Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

*Manon*

ojee ojee, wat kunnen de valkjes je laten schrikken hé!
en inderdaad lijkt bloed erger dan het is, maar ja... om dat aan te treffen lijkt mij ook geen pretje!
Gelukkig zit Tjippy alweer bij je en te fluiten, dus zal er niks ernstigs aan de hand zijn!

Ik ga duimen dat je Simba zondag mag ophalen!
Spannend!!

:-*

Diaantje

Zo daar ben ik weer!  ;D
Gister niet online geweest.
Was naar het concert van Lionel Ritchie.  ;D ;D
Wat een man zeg, echt super was het! :) :)
Simba ophalen wordt toch na het weekend.  De oudste 4 mogen zaterdag of zondag weg. Dus Simba moet nog even wachten.. maar ja geeft niet want ze moet wel goed zelf kunnen eten...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Inge88

Simba komt er al bijna aan! Hoe ga je het doen met z'n 2? Zet je ze eerst apart of meteen bij elkaar?

Diaantje

Ik heb nog een parkieten kooi. Daar ga ik haar in halen en daar laat ik haar even in...
Als ze dan een beetje gewend is ga ik Tjippy en Simba samen buiten de kooi kennis laten maken..  ;D
Als dat allemaal goed gaat ??? zet ik ze een keer overdag(als ik thuis ben) samen in de grote kooi. Dan in de avond wel weer apart.
UIteindelijk is de bedoeling dat ze samen in de grotere kooi komen..
Maar Tjippy is erg vriendelijk ook als ik met mijn hand in de kooi kom heeft ie daar geen moeite mee, dus dat zal allemaal wel goed komen... ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Inge88

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Diaantje(s) op 11 maart 2007, 15:22:25
Hhmmm.. vannacht is Tjippy denk ik ergens van geschrokken... :o :o :o
Zijn neus is weer helemaal kapot en ook een stukje boven zijn neus...
Ook is zijn vleugel aan de voorkant weer beschadigd... hij heeft overal op zijn lichaampje kleine bloedspetters zitten...
Ik kon ook gelijk de kooi schoonmaken want overal op de tralies zat bloed...

Bloed in de kooi is altijd een eng gezicht. Is hier ook al een aantal keren voorgekomen. Je vindt dan soms spatten op meer dan een meter van de kooi :o!
Ik ben er altijd bang voor dat ze 's nachts schrikken van... ja, van wat eigenlijk? Soms schrik ik 's nachts wakker denkende dat het weer zover is ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Diaantje(s) op 15 maart 2007, 20:16:03
Ik heb nog een parkieten kooi. Daar ga ik haar in halen en daar laat ik haar even in...
Als ze dan een beetje gewend is ga ik Tjippy en Simba samen buiten de kooi kennis laten maken..  ;D
Als dat allemaal goed gaat ??? zet ik ze een keer overdag(als ik thuis ben) samen in de grote kooi. Dan in de avond wel weer apart.
UIteindelijk is de bedoeling dat ze samen in de grotere kooi komen..
Maar Tjippy is erg vriendelijk ook als ik met mijn hand in de kooi kom heeft ie daar geen moeite mee, dus dat zal allemaal wel goed komen... ;D

Bij ons is het samen in de kooi zetten in ieder geval nog geen probleem geweest!

Diaantje

Nou das in ieder geval wel fijn om te weten dat bij elkaar zetten geen probleem is.. Maar ik neem aan dat je dat niet direct hebt gedaan toch?

Tjippy heeft nog wel een lantaarnpaal voor de deur buiten, maar goed mischien had ie gedroomd... ;D ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Marc van de Kuifjes

Niet direkt bij elkaar maar wel in aparte kooien vlak naast elkaar. Kunnen ze aan elkaar wennen! ;)

Diaantje

oke dat was ook mijn gedachte.
Je leest wel hoe het gaat.

Tjippy is net onder de douche geweest..
Mijn vriend stond onder de douche en toen voelde Tjippy de spetters, ging ie weer helemaal met zijn vleugels wijd... hij vind die spetters wel zo lekker!
Hij durft alleen nog niet helemaal eronder, hij wilde alleen maar bij mij zitten... ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

kimmie

Nu gaat de tijd heel langzaam voordat het weekend om is :P

Ik heb het met Lady ook vandaag geprobeert...
Ze vond het niet zo geweldig...
Toen ze zag dat ik Karel met de plantenspuit nat maakte, stond ze dat wel toe ::)

Tjippy is al goed op weg onder de douche...
Vleugels helemaal wijd ;D
Groetjes Kim, Karel en Lady

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Diaantje(s) op 16 maart 2007, 10:16:13
Tjippy is net onder de douche geweest..
Mijn vriend stond onder de douche en toen voelde Tjippy de spetters, ging ie weer helemaal met zijn vleugels wijd... hij vind die spetters wel zo lekker!
Hij durft alleen nog niet helemaal eronder, hij wilde alleen maar bij mij zitten... ;D

Filmpje?
;D

Diaantje

Ja een filmpje is inderdaad wel leuk... maar heb geen idee hoe ik dat op de site moet zetten... ??? ik heb ook alleen maar een fototoestel waar geen geluid op zit...
Ik ga wel eens even kijken hoe dat werkt...

Tjippy doet het bouwvakkersfluitje!!!!!!!!!!!!! 8)
Al dat gefluit heeft toch effect gehad.. hij begint steeds meer te fluiten, vandaag toen we zaten te eten hoorde ik overduidelijk een paar keer het bouwvakkersfluitje tussendoor! ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Leuk Karin, bedankt! Lief he die Simba... :-* :-* :-* :-*

Dagboek Tjippy en Yuki