De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op  4 maart 2007, 11:09:00
Schouwlampje is altijd handig. Heb ik ook..

Ik heb een koppel die heel vaak onbevruchte eitjes leggen. Dan is zo'n lampje erg handig.

Gefeliciteerd met je 4e eitje. Ik hoop heel erg voor je dat ze bevrucht zijn, en dat madame ze zelf kan opvoeden als quappo er niets mee doet.

Tot nog toe schouwde ik nooit, als er niets uit komt komt er niet uit, maar nu ik eites van de geelwangen onder andere koppels met leggen is het wel handig te weten of de eigen eitjes allemal bevrucht zijn of niet  inderdaad. Ik ga er maandag eens achteraan, zo'n sleutelhanger zaklampje van twee euro is vaak super sterk en voldoet ook wel :)

•=Bonnie=•

Mijn wildkleur geelwang man en opaline geelwang pop zitten samen in en op het blok. Ze zitten bij Fellow en Yellow nu en de split man en de lutino zitten in de vlucht waar Felow en Yellow eerst zaten. De split man joeg de geelwang steeds weg als hij avances maakte bij de pop terwijl zij duidelijk de geelwang man wou.

Vraag me af of die lutino wel een pop is. Zou jammer zijn als dat niet zo is maar als het toch een man is gaat hij eruit. De split man hou ik dan nog wel even aan, mocht quappo zijn kwartje dan echt niet vallen dit jaar is de split man misschien iets voor Robijn zo lang.

•=Bonnie=•

4 maart 2007, 21:01:32 #122 Last Edit: 8 maart 2007, 14:42:01 by Bonnie
YES! De wildkleur geelwang man en de opaline geelwang pop hebben gepaard  :D Koppel 4 is een feit.

Cocktail & Dreams zijn hun namen. Morgen probeer ik een paar leuke headshots voor op mijn site te maken.

Quendi

GEFELICITEERD! ;D ;D

Als je in mijn dagboekje kijkt, lees je ook leuk nieuws over mn geelwangen  ;D.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op  4 maart 2007, 22:21:06
GEFELICITEERD! ;D ;D

Als je in mijn dagboekje kijkt, lees je ook leuk nieuws over mn geelwangen  ;D.

Gr Sietske

YES! Ook hier goed nieuws dus :)

•=Bonnie=•

Vandaag heb ik een "schouwlampje" gehaald :)

Voor 4 euro een penlight lampje bij de Karwei dat dwars door mijn vinger schijnt dus ook wel door een eitje zal gaan. Aangezien de pas haar 4e ei heeft wacht ik nog een dag of drie a vier voordat ik ga schouwen.

Waarschijnlijk is het niets. Ook van Azrael en Alba en van de twee over gebleven "quarantaine" valkjes weet ik nog niet wat ze gaan doen.

Als de eitjes van Robijn leeg blijken en boven genoemd viertal nog niet duidelijk is gekoppeld zet ik ze alle 6 bij elkaar en zoeken ze maar uit wie wie wil. Liefde kan je uitlokken maar niet dwingen ;)

Rianne

Hoi Bonnie,

let er wel op met dat lampje dat het niet te warm wordt. Zo'n lampje kan pittig heet worden en dat is niet goed voor de inhoud van het ei.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  6 maart 2007, 12:23:28
Hoi Bonnie,

let er wel op met dat lampje dat het niet te warm wordt. Zo'n lampje kan pittig heet worden en dat is niet goed voor de inhoud van het ei.

Hoi Rianne. Thanks voor de waarschuwing ;) Het zal in dit geval wel loslopen, het lampje wordt bijne niet warm en de eitjes kunnen gewoon in het nest blijven liggen. Ik hou het er niet langer dan max een seconde op.

Over een dag of twee zal ik eens kijken, ik denk dat allen onbevrucht zullen zijn.

Ondertussen heb ik de geelwangen meermaals zien paren :) Ben zo benieuwd wat eruit komt :)

Tjerk

Hey,

leuk dat de valken al zo bezig zijn. Hoeveelste stond ik op de lijst voor een Geelwang Fallow pop :p? River 6 Mystic beginnen nu ook een beetje. De geelwangen wacht ik nog even mee, todat de nieuwe volière helemaal klaar is dan kunnen ze daarin broeden.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op  7 maart 2007, 12:23:15
Hey,

leuk dat de valken al zo bezig zijn. Hoeveelste stond ik op de lijst voor een Geelwang Fallow pop :p? River 6 Mystic beginnen nu ook een beetje. De geelwangen wacht ik nog even mee, todat de nieuwe volière helemaal klaar is dan kunnen ze daarin broeden.

