De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

1 februari 2007, 19:28:53 #30 Last Edit: 1 februari 2007, 19:30:35 by Bonnie
Citaat van: ManjaV op  1 februari 2007, 11:42:10
Nou, als je de tijd en ruimte hebt, is het natuurlijk leuk om binnen alvast een rondje te proberen. Wie weet?

Tijd zat, het is voor mij nu pruimentijd, ruimte ook zat alleen geen geschikte kooien.  >:(

Maar... de panelen voor de voliere zijn wel allemaal klaar, alleen die voor het binnenhok nog niet maar dat worden in elk geval 4 deuren met voeder plateaus

Dus misschien dat ik die vast maak. Dan zou ik met tieraps wat panelen aan elkaar kunnen zetten en zo binnen een vlucht van 6 meter lang maken  :D

Die kan ik dan verdelen met de vier deurpanelen zodat ik 3 vluchten van 2 meter krijg  ;D

Toevallig zitten er in het dak twee panelen van 1x3 dus dat past precies. Er ligt beton op de bodem van de gallerie dus als ik daar landbouwzeil onder leg, een paar latten tegen het gaas aan de binnenkant zet en daar houtsippers in stort...  ;D

Haaaaa, ik denk dat ik dat gewoon ga doen. Dan kunnen ze lekker die kleine rot hokjes uit en heb ik meteen een grote kamervoliere voor de quarantaine vogels over, hebben die ook meteen wat meer ruimte want die zitten nu met zijn viertjes in een jock kooi  :)

Heheh, net even met mijn man overlegd en die vind het een prima plan... Dus morgen ben ik  weer met de popnageltang en afkortzaag in de weer  ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

•=Bonnie=•

Even een kleine update.

Quapo en Robijn bij Pim en Roos was blijkbaar geen goed idee, Quapo gedraagd zich nogal dominant en joeg de anderen het hele hok door.

Hij en Robijn zijn ook nog niet gevestigd evenmin als Azrael en Alba (of ze knuffelen alleen als ik het niet zie natuurlijk). Hierop heb ik besloten Pim en Roos bij Schnippie en Mokka te plaatsen en dat gaat goed.

De laatste twee paren vrolijk door, zelfs terwijl ik vol aan het boren en zagen ben  ;D

Quapo en Robijn zitten nu samen met Azrael en Alba. Ik hoop dat ze nu niet gaan switchen maar als dat wel zo is jammer dan. Ik mis dan alleen de kans om albino mannen te kweken wat wel jammer zou zijn maar goede koppels zijn belangrijker.

De quarantaine vogels laten zich amper horen, die twee mannen zijn 100% zeker mannen maar fluiten en tikken niet. Toch zien ze er super gezond uit en is de ontlasting ok. Misschien als ze straks meer ruimte hebben, het is niet ideaal voor ze zo.

Jammer genoeg ben ik nog niet erg opgeschoten met de deuren omdat er vanalles tussenkwam maar vanmiddag kan ik weer een paar uurtjes klussen :)

•=Bonnie=•

Volgens mij moet ik opschieten met de tijdelijke binnenvluchten want Mokka heeft een eierkont en gaat steeds in een hoek zitten met Schnippie en strak naast. Ze paren een paar keer op een dag en ik vrees dat het haar nix kan schelen dat er geen blokken zijn en de kooi niet gechikt is voor broeden.

Robijn heeft ook spatjes want ik zag haar kippetje zitten voor Alba (huh?)

Ook Fallow heeft het in zijn bol, hij fluit de hele dag door. Het is een hele leuke vogel, ben benieuwd naar het karakter van zijn jongen. Hij is niet tam maar reageert wel heel sterk op mij.

Pff, wat een gepriegel met die deurpanelen. Ik ben er de rest van de week nog wel zoet mee vrees is. Ook al omdat ik niet een hele dag bezig kan zijn ermee.

*Yvon

Hoi hoi

Bij jou is het dus ook al begonnen ?
Koppelvorming en valkjes die hun eitje kwijt willen.  ;)
En bij ons? Nog helemaal niks.  :-\
Veel succes bijhet opzetten van de panelen.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

•=Bonnie=•

7 februari 2007, 09:52:41 #37 Last Edit: 7 februari 2007, 09:54:43 by Bonnie
Citaat van: Saar op  6 februari 2007, 16:48:20
;D ;D ;D ;D

Zeg!  ;D Is Moby nog ergens split voor eigenlijk?

Citaat van: Yvon en Rene op  6 februari 2007, 16:23:04
Bij jou is het dus ook al begonnen ?
Koppelvorming en valkjes die hun eitje kwijt willen.  ;)
En bij ons? Nog helemaal niks.  :-\
Veel succes bijhet opzetten van de panelen.  ;D

Groetjes Yvon

Hey Yvon,

Nou ik noem het pas begonnen als het eerste ei er is hoor, en ze moeten nog even wachten. Bij jullie nog niets, maar da's buiten ook toch? Mijne zitten allemaal nog binnen. Ik hoop in het weekend de laatste hand aan de vluchten te kunnen leggen, dan kunnen ze er in. Vanmiddag nieuwe blokken halen.  :)

Saar

7 februari 2007, 10:38:07 #38 Last Edit: 7 februari 2007, 16:50:47 by Saar
Citaat van: Bonnie op  7 februari 2007, 09:52:41
Citaat van: Saar op  6 februari 2007, 16:48:20
;D ;D ;D ;D

