Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Diaantje

Hoi Manon,

Ja is lang geleden, geeft niet je zal het wel druk hebben. ;D
Het hoesten is weg. Ik ben aan het minderen met de medicijnen,heel af en toe neem ik ze nog maar het gaat goed.
Als het weer terug komt dan ga ik wel weer naar de dokter hoor. Dan wil ik wel weten wat het is.
Wat de valkjes betreft is bij mij hetzelfde. echt heel irritant. Tjippy is ook veel tammer dan Simba...

Hoi Inge
Ja ze zijn inderdaad familie. broer en ???, ik weet nl echt niet of Simba een pop of man is.
Ik heb dat van het bureau nog niet geprobeerd. Tjippy blijft zo ie zo vaak zitten, als ie maar kan knuffelen.. ;D

Hoi Danielle
Ja inderdaad echt super leuk dat praten...
Ik hoop ook voor jou dat Tommie leert praten.
Ik heb overdag als ik werk ook van 9 tot 5 de radio aanstaan. Misschien dat dat ook mee helpt.. ;)

Ik zit te denken of ik Simba zal kortwieken om haar makkelijker tam te krijgen.
Wel zo dat ze nog normaal kan landen enzo hoor.
Ze is zo enorm bang van alles en elke keer vliegt ze weg. Waardoor het goed tam maken ook enorm lastig is.
Ze zit wel op mijn hand maar dan ook echt altijd in een stand om elk moment weg te vliegen. ::) ::)
Ieman tips of ideeen...???

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

danielle

Over het kortwieken...........
Tommie was ook al gekortwiekt toen ik haar ophaalde. Dit was me van te voren niet verteld  :-[.
Tommie kon inderdaad toen wel kleine stukjes vliegen en ook nog wel hoogte maken. Nu doordat zijn vleugel uit de kom is geweest, maakt het kortwieken het genezingsproces echter nog moeilijker en heeft hij echt moeite met vliegen. Je ziet dat hij door het kortwieken wat scheef vliegt en niet lang in de lucht kan blijven en doordat de vleugel uit de kom is geweest kan hij geen hoogte meer nemen.
Zelf ben ik tegen kortwieken, omdat ze misschien toch blijvend een vliegstoornis aan kunnen overhouden en het ook weer heel lang duurt voordat ze weer allemaal nieuwe veren hebben. Ik zelf denk dat je gewoon veel geduld moet hebben met het tam maken . Maar je moet natuurlijk zelf beslissen  ;).

Citaat van: Diaantje op 20 mei 2007, 20:33:42
Hoi Danielle
Ja inderdaad echt super leuk dat praten...
Ik hoop ook voor jou dat Tommie leert praten.
Ik heb overdag als ik werk ook van 9 tot 5 de radio aanstaan. Misschien dat dat ook mee helpt.. ;)

Misschien dat de radio inderdaad wel helpt. Ik zelf heb wel als ik weg ben muziek aan staan, maar daar wordt natuurlijk niet op gepraat.

Diaantje

Ik heb voorlopig besloten Simba niet kort te wieken..
Het komt inderdaad vanzelf wel gewoon geduld hebben... :P
Sinds gister als Tjippy en Simba eruit zijn gaan ze op de verwarming zitten..
Tjippy wordt dan heel breed legt zijn kuif gedeeltelijk in zijn nek en loopt dan naar Simba toe...  8)
Simba doet haar kop dan naar voren zodat Tjippy kan kroelen, maar Tjippy begrijpt dat nog niet.
Later zaten ze op de kooi deed ie het weer, toen zette Tjippy zijn poot op Simba haar hoofd.
Vandaag gingen ze zoenen..hihi...  ;D :-*
Ik heb de indruk dat Tjippy haar aan het versieren is... :-* :-*
Maar er zijn ook heel veel momenten dat ze alleen maar aan het happen zijn... :(

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

Jeetje vanavond alles uit de kooi gehaald, alle stokken speeltjes ed..
grote schoonmaak ik de kooi..
Ik ben 2 uur bezig geweest.. ::)
Ik heb ook gelijk alles weer anders ingedeeld. Ik heb van die flexibele stokken die je in alle standen kan zetten.. is wel een hele klus. Nu maar even zien of het allemaal goed staat.. :P :P

