22 mei 2025, 18:01:34

nu nog naar binnen halen?

Gestart door leoni, 25 januari 2007, 17:14:35

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

ik heb een valkje en die heeft altijd binnen gezeten. ze heeft 1 pootje en daardoor is ze niet 1 van de dikste en heeft dus niet echt veel vet.
maar nu de laatste tijd zit ze alleen te slapen en strilt zeg maar een beetje. heeft ze het dan koud ofzo? moet ik haar naar binnen halen? of kan dat niet omdat het binnen nu te warm is?

groetjes leoni

Inger m

Hoi,
Als je het idee hebt dat de vogel last heeft van de kou, dan kun je dr binnenhalen. Je kunt ze wel van buiten naar binnen halen, maar niet andersom. je kunt dr dan pas van het vooraar weer buiten zetten. Als je een nachthok hebt, kun je ook een vorstbeschermer neerzetten. Ook kun je haar bv. in de schuur of beschut zetten, dan is de overgang minder groot.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

robeke

hoi leoni,
je kunt je valkje lieft in de zomer naar buiten doen want in de zomer is het nog warm en kan het valkje zowennen van warm naar koud
gr.robeke

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

robeke

hoi leoni,
je kunt je valkje lieft in de zomer naar buiten doen want in de zomer is het nog warm en kan het valkje zowennen van warm naar koud
gr.robeke

mouse

Citaat van: leoni op 25 januari 2007, 17:14:35
hallo,

ik heb een valkje en die heeft altijd binnen gezeten. ze heeft 1 pootje en daardoor is ze niet 1 van de dikste en heeft dus niet echt veel vet.
maar nu de laatste tijd zit ze alleen te slapen en strilt zeg maar een beetje. heeft ze het dan koud ofzo? moet ik haar naar binnen halen? of kan dat niet omdat het binnen nu te warm is?

Mager en rillerig?
Die zou bij mij naar binnen gaan hoor ;).

Groetjes Mo.

groetjes leoni

leoni

heei,

ja ik weet niet hoe ik het uitleg ze is gewoon kleiner dan alle andere valkjes enzo en is ook niet zwaar. ik heb nu in de garage een kageltje zodat het daar niet zo koud is. soms gaat ze het nachthok in en soms zit ze ook buiten. ene keer denk ik het kan wel buiten maar de adnere keer denk ik ik heb haar toch liever binnen.
het is ook erg omdat er al veel is gebeurt met haar en ik ook gewoon bang ben dat ze dalijk dood gaat ofzo.
in iedergeval bedankt. ik kijk nu of het nog steeds zo blijft en als het zo blijft dan gaat ze alsnog naar binnen samen met haar mannetje.

groetjes leoni

robeke

ik zou het dan ook doen als er veel met het valkje gebeurt is met haar man;)

mvg.robeke