Groeten Tjerk

Pop? je staat de lijst voor een man  ;D Wil je liever een pop? kan ook hoor.

Ondertussen zijn vier koppels aan het paren en druk met de blokken waaronder de widkleur geelwangen en de fallow geelwangen.

Quappo en Robijn hebben dan wel 4 eitjes maar die zijn onbevrucht. Ik zal over een paar dagen nog eens kijken maar ik denk niet dat het wat wordt. Als dat zo is gaat het blok eruit. Afhankelijk van wat Azrael en Alba ondertussen doen kijk ik dan wel hoe of wat.

Azreal en Alba lijken ook nog geen kopel, dat zou nog kunnen komen wat Azrael wou haar wel treden maar ze snapt het nog niet. Best kans dat ze de tweede ronde wel klaar is.

De wildkleur/geelwang en de lutino pop zijn evenmin een koppel, hij fluit de godganse dag op de opaline-geelwang pop maar die doet alsof ze hem nie thoort want die is echt heel dik met haar wildkleur geelwang man.

Als ze wanneer ze naar buiten mogen nog steeds geen koppels zijn laat ik alle zes samen in een vlucht en zoeken ze het maar lekker onderling uit.

Hm... terwijl ik dit tik kruipt Azrael in een blok en gaat Alba ervoor zitten... zou het dan toch?

•=Bonnie=•

Pim & Roos zaten vandaag wel 4x te wipwappen. Schnippie en Mokka heb ik 2x bezig gezien. Grappig is wel dat ze maar schijnen te kunnen kiezen welk blok ze zullen nemen.

Hetzelfde is het geval in de geelwang vlucht, de ene keer jaagt Cocktail Fellow en Yellow van het binnenste blok en dan weer van het buitenste. Ondertussen echter zit Dreams erbij alsof dat ei niet lang meer op zich gaat laten wachten dus het lijkt me handig als ze hun "mind opmaken".  :P

Azrael en Alba hebben samen in het blok gezeten vandaag. Voor hun geef ik de hoop dus nog niet op. Ik hoop dat ze elkaar vinden want ik ben erg benieuwd naar de jongen van dit koppel. Beide vogels hebben een fantastische houding waarbij Azrael echt fors is en Alba zeker voor een albino een mooie maat heeft.

Altijd spannend de aanvang van een seizoen als je nieuwe koppels hebt  :D

Caroline

Hé, je hebt een nieuwe handtekening!!?? Gaaf!!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ziet er zeker mooi uit! :D

•=Bonnie=•

8 maart 2007, 14:41:36 #133 Last Edit: 8 maart 2007, 19:32:05 by Bonnie
@ Rianne en Caroline: Thanks  ;D Vind hem zelf ook erg mooi. Ik ben bezig aan een nieuwe website, en daar hoort een nieuwe banner bij. :)

Zo... weer een update wat betreft de vogels. Als je er zo met je neus bovenop zit zie je toch wel veel  :o

Een geslaagde paring tussen Cocktail & Dreams waar geen einde aan kwam. Een dito paring tussen Fellow en Yellow waarbij die arme Fellow waarschijnlijk duizeling is geworden want ze zaten bovenop het blok en Yellow bleef de eerste helft maar rondjes tollen.

Even later zaten ze samen in het blok en werden ze er door Cocktail uitgetreiterd  >:( Die moet uitkijken want ik kan nog een wisseltruc toepassen. Moet ik dan alleen wel vandaag of morgen beslissen want daarna zijn er beslist eitjes hier en daar en hebben ze rust nodig.

De paringen van Pim en Roos en Schnippie en Mokka noem ik maar niet meer, die blijven aan de gang  8)

Maar als klap op de vuurpijl... Een geslaagde paring tussen Azrael en Alba!  :D ;D

Koppel vijf is een feit.  :D

Saar

Citaat van: Bonnie op  8 maart 2007, 14:41:36

Maar als kap op de vuurpijl... Een geslaagde paring tussen Azrael en Alba!  :D ;D

Koppel vijf is een feit.

:o :o :o
Het zit dus in de familie :o ;D
En Robijn was er ook al zo vroeg bij dit jaar.
Weten we meteen van wie Kyra en Alba het hebben ;)