Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Karin

Als ik dit bij een hond of kat zou zien zou ik zeker zeggen mijt ! Mijten boren kleine gaatjes in de huid ( er zijn verschillende soorten mijten ) en zorgen voor een vreselijke jeuk. Zeker omdat de vogels waar ze vandaan kwam het ook hebben. Bij honden heb je bijvoorbeeld jeugdschurft. Het is genetisch, een moeder die dat heeft moet je niet mee verder fokken. Ze geeft het door aan de pups. Het klinkt vreemd, maar toch is het zo. Het geeft zeg maar de gevoeligheid er voor door. Andere honden in het zelfde gezin hebben nergens last van. Vaak bij stress wordt het erger.  Misschien bestaat er ook zo'n soort mijt bij vogels ? Mijten zijn moeilijk aan te tonen. Zijn er huidafkrabsels gemaakt ? Bel anders gewoon eens met Feld of een andere vogelarts. Misschien bestaat er iets wat je voor de zekerheid kan geven wat tegen huidmijt werkt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Ik vind het er ook niet normaal uit zien. En zou er zkeer niet gerust op zijn als mijn valkje er zo uit zou zien.

Ik moest ook denken aan een ongedierte .... zeker omdat waar Lizzy vandaan komt meerdere valkjes het hadden .... lijkt het me geen gewone jeuk of aangeleerd gedrag.

Succes/sterkte ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Diaantje,

Ja, ook ik ben geschrokken van je foto's en zou ook zeker achterhalen wat het probleem nu is.

Zo kreeg ik Zaura hier in augustus.... ze plukte zelf haar veertjes op de borst weg, terwijl ze nog maar 7 weken was.
Met acht weken kwam ze hier wonen en ze was helemaal kaalgeplukt op de borst en op de vleugels begon het ook al....

Ik heb haar toen druppels in de nek gedaan tegen mijt e.d. en toen is het gestopt... de veertjes kwamen terug en ze heeft nooit meer geplukt.

op het eerste gezicht zag ik ook niks aan Zaura, maar ik heb haar voor alle zekerheid ingespoten met die druppels.

Ik hoop dat je er snel achter komt wat het nu is met Lizzy en dat ze snel weer de mooie dame wordt die ze werkelijk is  ;)

Succes!

Groetjes Manon

caro

18 januari 2009, 12:13:14 #828 Last Edit: 18 januari 2009, 13:19:29 by caro
Wat overgens wel heel vreemd is dat waar ze vandaan komt meerdere valkjes er zo uit zagen (zij komt als enige niet bij Karin vandaan..)

------------------------------------------------------------------------

O is dat zo. Je bent nog al zeker van je zaak dat het bij mij vandaan komt.

Kun je me dan eventjes zeggen welke vogels er zo uit zagen. Als je een probleem heb kan je het ook gewoon tegen mij zeggen hoor en niet achter mijn rug om op het forum. Je brengt het zo of er hier  slechte vogels zitten.   En als je niet tevreden bent met de vogel kan je ze ook terugbrengen.
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Caroline

Hoi Caroline, ik begrijp dat Lizzy bij jou vandaan komt .... dit wist ik niet.

Aan je reactie te merken heb jij op het moment geen valkjes die ergens last van hebben. Gelukkig maar, toch??

Desalnietemin is het een feit dat Lizzy er op dit moment niet goed uitziet. DUs lijkt het me zeker niet verkeerd dat ze in ieder geval goed behandeld gaat worden.

Het is niet normaal dat een valkje er zo uit gaat zien, door de rui dan lijkt mij toch dat er meer aan de hand is.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Diaantje

18 januari 2009, 21:30:08 #831 Last Edit: 18 januari 2009, 21:32:10 by Diaantje
Citaat van: caro op 18 januari 2009, 12:13:14
Wat overgens wel heel vreemd is dat waar ze vandaan komt meerdere valkjes er zo uit zagen (zij komt als enige niet bij Karin vandaan..)

------------------------------------------------------------------------

O is dat zo. Je bent nog al zeker van je zaak dat het bij mij vandaan komt.

Kun je me dan eventjes zeggen welke vogels er zo uit zagen. Als je een probleem heb kan je het ook gewoon tegen mij zeggen hoor en niet achter mijn rug om op het forum. Je brengt het zo of er hier slechte vogels zitten. En als je niet tevreden bent met de vogel kan je ze ook terugbrengen.

Ik bedoel dit niet als verwijt,maar ik heb je meerdere malen gemaild en krijgt geen reactie. :(

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Diaantje

Ik zag haar vanmiddag ook weer zo vreselijk krabben....
Ik ga morgenochtend even feld of een andere va bellen.
Het komt elke keer terug met de rui....
Tjippy en Yuki hebben nergens last van dus het zou iets kunnen zijn als Karin zegt dat alleen bij 1 vogel blijft, als dat ook bestaat.

Er zijn toen alleen wat veertjes onder de microscoop gelegd en geen huidkrabsel...

Even een gekke vraag he,
Ik zie heel vaak kleine zwarte beestjes op het beeldscherm van mijn computer zitten, toevallig zei mijn vriend het daar straks ook, zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

Echte huidmijten zie je niet met het blote oog. Het zouden wel bloedmijten kunnen zijn, dat zijn grijzige en zwarte beestjes, maar ze zijn wel lichtschuw, dus zitten denk ik niet zo snel op het scherm.

CitaatIk heb haar toen druppels in de nek gedaan tegen mijt e.d. en toen is het gestopt... de veertjes kwamen terug en ze heeft nooit meer geplukt.

Is dat van beaphar ? Dat zou je ook kunnen proberen, werkt tegen mijt, wormen en luizen toch ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Moet ik ze dan voor de zekerheid allemaal behandelen?

Ik ga morgen eerst wel even va arts bellen en dan kijk ik daarna wel even....

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

Is verstandig, zou ook een schimmel kunnen zijn... in ieder geval die nekdruppels niet tegelijk met het wormmiddel geven !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

oke, thanks!

Allemaal bedankt voor jullie meekijken.... en ik ben blij dat ik eindelijk eens een paar goed foto's van haar kon schieten, zodat jullie het ook konden zien...

jullie horen het allemaal morgen, ga zo lekker mijn bedje in ben moe...

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

hoi,

ik ben benieuwd wat dr feld zal zeggen. ik hoop dat het gauw weer goed komt met lizzy.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

Heb vanmorgen 3 va gebeld. ;D
Degene waar ik eerder was, zei ja uuhh ja ik kan er iet zo veel over zegen dan moet je toch echt langskomen om het verder te onderzoeken...
de andere zei dat het vaker voorkomt en dat om het definitief te maken ik toch langs moet gaan...

Dr Feld zei dat ik een paar veertjes kon opsturen omdat het eventueel ook een schimmel zou kunnen zijn. Nou vindt ik dat opsturen een prima idee, alleen het duurt 10 dagen voordat ik daar dan de uitslag van heb, dat is wel erg lang....

Ik dacht zelf als ik nou morgen de veertjes uit Lizzy haal  :-X en die dan opstuur, kan ik toch ook alvast beginnen met de kuur voor mijt ed, of kan ik dan beter wachten totdat ik de uitslag van dr Feld heb?

Ik blijf het nog steeds raar vinden dat alleen Lizzy er last van heeft, als het mijt is dan moeten de andere 2 het toch ook hebben?

Dagboek Tjippy en Yuki