De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

Quendi

Citaat van: Bonnie op  7 februari 2007, 18:16:24
Citaat van: Quendi op  7 februari 2007, 15:51:27
Ik ga morgen naar Ureterp in Friesland, naar een vogelasiel.  ;D

Hopen dat je vogeltjes nog even kunnen wachten met eitjes leggen want het zou zonde zijn als ze daarvoor een ronde missen.

Gr Sietske

Ureterp vogelasiel... en wat ga je daar doen dan?

Wat betreft de eitjes, als ze nu leggen haal ik ze gewoon weg en bewaar ze, binnen twee weken zijn de binnenvluchten af en kunnen ze daar de eerste ronde doen. Dan maken we op ons gemak de buitenboel af en kunnen ze na de eertste ronde naar buiten. Dan krijgen ze even rust en mogen ze buiten de tweede ronde doen, weet ik meteen zeker dat het niet meer vriest  ;)

Het is best gezellig ze binnen te hebben trouwens :) Enne, zijn je geelwangen al begonnen?

Hoi Bonnie,

Ik ga daar naar het vogelasiel, omdat ik daar ideeen wil opdoen, voor het eigen vogelasiel hier in Naarden. Daar loop ik namelijk stage. En voor mijn stageopdracht moet ik een Operatie Kamer om toveren tot profesionele O.K. zodat de dierenarts daar goed zijn werk kan doen. Ik wil dus kijken of ik misschien bij dat vogelasiel dingen ontdek waarin wij ons kunnen verbeteren.

Enne, de geelwangen paren wat af ::). Alleen gaan ze nog niet het blok in, maar daar is het denk ik ook te vol voor. Met zijn 4 zitten ze altijd boven in een kamervoliere, de Brio Medium van Ferplast.

Goed idee idd, om de eieren te bewaren!

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op  7 februari 2007, 21:04:34
Hoi Bonnie,

Ik ga daar naar het vogelasiel, omdat ik daar ideeen wil opdoen, voor het eigen vogelasiel hier in Naarden. Daar loop ik namelijk stage. En voor mijn stageopdracht moet ik een Operatie Kamer om toveren tot profesionele O.K. zodat de dierenarts daar goed zijn werk kan doen. Ik wil dus kijken of ik misschien bij dat vogelasiel dingen ontdek waarin wij ons kunnen verbeteren.

Enne, de geelwangen paren wat af ::). Alleen gaan ze nog niet het blok in, maar daar is het denk ik ook te vol voor. Met zijn 4 zitten ze altijd boven in een kamervoliere, de Brio Medium van Ferplast.

Goed idee idd, om de eieren te bewaren!

Gr Sietske

Ik hoop dat het dit weekend gaat lukken de tijdelijke binnenvluchten af te hebben. Zodra ze klaar zijn zal ik weer eens foto's maken van het hele stel :)

Citaat van: kimmie op  7 februari 2007, 20:46:23
Heey Bonnie,

Wat een leuk dagboekje heb je.
Mooie valkjes trouwens ook!!

Ik ben benieuwd hoe je voliere eruit gaat zien.

Groetjes Kim

Dank je Kimmie, en wij zijn zlef ook benieuwd. Als ie staat plaats ik natuurlijk foto's  :)

Saar

Hoi Bonnie,
Ik heb Kyra gisteren gewogen toen ze nog niks had gegeten..
Ze weegt 100 gram :o :o :o
Ze is ruim 10 gram aangekomen ;D
Groetjers Saar :-*

•=Bonnie=•

Citaat van: Saar op 10 februari 2007, 11:37:14
Hoi Bonnie,

So! da's behoorlijk zeg  :D Wordt ze niet te dik?

Saar

Citaat van: Bonnie op 10 februari 2007, 12:34:54
Citaat van: Saar op 10 februari 2007, 11:37:14
Hoi Bonnie,

So! da's behoorlijk zeg  :D Wordt ze niet te dik?

Nee hoor :)
Ze is heel erg fors :)
Ik zal even kijken of ik nieuwe foto's kan maken van haar :)

•=Bonnie=•

*baal* ik had zo gehoopt de tijdelijke vlucht van het weekend af te krijgen, is bij het zagen van de laatste deur het blad te bot. Het vrat bijna een halve cm uit mijn aluminium en dan kom ik die net te kort. Dus gaat het helaas nog wat langer duren.

Ondertussen klinken de vogels hoe langer hoe meer alsof het a lente is. Zelfs tussen Quappo en Robijn lijkt het dan toch nog te gaan lukken.

Rianne

Hey, je hebt een nieuw dagboek! :D Nog niet gezien! Mooie koppels heb je, en ik ben ook zeer benieuwd naar je quarantaine valkjes!

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 12 februari 2007, 16:27:27
Hey, je hebt een nieuw dagboek! :D Nog niet gezien! Mooie koppels heb je, en ik ben ook zeer benieuwd naar je quarantaine valkjes!

Ja, met het seizoen in aantocht, de nieuwe vluchten en nieuwe koppels leek het me wel weer een goede tijd een dagboek te starten.  :)
De quarantaine valkjes krijgen de kamervoliere waarin nu Schnippie en Mokka en Pim en Roos zitten zodra ik de tijdelijke binnenvluchten klaar heb. (kan nu echt niet lang meer duren!). Als ze daar in zitten hebben ze meer ruimte en kan ik er foto's van maken. Maar nog altijd geen idee hoe en of ze koppelen... ze houden het spannend.  :)

•=Bonnie=•

Niet veel te melden helaas  :( De zaag is nog steeds niet binnen dus ik kan het laatste beetje niet afmaken waardoor de vogels nog steeds in de ophokkooien zitten. Daar baal ik vreselijk van.

Wel is ondertussen de plaats voor de voliere kaal en egaal dus het is niet dat het helemaal stil staat hier.

Als die zaag niet opschiet ga ik het met de hand doen  >:(

(maar niet heus want dat wordt dan zo scheef als ik weet niet wat ;) )

De valkjes zelf maken het goed, om ze van de broedstemming af te houden (ze waren heel erg bezig) doe ik nu vanaf 17:00 iets voor de ramen van de gallerie waar ze zitten zodat het donker wordt en dat gaat er pas om 08:00 in de ochtend weer af. Daarnaast hou ik 1 raam constant bedekt zodat het iets minder helder is in de ruimte. Het lijkt te helpen, de fluit serenades zijn wat minder geworden en Mokka zit niet langer op de bodem alsof ze elk moment kan gaan leggen.

Paren doet ze er niet minder om, sjonge jonge wat is die blij met haar Schnippie zeg  :D
Azrael en Alba lijken elkaar te vinden, hij wou opstappen zag ik vorige week maar ze snapte hem niet.
Quapo zag ik een paar keer zijn koppie buigen voor Robijn. Blijkbaar gaat hij eieren voor zijn geld kiezen. Zij vertrouwd het nog niet maar ze koppelde vorig jaar ook als aller aller laatste dus...

Ik hoop dat de zaag snel binnen is en ik de boel kan afmaken. Dan heb ik ook ruimte de quarantaine valken binnen te halen. Zo zie ik echt niet of ze koppelen want als ik de deur van de schuur open doe hangen ze allemaal in het gaas.

Rianne

Balen! Moet ik nog langer wachten op foto's van de quarantaine valkjes ;) ;D
Zo te lezen gieren de hormoontjes als een idioot bij je valkjes! Hopelijk mikken ze meteen raak als ze eenmaal buiten een broedblok krijgen ;D

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 20 februari 2007, 15:23:18
Balen! Moet ik nog langer wachten op foto's van de quarantaine valkjes ;) ;D
Zo te lezen gieren de hormoontjes als een idioot bij je valkjes! Hopelijk mikken ze meteen raak als ze eenmaal buiten een broedblok krijgen ;D

Haha, ja ik baal met je mee geloof dat maar! Ik had dus het idee ze binnen de eerste ronde te laten doen door een tijdelijke binnenvoliere te bouwen met de panelen voor buiten. Maar als die zaag nu nog lang op zich laat wachten hoeft dat niet meer, dan kan ik ze beter meteen naar buiten doen  >:(

Ik wil ze zooooo graag uit die kleine hokjes, vind het echt een afschuwelijk gezicht.

•=Bonnie=•

25 februari 2007, 21:25:08 #56 Last Edit: 25 februari 2007, 21:42:50 by Bonnie
Het eerste ei is er!   :o

Quapo en Robijn zaten eerst samen met Pim en Roos in een vlucht. Maar omdat Quapo en Robijn nog geen koppel waren en Quapo nogal dominant deed naar Pim heb ik ze weer uitelkaar gehaald.

Pim en Roos zitten nu samen met Schnippie en Mokka en dit gaat wel heel goed. Met Azrael en Alba samen heb ik toen geprobeerd maar dat was ook geen succes. Zij zijn nog geen koppel en Quapo ging achter Alba aan en dat was niet mijn bedoeling. Vooral niet omdat Azrael wel degelijk in Alba geinteresseerd is en vice versa maar zij is nog jong en onervaren.

Dus heb ik Quapo en Robijn weer apart gezet. In de kamervoliere en met een nestblok in de hoop dat er toch een vonkje zou over slaan. Ik heb geen gekroel noch gepaar gezien maar ja, ze staan niet in de woonkamer dus ik zie ze alleen als ik bij ze ga kijken en omdat die deur nogal herrie maakt kappen ze standaard met wat ze ook aan het doen waren.

En nu ligt er dus een ei... enige probleem is wel dat ik die kamervoliere voor de quarantaine vogels had bedacht als de tijdelijke binnenvluchten klaar zijn. Maar nu kan ik er eigenlijk geen vogels meer bij zetten of ze verplaatsen. *baal* Weet nog niet hoe ik dit ga oplossen, daar ga ik eens een nachtje over slapen  ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

25 februari 2007, 21:48:20 #58 Last Edit: 25 februari 2007, 21:55:31 by Bonnie
Thanks  ;D

Als het eitje bevrucht is kan er dit uitkomen:

Witmasker bont split opaline x Pop: Opaline-Cinnamon witmasker bont:

Mannetjes
50% Witmasker bont split opaline-cinnamon
50% Opaline witmasker bont split cinnamon
---
Popjes
50% Witmasker bont
50% Opaline witmasker bont

Mandy

Wat een toestanden allemaal met die kooien en zaag. ;D
Maar alvast gefeliciteert met het 1e ei! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl