22 mei 2025, 23:31:48

ja ik heb een hele goede vraag

Gestart door tugay55, 27 januari 2007, 19:19:17

« vorige - volgende »

tugay55

hallo beste mensen ik had een vraag mijn kennis heeft ook een valkparkiet net als mij maar hij heeft een ring om hoe kan ik die weg halen ik wil het snel weten het is een ring van het geboorte datum hoe moet die er af ik wil wel snel antwoord op hebben

Riny

Hallo Tugay
Als het een vaste voetring is , zul je er voor naar de dierenarts moeten, om de ring te laten verwijderen.
Groetjes Riny

leoni

heei,

ja dat had ik ook vorrige keer toen moes het ringetje er af maar dat deden ze bij mij niet zomaar.
er moest een goeie rede voor zijn.
mijn valkje had vast gezeten en ze zei als het gaat knellen moet het ringetje er af dus ik zei haal het er gelijk maar af dan. zei ze nee dat doen we niet zo maar.
toen 1 dag later moes het er af omdat het knelde en toen kreeg ze hem er niet eens meeraf en toen moesten we naar een speciale arts. bij de dierenarts hadden ze er nieteens een goed tangetje voor. (war geen vogelarts )

groetjes leoni

Inger m

Hoi,
Das vreemd. Veel vogelsoorten moeten geringd zijn ivm de wetgeving. Een voetring is een bewijs van kweek in gevangenschap. Bovendien zitten er bij dit soort vogels papieren, waarop het ringnr is vermeld. Bij deze vogelsoorten wordt de ring niet zondermeer verwijderd. Zover ik weet krijgen deze vogel dan een chip.

Daarnaast vormt een ring nog een bewijsstuk bij eventuele diefstal. Mogelijk dat daardoor wat terughoudendheid ontstaat.

Bij valkparkieten is deze ringverplichting er niet. Het zijn immers heel algemene vogels. Mogelijk was de dierenarts daar niet van op de hoogte.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rianne

Hallo,

knelt de ring het pootje af? Of zit de valk er steeds aan te knagen? Zo niet, is het dan zo belangrijk om het ringetje te verwijderen? :-\