape en firefox.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Bonnie,

Als ik bij informatie naar Handtamme vogels gaat veranderd het menu. ALs ik dan op home klik krijg ik een error. Voor de rest nog geen foutjes kunnen ontdekken.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

9 maart 2007, 18:17:25 #147 Last Edit: 9 maart 2007, 18:43:46 by Bonnie
Citaat van: Rianne op  9 maart 2007, 17:30:27
Hoi Bonnie,

qua tekst zitten er in de inleiding nog wat kleine foutjes. Ik heb het idee dat er wat woordjes missen. :)

check.

Bij informatie - handtamme vogels kan ik niet terug naar het menu informatie.

check

Bij de koppels krijg ik een hele tijd niks te zien en onderin begint pas het frame(?) met de koppels.

check

Sommige foto's doen het niet op de koppels pagina.

Klopt :) die foto's heb ik nog niet :P

Bij de catharina's verwijst de link naar de koppels naar de valkparkieten.

check

Deze dingen kwam ik tegen. Verder is het een mooie site, maar zou ik zelf het bovenframe wat kleiner maken zodat je meer tekst in je beeld ziet. Ik heb nu het idee dat ik voornamelijk onderin het scherm zit te lezen. :)

Thanks, bovenframe kleiner gaat niet door de banner, die is zo hoog. Ik heb wel een regel onder weggenomen, de titel, die scrolt nu mee zodat je wat meer veld hebt.

"check" betekend overigens niet dat jij weer moet kijken (mag wel natuurlijk) maar het vinkje voor "klaar" :)

*Esther*

9 maart 2007, 18:37:06 #148 Last Edit: 9 maart 2007, 20:16:34 by *Esther*
oooh ik ga gelijk effe kijken.

Leuk en wel een heel andere opzet dan je andere site.

Het meeste is al gezegd wat tips betrefd.  ;) Ik vind het  jammer dat er erg weinig tekst in het scherm te zien is. Bv je kweekkaart vind ik nu niet overzichtelijk.
Nu wel!!! ;) :D

En nu mogen de valkjes voor wat 'opvulling' gaan zorgen. ;D

gr Esther

Quendi

Smiegtie  ;D!! Je hebt fellow een make over gegeven  ;).
Hij is spontaan geelwang geworden!  :D.
Wat een SUPER mooie banner!

En je site ziet er mooi uit. Ik heb er al naar gekeken maar heb nog niet alles ontdekt. Ga ik dus nu even doen.

Gr Sietske