Zeg!  ;D Is Moby nog ergens split voor eigenlijk?

ik heb pas nog een vraag gesteld over zijn ouders.
Dit is de link ervan:
KLIK HIER
Daar staat ook meteen wat er uit Kyra en Moby kan komen als ik er mee zou gaan kweken :)
Groetjes Saar :-*

ManjaV

Hoi Bonnie,

Zo te lezen heb je heel veel ruimte bij je nieuwe huis, gezien de voliere die daar gebouwd wordt, of? Is het mooi wonen in Friesland?
Mijn oom en tante wonen in Oost-Groningen, ze hebben daar ook zeeën van ruimte. Als je dat zo ziet, zou ik haast zelf willen verhuizen. ;D Lekker veel ruimte voor een mooie voliere!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Quendi

Ik ga morgen naar Ureterp in Friesland, naar een vogelasiel.  ;D

Hopen dat je vogeltjes nog even kunnen wachten met eitjes leggen want het zou zonde zijn als ze daarvoor een ronde missen.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op  7 februari 2007, 15:51:27
Ik ga morgen naar Ureterp in Friesland, naar een vogelasiel.  ;D

Hopen dat je vogeltjes nog even kunnen wachten met eitjes leggen want het zou zonde zijn als ze daarvoor een ronde missen.

Gr Sietske

Ureterp vogelasiel... en wat ga je daar doen dan?

Wat betreft de eitjes, als ze nu leggen haal ik ze gewoon weg en bewaar ze, binnen twee weken zijn de binnenvluchten af en kunnen ze daar de eerste ronde doen. Dan maken we op ons gemak de buitenboel af en kunnen ze na de eertste ronde naar buiten. Dan krijgen ze even rust en mogen ze buiten de tweede ronde doen, weet ik meteen zeker dat het niet meer vriest  ;)

Het is best gezellig ze binnen te hebben trouwens :) Enne, zijn je geelwangen al begonnen?

Citaat van: ManjaV op  7 februari 2007, 10:49:24
Hoi Bonnie,

Zo te lezen heb je heel veel ruimte bij je nieuwe huis, gezien de voliere die daar gebouwd wordt, of? Is het mooi wonen in Friesland?
Mijn oom en tante wonen in Oost-Groningen, ze hebben daar ook zeeën van ruimte. Als je dat zo ziet, zou ik haast zelf willen verhuizen. ;D Lekker veel ruimte voor een mooie voliere!

Groetjes,
Manja

Hoi Manja,

We hebben vooral een waanzinnig groot huis doordat de hele boerderij tot woonhuis is gebombardeerd. Buiten valt het mee maar ik mag niet klagen en al helemaal nietomdat we midden in een natuurgebied zitten. Het barst hier van de vogels, zilverreiger, ijsvogel, blauwborst, roerdomp, ooievaar, kiekendief, lepelaar, zaagbek enne... boommarters, hermelijnen en vossen... Die laatste drie hebben ons doen besluiten de voliere in elk geval geheel van alu te maken met een hermetisch afgesloten bodem in binnen- en buitenvluchten. Otters zitten hier ook maar die heb ik nog niet gezien  ;D

*lach* Ik denk dat hiermee de vraag of het hier mooi wonen is meteen beantwoord is.  ;)

De buitenvlucht wordt trouwens nog veel groter dan die 3x3. Het totale oppervlakte van binnen en buitenverblijven wordt 6x7 meter  :-X

Citaat van: Saar op  7 februari 2007, 10:38:07

Dit is de link ervan:
KLIK HIER
Daar staat ook meteen wat er uit Kyra en Moby kan komen als ik er mee zou gaan kweken :)

Ohw leuk, dat is dus best een spannende combi met hele leuke splits. :) Stel dat Moby ook nog stiekem een split witmasker zou hebben dan kan je helemaal lachen :)

Ze zien er goed uit :)

Saar

Citaat van: Saar op  7 februari 2007, 10:38:07

Dit is de link ervan:
KLIK HIER

Citaat
Ohw leuk, dat is dus best een spannende combi met hele leuke splits. :) Stel dat Moby ook nog stiekem een split witmasker zou hebben dan kan je helemaal lachen :)

Ze zien er goed uit :)

Het zou wel leuk zijn ja als ie dat heeft ;D Maar dat is afwachten :) en bedankt voor t complimentje :D

•=Bonnie=•

Zo, zou helemaal vergeten te vertellen dat ik vandaag de nieuwe broedblokken heb gehaald. Ik vind ze alleen wel erg hoog... 45 cm  :-\

Flinke laag henparade er in dan maar, er zit wel een trapje in maar ik heb geen idee of ze dat naar beneden toe wel gebruiken.

In elk geval heb ik zo samen met de blokken van het afgelopen jaar blokken zat. Altijd makkelijk als je tijdens het kweken de jongen in een brandschone , kant en klare en gelijke kast kunt overleggen en op je gemak de oude kunt ontsmetten en weer laten drogen.  :)

kimmie

Heey Bonnie,

Wat een leuk dagboekje heb je.
Mooie valkjes trouwens ook!!

Ik ben benieuwd hoe je voliere eruit gaat zien.

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady