Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Hoi Diaantje,

Fijne feestdagen toegewenst  :-* :-* :-*

Groetjes,
Jeanine

Dierenfreackske

Een fijne kerst hoor ! Grtjs Ann

Diaantje

Hoi

Wat een aangename verassing om al die kerstwensen te lezen!
Bedankt allemaal!

Ik ben de laaste tijd heel weinig online helaas... ik zou zo graag iedereen zijn boekje willen bij houden maar dat kost zo veel tijd en helaas die heb ik niet... :-\ :-\

Tjippy en Simba gaat het goed mee.
Tjippy is een koekiemonster aan het worden.. :o als ie de koektrommel hoort opengaan dan zit ie er al bij... ::)
Niets houd hem dan ook tegen haha..

voorheen kon ik ze als ik naar de wc ging of even de was ging doen wel even alleen laten in de woonkamer.
Dan bleven ze altijd rustig op de kooi zitten, of nog grappiger als ik ze op de leuning van de stoel zette en ik kwam even later weer terug dan zaten zze er nog. ;D
Maar nu....... is Simba sinds vorige week per ongeluk een keer geland bovenop de keukenkastjes... (hadden ze wel al eens gedaan maar dat waren ze toen een hele tijd vergeten)
Opzich zou je zeggen niet zo erg...maaaaarrrrrr....
bovenop de kastjes ligt een stekkerdoos met alleen maar electriciteitsdraden , kortom heel gevaarlijk...
We jagen ze elke keer weg,maar zo leuk als ze het vinden ze gaan gewoon weer terug...monsters... ::) ::) ::)
Ik heb aan mijn vriend gevraagd of ie er wel wat aan wil doen wan je moet het maar een keer vergeten dan heb je echt een probleem.. en aangezien Tjippy altijd erg graag in snoeren en touwtjes bijt....
We houden ze dus maar scherp in de gaten, en wij uit de kamer dan de vogels in hun kooi...

ot slot nog iedereen fijne tweede kerstdag!!!!!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Diaantje

Zo heb even wat ik elkaar gemaakt van een foto van Simba...
Eerste keer een foto bewerkt..
Moet zeggen dat het aardig is gelukt... moet nog even oefenen hoor!
Ik vindt die foto's van iedereen altijd zo mooi bewerkt.. ik wou dat ik dan kon, maar goed er is nog hoop!!!

Dagboek Tjippy en Yuki

Anke

Hoi Diana,
Leuke foto hoor!
Hoe gaat het hier met jou en de birdies?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

*~Jeanine~*

Rianne

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal wensen je

een gelukkig en voorspoedig

2008

Vanwege

Marc, Diane en Leentje

Rikske, Fikske, Elmo en Swingie

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Caroline

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Fijne jaarwisseling.

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Diaantje

Leuk!
Iedereen van hetzelfde!!!!

Met de vogels ging het gister gelukkig goed.
Ze waren er uit gisteravond toen het nog redenlijk rustig was.
Toen begonnen ze ineens te knallen :o :o, dat vonden Tjippy en Simba natuurlijk niet leuk.
Ik heb ze  nadat ze een aantal keer door de kamer waren gevlogen in de kooi gezet.
Ik heb een donker tafellaken over ze heen gedaan(alleen zij en achterkant) en ze bij de eettafel gezet bij de keuken.
Daar heb ik de luxaflex dicht gedaan en de lamp aangelaten en natuurlijk de radio wat harder aan als normaal.
Na even wat wennen en heen en weer wandelen leken ze het prima te vinden.
Dus toen konden wij weg.

Dagboek Tjippy en Yuki

Anke

Hoi Diaantje,
Fijn dat het allemaal goed gaat bij jou!
Lastig he die snoeren. Ik heb misschien een tip voor je:
Ik gebruik tegenwoordig van die plastic dingen om snoeren bij elkaar te houden. Snoeren temmers noemen ze die geloof ik.
Daar "rits" je de snoeren in en je valkjes kunnen er niet meer bij!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Hoi Diaantje,

Nog een heel fijn en gezond nieuwjaar toegewenst!!!!!!!!!!
Het is veel werk om foto's bij te werken. Ik heb het wel eens geprobeerd maar het lukt mij niet. Ik probeer het niet eens meer. Ik vind het bij jou best goed gelukt.

Je hebt echt ondeugende vogels. Die streken die ze bij jou uithalen  :D . Izzie is in dat opzicht echt een heel braaf vogeltje die kun je ook makkelijk alleen laten, die sloopt niets of verstopt zich niet op vreemde plekken ook als ik eten ergens heb staan laat ze het netjes liggen. Maar zelfs ik durf Izzie ook niet echt onbewaakt alleen te laten, ook al is het maar voor even.

Groeten van Danielle

Diaantje

Tjippy en Simba zijn momenteel heel erg in de rui.
Dit zijn ze eigenlijk al een tijdje, dan hebben ze de kriebels en gaan ze heel erg vliegen..
Maar nu is het zo dat ze veel veren verliezen, bij elke keer wassen valt er wel weer een veer uit...
Ze zijn heel rustig, slapen veel... je ziet gewoon aan ze dat ze er niet veel zin in hebben.. vooral Tjippy heeft erg last...
terwijl Simba nu weer meer veren verliest...
Ze eten wel gewoon en voeren elkaar ook nog steeds...
Ik doe al een paar dagen vitaminedruppeltjes in hun water..
Tjippy was gisteravond heel erg kroelerig, ik mocht hem echt heel lang knuffelen en kroelen, meestal is ie heel erg onrustig en mag ik maar even kroelen..Dat vond ik natuurlijk wel heel erg leuk..
Nu zitten ze weer te slapen op de kooi.... ??? ???
Toch maak ik me een beetje zorgen, ik weet eigenlijk wel dat dit heel normaal is want dat had mijn grasje ook altijd..maar ik moet dan toch weer denken aan de tijd dat mijn grasje overleed  :'(... heel vreemd is dat....
Maar het zal allemaal wel goed komen denk ik...

Dagboek Tjippy en Yuki