5 mei 2025, 03:43:53

TEURLING 228 :)

Gestart door chica, 28 januari 2007, 14:54:48

« vorige - volgende »

chica

hallo
ik zou graag teurling 228 willen kopen.ik had een site gevonden waar je het kon bestellen.maar dat was wel metten 20 kg dat je moest kopen. nu is mijn vraag hoe lang kun je dat voer eigelijk bewaren? want met 20 kg kun je wel een jaartje mee toch? is dit zo lang houdbaar?
groetjes ilse ;D

Mara

Hoi Chica

Ik zelf bestel het per 25 kg. maar ze hebben nu nog alleen maar 20 kg. maar ik heb dan ook 35 vogels buiten en 3 binnen om te voeren dus hier gaat het er redelijk snel doorheen. Ik bewaar het wel in een ton die goed afsluit.

mara

chica

hallo mara
ik heb twee valkparkietjes.
dus dat gaat minder snel op . als ik het ook in zoon ton stop hoe lang kan ik er dan mee doen totdat het oud word?
groetjes ilse

Mara

Hoi Chica,

Ik zou het voer niet langer dan een maand of drie bewaren. Maar ik vermoed dat de meesten daar hier anders over denken maar ik moet zeggen, ik weet neit hoe lang voer houdbaar is. Bij mij is het redelijk vlot op met zoveel vogels.

Hebben ze het niet in kleinere zakken?

mara

chica

ik weet het niet.ik heb net een mail gestuurd naar de winkel.ze moeten og terug sturen of het in kleinere zakken is.ik hoop het wel.groetjes ilse

Karin

Meestal is zaad een jaar houdbaar, maar helaas denkt voermijt hier anders over  ::) Vooral in de zomer komt er snel voermijt in, van die kleine witte beestjes. Ik heb het in mijn kippenvoer gehad.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

chica

ja dat soort mijt ken ik.
ik heb het ook gehad in mijn eiervoer.
maar als ik het voer koel bewaar komen er toch geen voermijt bij toch?
bedankt voor de reactie.
groetjes ilse ;D

Karin

Ja, maar heb jij zo'n grote koelkast  ;D Het was in de zomer en het kippenvoer stond in een afgesloten ton in de schuur.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Ik heb het hier ook gehad. Toen hebben we toch maar de koelkast in de schuur aangezet en alles in kleinere dozen gedaan...zucht...wat een werk.