Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Inge88

Leuk dat je eindelijk Simba hebt mogen ophalen! Ik begrijp dat de valkjes bij Karin vandaan nog niet zo handtam zijn uit Marc z'n verhaal?

At ze wel gewoon voer bij Karin? Misschien zou je de trosgierst moeten weghalen zodat ze wel zaadvoer moet gaan eten, trosgierst blijft de voorkeur hebben voor zo'n klein valkje natuurlijk.

Diaantje

Bij Karin vandaan zijn ze heel tam...
Dus ben het eigenlijk niet zo mee eens..
Het kan natuurlijk ook per valkje schelen...
Tjippy is een echte knuffelkont....en Simba zat net in mijn nek te slapen met haar hoofd in haar nek...
Ik heb ook nog nooit zulke tamme vogels gezien..

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Citaat van: Inge... op 23 maart 2007, 19:56:14
Leuk dat je eindelijk Simba hebt mogen ophalen! Ik begrijp dat de valkjes bij Karin vandaan nog niet zo handtam zijn uit Marc z'n verhaal?

At ze wel gewoon voer bij Karin? Misschien zou je de trosgierst moeten weghalen zodat ze wel zaadvoer moet gaan eten, trosgierst blijft de voorkeur hebben voor zo'n klein valkje natuurlijk.

Alle jongen bij mij vandaan zijn wel tam hoor. Maar inderdaad, karakters verschillen, de één zal binnen een dag op de vinger zitten, bij de ander duurt het wat langer. Maar als je zoals Marc net het valkje 1 dag in huis hebt kun je niet verwachten dat het al meteen zit te kroelen, uitzonderingen daargelaten  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Ja das waar..
Ik merk nu al het verschil tussen Simba en Tjippy...
Tjippy probeert te helpen met wassen van Simba das wel heel lief om te zien...langzaam aan laat ze het af en toe ook toe...
Ze kruipt echt helemaal tegen me aan..
Morgen ga ik Simba geen trosgierst geven dan gaat ze hoop ik haar gewoone zaad eten..
Dit had ik bij Tjippy ook gedaan en dat hielp...

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

Citaat van: Diaantje(s) op 23 maart 2007, 20:36:07
Ja das waar..
Ik merk nu al het verschil tussen Simba en Tjippy...
Tjippy probeert te helpen met wassen van Simba das wel heel lief om te zien...langzaam aan laat ze het af en toe ook toe...
Ze kruipt echt helemaal tegen me aan..
Morgen ga ik Simba geen trosgierst geven dan gaat ze hoop ik haar gewoone zaad eten..
Dit had ik bij Tjippy ook gedaan en dat hielp...

Wat lief dat Simba helemaal tegen je aan kruipt  :-* En als Tjippie nu al probeert Simba te wassen dan worden het vast dikke maatjes  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kimmie

Het gaat goed bij je zie ik...

Nu al lekker knuffelen met elkaar, en lekker bij jou een dutje doen...
Ze worden vast dikke maatjes :D

Hopelijk gaat Simba ook gewoon voer eten morgen...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Diaantje

Ik hoop dat ie vandaag gaat eten....
Tjippy heeft zo aan een kuifveer van Simba gezeten dat een veer hlemaal schreef staat...Nu heeft Simba een krulspeld nodig...Tjippy is een beetje baldadig haha..hij rent de hele tijd over mijn toetsenbord en dan gaat ie knagen in de toetsen....

Dagboek Tjippy en Yuki

•=Bonnie=•

Citaat van: Diaantje(s) op 23 maart 2007, 20:18:46
Bij Karin vandaan zijn ze heel tam...
Dus ben het eigenlijk niet zo mee eens..
Het kan natuurlijk ook per valkje schelen...
Tjippy is een echte knuffelkont....en Simba zat net in mijn nek te slapen met haar hoofd in haar nek...
Ik heb ook nog nooit zulke tamme vogels gezien..

Het scheelt inderdaad enorm per valkje, als je er drie dezelfde hoeveelheid aandacht geeft zal er altijd verschil zijn in de mate van vertrouwen die ze geven. Je hebt er nu eenmaal wantrouwige tiepes bij ook als ze uit hetzelfde nest komen. En dan komt het toch ook op de nieuwe eigenaar aan. Ben het dus helemaal met Diaantje eens.

Diaantje

Vandaag ging het erg goed.. Ze zijn er wel 4 keer samen uit geweest.. ;D
Als Simba gaat vliegen dan schrikt Tjippy maar andersom niet...
Is een beetje lomp als ze samen vliegen... en moet erg uitkijken dat ze zich niet bezeren aan het plafond..

Vanmorgen had ik Tjippy mee genomen naar de badkamer.
Hij wilde op de bovenplank van de badkamermeubel gaan zitten, daar stonden allemaal hele kleine bekertjes voor de sier. valt er een op de grond(boven wonder was ie nog heel) Tjippy schrok weer eens daarvan... :o is ie tussen de kast en de muur zo een 20 cm ertussen, naar beneden gevallen en plok op de grond, :o was weer zijn vleugel open.Ging net weer goed met de vleugel... echt een sukkel af en toe... ;D ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Marc van de Kuifjes

Tja...voor het eerst samen vliegen dat is gewoonlijk een chaos! ;D
Jammer van de vleugel van Tjippy. :'(

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Diaantje

Vanmorgen ging het al wat beter.. ze schrikken wat minder van elkaar.. ;D
Simba lijkt ook wat beheerster te vliegen als Tjippy in het begin deed..
Ik geloof alleen niet dat Simba Tjippy al echt aardig vind.. of tenminste soms wel en soms niet..
Dan gaan ze met hun bekjes tegen open elkaar met geluidjes  ik heb een beetje het gevoel dat dat elkaar uitproberen is..
Simba heb ik gister geen trosgierst meer gegeven.. ;D
Ze heeft gister de hele grond uitgespit voor trosgierst zaadjes..
ik had er stiekem ook wel gewoon zaad doorheen gedaan... ;D
Nu vanmorgen heb ik bij haar de beukensnippers vervangen zodat er ook echt niks meer ligt..
Nu moet ze wel uit de bakjes gaan eten.. vanmorgen heeft ze een heel klein beetje gegeten... ???
Straks foto's...

Dagboek Tjippy en Yuki

Mara

HoI Diaantje

Gelukkig dat het nu wat beter gaat!

Mara

Diaantje

Tjippy en Simba samen op de tijdelijke kooi van Simba. als het goed gaat dan gaan ze samen in de grote kooi. ik denk dat dit alleen nog wel even duurt.

Ja deze foto zegt alles, een prachtige foto van Simba, ik vind haar echt een beauty..

Als je meerder foto's erop wilt zetten is wel lastig.. Ik moet ze eerst allemaal verkleinen dan opslaan en dan kan ik ze pas een voor een toevoegen...zucht.. :P inmiddels ben ik nu een verder.. ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Mara

Hoi Diaantje

Ik doe mijn foto's tegenwoordig via Photobucket uploaden. Simba is inderdaad heel erg mooi.

Mara

Diaantje

hhmm nou ga binnenkort wel even kijken hoe dat werkt. ;D
Ik heb vanmiddag nl een heleboel foto's gemaakt.. maar ja anders ben ik jaren bezig..

Simba heeft eindelijk goed gegeten!!!!!!!  ;D ;D ;D
Eerst vanaf mijn hand samen met Tjippy en daarna in haar kooi...

Dagboek Tjippy en Yuki