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

27 mei 2007, 22:21:41 #259 Last Edit: 27 mei 2007, 22:23:23 by Diaantje
Zo gister heb ik gemerkt hoe hard een valkje kan bijten..au,au,au.. :'(
Precies in de nagelriem van mijn duim.. ;D
Ik dacht laat ik Tjippy en Simba mee naar boven nemen..
Was dus niet zo een goed idee... halverwege de trap vloog Tjippy terug naar de woonkamer(hij is wel vaker boven geweest)ik dacht laat maar gaan die vind zijn weg wel.. Maar Simba schrok en vloog naar boven.. :o :o
Gelukkig had ik wel alle kamerdeuren van te voren dicht gedaan....
Simba vloog tegen een bovenraam(boven de deur) en fladderde toen op de grond.. Ze stapte netjes op mijn hand en ik dacht ik loop naar beneden..nou niet dus.. ::)
Weer fladderen tegen een bovenraam en weer op de grond..  ::) Toen dacht ik in doe mijn hand op haar..
Dat was niet zo heel handig,  :P halverwege de trap kreeg ze mijn vinger te pakken..  :o ze bleef er gewoon aanhangen als een pitbull.. :o
Weer fladerde ze naar boven tegen een bovenraam en daarna op de grond.
Toen dacht ik nu moet ik goeds verzinnen..  8)
Ik heb toen een t-shirt gepakt die over haar heen gegooid en haar opgepakt. ;D
Wonder boven wonder vond ze dat niet erg haar koppetje stak er mooi bovenuit, en ze beet niet.. :D
Ik hield haar vast ben gauw naar beneden gerend en heb haar in de kooi gestopt..hehe... :P :P
en na een paar minuten zat ze alweer te fluiten en te doen..
Gelukkig geen schade aan over gehouden...
Maar ik was me natuurlijk een hoedje geschrokken.
Maar ik neem haar dus voorlopig niet meer mee naar boven..

Inmiddels lijkt wel alsof ze me meer vertrouwd(misschien omdat ik haar heb geholpen) als ik aan de computer zit vliegt ze ook naar me toe en ze komt ook erbij zitten op de bank...
Ik heb haar al verschillende malen een kusje gegeven op de zij kant van haar vleugel.. dit vind ze niet erg..
Zo zie je maar dat geduld een schone zaak is.. ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

Oh dat is inderdaad schrikken zech  :o.
Maar gelukkig weet je dat ze beet doordat ze zo angstig was (niet dat het daardoor minder pijn doet) en het niet express deed.
Heeft Simba zich verder niet beseert?
Hoe gaat het trouwens met het tam maken, wordt Simba al wat tammer? Weet je al of Simba een mannetje of vrouwtje is?

Diaantje

Ja klopt het kwam inderdaad doordat ze bang was :o , ik neem het haar ook absoluut niet kwalijk.. Het was van mij ook niet handig dat ik ze mee naar boven wilde nemen... :-[
Tjippy is geen probleem die gaat wel mee.. is zo mak als een lammetje... ;D
Ik had niet de indruk dat Simba zich bezeert had, ik vond het alleen wel erg zielig...
Hhhmm het tam maken... ja gaat wel wat beter.. als ik aan de eetkamer tafel zit (en tjippy ook) dan land ze op mijn hoofd, ik haal haar er dan vanaf en als ze schrikt dan land ze gelukkig wel weer terug op  mijn hoofd..dus is al weer een stapje vooruit...
Ik begin er te twijfelen of Simba een pop of man is... ze zit heel vaak te fluiten/schreeuwen dus ik weet het echt niet... het kan ook naapen van Tjippy zijn.. we zullen er nog even op moeten wachten, tot de puberteit... ;D ;D

Het is mij opgevallen dat ze toch nog steeds veel ruzie maken... :(
ik vind het wel zielig, het is nu zelfs zo dat Tjippy soms helemaal achter Simba aanrent met zijn bek openen... :o :o
Maar als het 2 mannen zijn dan kan ik me ook wel voorstellen waarom... ;)

Dagboek Tjippy en Yuki

caro

Hoi Diaantje,

Wat een werk he een kooi schoonmaken. Als ik de buitenvoliere schoonmaak ben ik heel de dag ermee bezig.
Maar ja, dan heb je weer eer van je werk en kan je nog meer genieten van de vogels als ze in een schone kooi zitten.

Wat jammer dat ze nog steeds ruzie maken.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Diaantje

Ja inderdaad een enorme klus... ::)
Bij mijn vorige vogel een grasje merkte ik ook echt dat ie blij was als je hem een schone kooi gaf..die was dan altijd zo blij... :D

Vanmorgen kwam ik de woonkamer binnen, nog helemaal slaperig... zegt Tjippy ineens HALLO... :P
Ik ook HALLO, toen zei ie weer HALLO... :P
Ik moest er zo om lachen..gekkie...
Ik zeg elke ochtend als ik binnenkom HALLO en dan HALLO VRIENDJES..
Zal ie dat binnekort ook wel gaan zeggen hahahaha....

