4 mei 2025, 20:58:11

beloning clicker training

Gestart door Ilse_Jaimy, 24 januari 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

Ilse_Jaimy

hallo

ik ben bezig om mijn valkje wat te leren.
dat doe ik met een clicker.
ze moet nog leren dat een click iets lekkers is :)
maar ze vind vogel voer hellemaal niet lkkr.(als beloning dan)
ze wil liever mensen eten ! ze is hellemaal gek op rijstwafels  en samson en gert koekjes !

mag ze dat hebben?

s(n)elle

ja dat mag maar niet te veel hou het in bepaalde maten.
probeer toch op een manier je valkje gewoon zaad te doen eten.
groet jeroen

Ilse_Jaimy

hij eet wel normaal zaad enzo maar als ik hem dingen wil leren dat wil hij wat lekkers en laat hij ze normale eten zitten...

Ilse_Jaimy

maar ik kan dus wel hem trainen met rijstwavels en samson en gert koekjes???

Inge88

Volgens mij wel. Verder vind je valkje niks lekker? Je moet natuurlijk wel iets kiezen wat je valkje alleen krijgt als beloning en niet zomaar ineens, lijkt mij dan.

Wat ga je hem/haar leren?

Inger m

Hoi,
En trosgierts?
Rijstewafel bevat vgl mij ook zout. In te grote mate niet zo geschikt, Ik zou toch iets proberen uit de normale vogelvoeding.

Clickertraining is een leuke, maar intensieve trainingsmethode, die vooral draait om exacte timing. Zodra je verkeerd timed, kun je weer opnieuw beginnen. Er zijn een aantal boekjes over verschenen.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ilse_Jaimy

ze lust ook wel gewoon fruit enzo,maar dat vind ze niet zo lekker als rijstwavels enzo.. trosgierts lust ze ook wel maar is ze niet zo heel gek op.

ik ben nu bezig om haar te leren poot te geven :P en ze heeft het al snel door zeg ! :D

robeke

wat bedoel je met een clicker is dat zo als je rond draaid dat het begint te klikken ofwat???
mvg robeke

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Inger m

Hoi,
Met de clicker is het kortweg de bedoeling dat ze leren de click als beloning te ervaren. Hierdoor leer je de vogel eerst dat een click een beloning oplevert. Op ten duur wordt de click de beloning opzichzelf en hoef je ook minder vaak iets lekkers te geven. Er zijn uitgebreide artikelen en boeken over verschenen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

kimmie

Citaat van: robeke op 26 januari 2007, 18:38:54
wat bedoel je met een clicker is dat zo als je rond draaid dat het begint te klikken ofwat???
mvg robeke

Hey robeke,

Een clicker wordt ook heel vaak gebruikt bij een hond...
Als je er op drukt hoor je click...
Als de hond of in dit geval het valkje de click hoort weten ze ik krijg wat lekkers...
Ze zullen het dus vaker doen, in de hoop op wat lekkers...
Het lekkers kan je daarna weer afbouwen...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady