Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Inge88

Hey Diaantje,

Fijn dat je weer terug bent!
Ik weet niet of het normaal is dat Tjippy Simba lijkt te voeren. Dit lijkt wel partnergedrag? Maar het zijn twee mannetjes toch? Misschien door gebrek aan beter?  ::)

danielle

Hoi Diaantje,

Welkom terug  :D. Fijn dat je het leuk hebt gehad op vakantie. Heb jij ook zo'n geluk gehad met het weer? Ik denk het wel, want ik zat tegelijkertijd met jou in zuid frankrijk. Of je moet in het begin wat pech hebben gehad, want ik ben iets later vertrokken. Ik zat trouwens bij Anduze niet zover van Nimes af. Zat jij zuidelijker of noordelijker.

Ik weet wel dat grasparkieten elkaar vaker voeren en dat dit ook bij het zelfde geslacht voorkomt, maar ik weet niet of dit ook bij valkparkieten het geval is.

Groetjes Danielle

Diaantje

Hoi Inge,

Ja het zijn 2 mannen...
Tjippy zit ook heel de dag achter Simba aan.. Vindt het soms wel zielig voor Simba want dan zit ie lekker te slapen en dan zit Tjippy weer achter hem aan.. ::)

Hoi Danielle,

Ik zat bij Frejus, dus nog zuidelijker..
De eerste 2 dagen was het echt heel mooi weer, daarna werd het voor 2 dagen iets minder( bewolkt en een soms een spatje regen) en vervolgens werd het weer prachtig mooi..
De dag voordat we weg gingen was het weer bewolkt dus eigenlijk perfect om alles in te pakken...
Dus inderdaad al met al echt geluk gehad, als ik het wel eens hoorde via de wereld omroep...
En ja toen waren we weer thuis..bah...morgen weer werken, heb ik echt geen zin in... :( :(

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

caro

Hoi Diaantje,

Leuke vakantie gehad. Welkom terug.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Diaantje

Sinds we terug zijn van vakantie is Simba wel wat veranderd...
Ik mag hem heel makkelijk kusjes geven, vindt ie ineens niet meer erg...
Voorheen hing ie dan aan de andere kant van mijn hand...hihi.. ::)
Hij is ook wat meer op zichzelf en rent niet overal meer achter Tjippy aan...
Hij fluit de oren van je hoofd en hij heeft het ook ontdekt om dit in het voerbakje te doen...
Simba kan heel goed deuntjes achter elkaar fluiten zonder fouten fluit ie Jingle bells, liberte en bouwvakkersfluitje en aanvaluhhh.. ;D ;D
Tjippy maakt meestal een foutje tijdens het fluiten waardoor het vaak wel grappig klinkt...
Heeft iemand nog leuke fluitjes om te leren?

Wat ik trouwens nog vergeten was...
Degene bij wie ze logeerde toen wij op vakantie waren mocht Tjippy niet aanraken en al zeker niet kroelen... :o
Terwijl ie als ie bij mij zit al zijn kop naar beneden doet om te kroelen, ik mag zelfs mijn hand op hem leggen en dan tegen me aanhouden en dan met mijn vinger kroelen..
Alsof ze ook echt weten wie hun baasje is... ;D ;D
Eigenlijk vond ik dat heel erg leuk..
Want we waren thuis en gelijk mocht ik hem kroelen :-* :-*

Ik zou eigenlijk heel graag voor allebei nog een popje willen maar mijn vriend vindt het niet zo een goed idee... :(
Ik begrijp ook wel waarom...maar vindt het wel erg jammer..  :(
Hij vindt het nu al zo lastig met de vakanties en dan moet je als je op vakantie gaat 4 vogels gaan verhuizen  en met
2 grote kooien is dat ook niet handig en aangezien wij wel minimaal 2 keer per jaar op vakantie gaan...
Waarvan meestal dan ook nog met de familie die eigenlijk voor de vogels zorgen...
Dus dan moet je wel goede oppas hebben...
Ik vraag me af hoe iedereen dat doet die er meer heeft ??? of die mensen gaan niet op vakantie, kan ook...

Zo ik ben weer even klaar....

Dagboek Tjippy en Yuki

Anja

Hoi Diaantje,

Het deuntje van Kill Bill en het deuntje van de film The bridge over river Kwai.

Ik ga niet op vakantie dus ik hoef niets te regelen. Dat scheelt weer.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Diaantje

Ik ga ook nooit op vakantie. Nu heb ik wel pap en mam die naar de vogeltjes kijken, maar evengoed. Ik geef er ook weinig om, op vakantie gaan dan.

Mara

Bello

hoi

Wij hebben dus 3 valkjes, en we hebben een ZEER LIEVE KWEEKSTER Chantal dus waar ze wel eens mogen logeren.

Als dit niet kan dan gaan we gewoon niet weg, jammer maar helaas de beestjes daar hebben we voor gekozen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

danielle

Hoi Diaantje,
Ik vind het echt super om te horen dat Simba zo lief is geworden. Zo zie je maar dat het toch nog allemaal goed is gekomen, want eerst maaktje je je nogal druk om dat Simba nooit zo tam zou worden.
ZIjn ze nu ook al liever geworden voor elkaar?

Tommie lijkt qua zingen veel meer Tjippy, die maakt vaak hele eigen varianten van een liedje. Klinkt af en toe echt maf  :D . Hij begint nu wel echt goed 'he Tommie' te zeggen, maar verder nog niets, het is niet zo'n snelle vogel  ;) .

Ik ga ook wel vaker in het jaar op vakantie, ook wel zeker twee keer. Ik heb een vriendin die altijd wil oppassen. Maar dit jaar heb ik het dus via het forum gedaan en ik moet je zeggen dat me dat heel goed is bevallen. Ik zou ze zo nog een keer bij Carolien willen brengen. En kun je niet een hele grote kooi kopen, waar ze alle vier in kunnen? Dan hoev je maar een kooi weg te brengen.
Hoewel misschien twee iets kleinere kooien makkelijker is met vervoeren  ??? .

Groetjes Danielle

Diaantje

Hoi Anja,

hhmm is wel een goed idee...
Ik weet alleen niet hoe deze deuntjes ook weer gaan, waarschijnlijk als ik het hoor weet ik het wel weer..
Ik ben nu begonnen met papegaaitje leef je nog.. :P

Anja en Mara wat jammer dat jullie niet op vakantie gaan!

Hoi Dorothe,

Gelukkig dat jullie dan een lieve kweekster hebben die voor ze wil zorgen.
Meestal is er wel iemand van de familie thuis maar het gebeurd ook dat wel allemaal weg zijn....
Maar ja ik geef je groot gelijk hoor dat je niet gaat als er geen oppas is, ik zou als er echt niemand is ook niet gaan...

Hoi Danielle,

Simba is nog steeds wel heel erg op zichzelf maar is wel al wat bij getrokken maar zoals Tjippy zal ie nooit worden, Tjippy zit het liefste heel de dag bij je.. :-*
Ze laten elkaar overdag redelijk met rust..alleen af en toe als Simba zit te slapen dan rent Tjippy naar hem toe en dan rent Simba ook weer weg, dat vindt ik altijd wel zielig.. :(

Over een grotere kooi, en dus 2 valkjes erbij hoeft ik echt niet te beginnen, mijn vriend vindt het nu leuk maar met 2 erbij is ie echt niet blij... en ja hij woont hier ook dus moet wel rekening met hem houden...  :P
Nu lijkt mijn vriend net een enorme boeman, maar hij is echt wel heel lief hoor! ;D ;D

Ach ja... ze zitten nu samen op de grond van het trosgierst te eten wat ik ze heb gegeven... ;D ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Mara

Hoi Diaantje

Ik vind het niet erg om niet op vakantie te gaan hoor. Echt niet. We hebben gekozen voor de dieren, dus dan moet je keuzes maken. En hier thuis, als ik zie hoe de diertjes genieten, heb ik ook vakantie.

mara

Anja

Anke

Wow wat knap van die valkjes ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Diaantje

Hoi Anja,

Echt super!!! Jeetje dat ze dat kunnen...
En ik maar denken dat die van mij al zo goed fluiten...haha..
Bedankt voor het opzoeken en in mijn dagboekje te plaatsen..
Ik ga eraan werken om ze het te leren...
Zal wel enige tijd duren... ;D ;D

Hoi Anke,

Ja echt geweldig he.. ;D ;D ;D

Tjippy is een beetje op ontdekkingsreis...
Hij gaat ineens boven op de schilderijtjes zitten en boven op de klok... ::)
Ook heeft ie al op de tvkast gezeten, dit deed ie voorheen nooit, nou ja zal wel goed zijn...

Ik heb vanmorgen een stuk brood in de kooi gelegd, dit is nu op een klein stukje na al op, nou ja op volgens mij vindt Tjippy het alleen maar leuk om het eraf te trekken ;D

Tjippy vindt het ook zo lekker als ik mijn hand op zijn rug leg en dan hem tegen mijn gezicht en dan met mijn vinger kroelen, heerlijke kroelkont... :-* :-*

Dagboek Tjippy en Yuki

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Diaantje op 15 september 2007, 14:39:53
Tjippy is een beetje op ontdekkingsreis...
Hij gaat ineens boven op de schilderijtjes zitten en boven op de klok... ::)
Ook heeft ie al op de tvkast gezeten, dit deed ie voorheen nooit, nou ja zal wel goed zijn...

Wel oppassen dat ze niets achterlaten natuurlijk ;) ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -