De Grijze Parel 2007 || 02-11-2007 || Seizoen afgesloten :D

Gestart door •=Bonnie=•, 30 januari 2007, 15:03:54

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

26 februari 2007, 09:17:22 #60 Last Edit: 26 februari 2007, 11:11:30 by Bonnie
Citaat van: Mandy op 26 februari 2007, 00:53:35
Wat een toestanden allemaal met die kooien en zaag. ;D
Maar alvast gefeliciteert met het 1e ei! :D

Ja erg he... Dat is altijd een probleem als je afhankelijk bent van derden... de blokhut en de bodem van de voliere laten we doen. Maar die man die dat zou doen heeft nu net zijn "riet" periode. We wonen hier midden in het riet en dat wordt nu gesneden. Hij doet onze voliere dus tussendoor maar die aannemer die het stuk grond zou egalizeren en uitgraven zit ook in het riet. En zo liep/loopt iedereen op elkaar te wachten.

*lach* Ja en dan was mijn zaag kapot en kon ik de laatste alu stukjes niet zagen. Dat zijn precies die stukjes die in de voederluiken moeten, dat komt heel precies. Dat moet ik dus met de machine zagen want als ik dat met de hand doe wordt het schots en scheef. Maaaaar... de zaag is binnen dus nu kan ik het af maken. Als ik tijd heb...  ;)

Maar goed, dit weekend kan ik ze over zetten. Binnen staan dan drie tijdelijke vluchten van 2 meter lang en een meter breed. Ik had dan

Fellow en Yellow in 1 willen zetten
Schnippe en Mokka + Azrael en Alba in 2
Pim en Roos + Quapo en Robijn in drie
De 3 koppels cathis verdeeld over die drie vluchten of allemaal bij Fellow en Yellow
En de 4 quarantaine vogels in de kamervoliere...

*grin* Maar nu weet ik niet was wijheid is... Als ik nu heel snel ben en vandaag die tijdelijke vluchten af kan krijgen... Dan kunnen ze alsnog over, hou ik het ei apart tot ze gewend zijn en daar verder gaan.

Ik zit er toch over te denken dat te doen want als Fellow en Yellow in de tijdelijke vluchten besluiten te willen beginnen heb ik het liefst zo veel mogelijk back-up koppels. Maar goed, ik denk dat Schnippie en Mokka ook gaan beginnen zodra ze de ruimte en een blok hebben.

Lastig lastig. Zo eens even kijken of er een tweede ei is, dat wat ik gisteren vond kan van eergisteren avond zijn geweest.

ManjaV

Hoi Bonnie,

Gefeliciteerd met je eerste eitje, en zo te lezen kun je hele mooie mutaties verwachten! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

Citaat van: ManjaV op 26 februari 2007, 09:21:17
Hoi Bonnie,

Gefeliciteerd met je eerste eitje, en zo te lezen kun je hele mooie mutaties verwachten! :D

Groetjes,
Manja

Ja, bonte witmaskers en opaline bonte witmaskers. Beide ouders zijn heel erg zwaar bont.

X

Quappo is kans split cinnamon dus misschien zit er ook nog cinnamon bonte witmasker en opaline cinnamon bonte witmasker bij.

ManjaV

Hoi Bonnie,

Geweldig! :D Het ziet er prachtig uit op de foto! Heel mooi, dat donkere tussen al dat wit.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Gefeliciteerd met je eerste ei. Ik vind je witmaskers prachtig! :D

Quendi

Gefeliciteerd met je eitje!!

Dat zal zeker een heeeeel mooi jong worden! :o. Wat een prachtige ouders!

Gr Sietske

*Esther*

Gaaf joh!
Heb je het ei nu weggehaald?

Wat een dilemma's lees ik hier! Met zooooooo veeel ruimte!
;D  ;D   ;D   ;D   ;D

gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 26 februari 2007, 10:58:04
Gaaf joh!
Heb je het ei nu weggehaald?

Wat een dilemma's lees ik hier! Met zooooooo veeel ruimte!
;D  ;D   ;D   ;D   ;D

gr Esther

Het ei ligt er nog, ik ben net gaan kijken maar kan er alleen in kijken door door de tralies het deksel op te tillen. Robijn zat in het blok en ik kon dus niet zien of er nog een ei bij lag. Het ei wegnemen kan dus alleen door het blok naar beneden te halen, en dat is wel erg veel stress voor ze.  :-\

En je kan nog zoveel ruimte hebben, als je geen kooien hebt houdt het toch echt op hoor  ;D

Citaat van: Quendi op 26 februari 2007, 10:26:15
Gefeliciteerd met je eitje!!

Dat zal zeker een heeeeel mooi jong worden! :o. Wat een prachtige ouders!

Gr Sietske

Als het allemaal goed gaat kan ik inderdaad hele mooi jongen verwachten uit dit koppel. Ik vind de combiati bont en witmasker zonder cinnamon erg mooi omdat het conrtast zo groot is. Maar eerst maar eens zien of het wat wordt. Quappo is van vorig jaar dus ik weet van hem nog niet hoe zijn oudergevoelens zijn. Gelukkig is Robijn een ervaren en zeer goede moeder.

Citaat van: Rianne op 26 februari 2007, 10:23:13
Gefeliciteerd met je eerste ei. Ik vind je witmaskers prachtig! :D

Citaat van: ManjaV op 26 februari 2007, 09:50:31
Hoi Bonnie,

Geweldig! :D Het ziet er prachtig uit op de foto! Heel mooi, dat donkere tussen al dat wit.

Groetjes,
Manja

Thanks :) Ik ben er zelf ook blij mee en ben heel benieuwd wat eruit komt. Het enige nadeel is dat ik dus niet zal zien wat de mannen en de poppen zijn. Dus dat is niet ideaal maar daar staat tegenover dat ik heel erg zwaar bont kan verwachten van een mooi formaat. Dus dat is ook wat waard :)

♪ Marlies

•=Bonnie=•

Citaat van: Marlies op 26 februari 2007, 15:22:00
*kwijl* kwijl* kwijl *::)

Hhihi :) ja lekker issie he?

Was ik vanmiddag bezig met alu zagen zie ik ineens Pim en Roos paren en Schnippie en Mokka deden het wel 2 keer in drie uur... ze hebben echt hoge nood hier  :-\

'T is nu bijna klaar, de laatste deur zit in elkaar, alleen het gaas er nog op :)

•=Bonnie=•

Ei twee van Quappo en Robijn is een feit...

Ik mogen in de kamervoliere blijven, ik versleep ze liever niet. Wel wil ik proberen een luikje in het gaas te knippen omdat ik nu wel in het blok kan kijken maar meer dan ook niet.

Vanavond zet ik het spul in elkaar, dat zou ik moeten redden. Morgen kan ik het dan gaan aankleden en kunnen de anderen over. Hoe ik het precies ga verdelen weet ik nog niet.

Monky

Hi Bonnie,

Gefeliciteerd met je tweede eitje  :)
Welke mutaties verwacht je hieruit?

Schiet het allemaal al een beetje op? Bevalt het wonen in het hoge noorden?  :D

Groetjes,
Monky

Little Cockatoo

Ik vind opaline zooooo mooi. ;D ;D

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

*Yvon

Hoi hoi

Op naar de derde.
Ik heb zo het idee dat hier mooie jongen uitgaan komen.  ;) ;D
Denk je dat ze zwaar bont zullen worden ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Ik heb hier ook een ei... lag op de bodem van de voliere in het voor de kwartels bedoelde hokje. Interesse? ;D