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

Wat heb jij toch een geluk dat Tjippy kan praten.
Lijkt mij echt zo leuk om te horen.
Kun je er niet eens een filmpje van maken, ik heb namelijk nog nooit een pratende valkparkiet gehoord  :).

Misschien heb ik nog een tip voor het tam maken:
Ik merkte namelijk dat Sammie mijn tweede grasparkiet ook echt niet alleen kan zijn en altijd moet zijn waar Gijsje is.
Daarom haal ik ze nu elke dag allebei er een tijdje apart uit. Sammie word dan altijd helemaal gek in de kooi, maar zodra ze weer rustig is geef ik haar weer aandacht en mag zij er even uit (en zet ik Gijsje weer even in de kooi). Ik merk nu dat Sammie leert om zich alleen te vermaken en hierdoor minder achter de hielen van Gijsje zit.

Danielle

Diaantje

Hoi Danielle

Is opzich wel een goed idee, maar dan zit Simba dus echt alleen maar op de kooi...
Maar dan zou ik eerst een tijdje alleen Tjippy eruit moeten laten, en dan later even alleen Simba..hhmmm kan het eens proberen..

Eigenlijk wil ik ze wel apart gaan zetten tijdelijk maar ik heb maar een klein iniminikooitje een ronde voor een grasje... en dat vind ik ook weer zo zielig... en om nou voor tijdelijk een kooi te kopen... ik heb niemand hier in de buurt waar ik een kooi van kan lenen.. :-\

Wat wel typisch is dat ik las dat het broertje uit het nest van Simba ( en dus ook een broer van Tjippy) elders wordt geplaatst omdat die erg dominant is tegenover de andere valkjes en dat niet klikt.
Eerst dacht ik altijd dat Simba erg dominant was, maar het is nu hoofdzakelijk Tjippy en ja Tippy is ook een man...

Dat Tjippy praat is echt super..hihi.. maar Simba kan het ook aardig hoor.... ;D
Ik kan wel een filmpje maken maar ik heb geen geluid op mijn digitale camera. Dus dat wordt niks...

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

Hoi Diana,

Ik denk dat Tjippie lekker aan het puberen is  ;D Hij wil laten zien dat hij de baas is, maar dat trekt vanzelf wel weer bij hoor ! Leuk dat hij praat ! Geef ze beide van mij maar een knuffel  :-*
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Dank je Karin ;D
Ik zal de knufffel doorgeven. :-* :-*
Ik kreeg inderdaad ook erg de indruk dat Tjippy aan het puberen is...  steore man is ie echt hoor 8) 8)
Vandaag heb ik ze ook een paar keer zien "zoenen". de bekjes in elkaar zonder dat ze happen of vechten...
Ze zijn elkaar lekker aan het uit testen... ;D
Ik laat ze lekker gaan.. ik geloof inmiddels ook wel dat het goed komt...ben er eigenlijk wel een beetje meer gerust over na vandaag.... :P

Dagboek Tjippy en Yuki

Marc van de Kuifjes

Zo ik ben weer wat bijgelezen. Ik dacht dat ik de notificatie op jouw dagboekje had aan staan en er niets geschreven werd, maar blijkbaar stond het dus af :-[...

Jaja een knauw van een valkje kan behoorlijk hard aankomen, tot bloedens toe. Ik vraag me dikwijls af of de eigenaars van een ara of een kaketoe ook wel eens een knauw van hun vogel krijgen. Dat is meteen vinger eraf denk ik! :o ;D

Citaat van: Diaantje op  1 juni 2007, 21:47:45
Wat wel typisch is dat ik las dat het broertje uit het nest van Simba ( en dus ook een broer van Tjippy) elders wordt geplaatst omdat die erg dominant is tegenover de andere valkjes en dat niet klikt.
Eerst dacht ik altijd dat Simba erg dominant was, maar het is nu hoofdzakelijk Tjippy en ja Tippy is ook een man...

Ik denk wel dat Skippy stilaan aan het bijtrekken was. Maar ja, drie mannen tegenover één pop in de kooi was toch wel wat teveel. Als ze samen uit de kooi waren zag je zowel Rikske als Skippy naar ons enige popje Fikske trekken.
Voor Jefke maakte het niet veel uit, die heeft geen pop nodig... ::) ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Anke

Hallo,
Ik vond nog een dagboekje dat ik niet heb gelezen.
Wat een leuke valkjes heb je :)
Lief is dat he als ze zo zitten te zoenen :)
Dat kunnnen ze zo vol overgave zitten te doen.
Gelukkig dat je Simba toch nog op een goede manier in de kooi hebt gekregen.
Succes met verder tam maken!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes