Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Diaantje

Haha.. ja die telefoon wil wat he.

Leuk nieuws!!!
Als Simba even goed haar best doet en goed zelfstandig gaat eten, dan mogen we haar zondag de 18e of maandag de 19e ophalen, joepie!!!!!!!!! ;D ;D
Ik kan bijna niet wachten echt aftellen nu!!

Jaylien, dan krijgen wij ons valkje waarschijnlijk tegelijk!
Leuk hoor, trouwens ook erg leuk dat de ouders van Zira al weer eieren hebben gelegd. De naam Stud is erg apart maar ook erg leuk.

Danielle,
Ja zijn inderdaad brokkenmakers.. maar vergeleken met Tommie is Tjippy nog een goede piloot haha ;D

Manon,
Doordat Tjippy schrikt van die telefoon moet ik hem eerst kalmeren en dan daarna de telefoon opnemen... maar ik schrik dus weer omdat hij schrikt..

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

kimmie

Wat een leuk nieuws...!!
Dus nog maar 10 dagen ;D ;D

Het aftellen kan beginnen...!!
Groetjes Kim, Karel en Lady

Diaantje

Jaja.. ik sta al te springen... ;D :D joepie ben zo benieuwd hoe het gaat als die twee samen zijn...
eerst wel even apart in een kooi hoor. Eigenlijk net zoals jij het nu doet buiten de kooi aan elkaar laten wenne is het beste..
Tjipy zit zich heerlijk te poetsen op mijn schouder inmiddels al een uur lang. Af en toe rent ie tussendoor over het toetsenbord.. heel irritant, ::) want hij trekt zowat de knoppen eraf.. ::) ::) dus Tjippy weer ergens anders neer zetten..

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

Hhmmm.. vannacht is Tjippy denk ik ergens van geschrokken... :o :o :o
Zijn neus is weer helemaal kapot en ook een stukje boven zijn neus...
Ook is zijn vleugel aan de voorkant weer beschadigd... hij heeft overal op zijn lichaampje kleine bloedspetters zitten...
Ik kon ook gelijk de kooi schoonmaken want overal op de tralies zat bloed...
Tjippy zelf lijkt niet echt last ervan te hebben hij maakt het goed, zit alleen af en toe aan zijn vleugel te knagen, dat opgedroogde bloed voelt natuurlijk niet lekker..

Gister toen moest ik even uit de kamer en heb ik hem heel even alleen gelaten en dan gaat ie vliegen en dan is ie me echt aan het zoeken...

Vanmorgen schrok ie ook weer van de telefoon...
Hij schrikt echt overal van..zucht.. ::)
Brokkenpiloot....

Dagboek Tjippy en Yuki

Inge88

Och och  :( Klinkt bekend, is hier meerdere keren voorgekomen, zat het gordijn en de kooi helemaal onder de bloedspetters, vleugels bebloed en overal lagen veren.. maar nadat ik een handdoek over de kooi deed is dit nooit meer voorgekomen...
Misschien zou je Tjippy in een lauw warm badje kunnen zetten of lekker sproeien? Zodat het opgedroogde bloed eraf kan worden gespoeld...

Diaantje

Ja ik had het geprobeerd maar hij is net gister in een badje geweest en nu wil ie niet.. zal je altijd zien... :-\
en ik wil hem ook niet dwingen... maar volgens mij is het ook gedeeltelijk een korst, in ieder geval op zijn vleugel wel... :(
Ga straks wel even proberen met een lauw nat gemaakt watje...
Normaal mag ik alles met hem doen en zal je nu zien dan mag het weer niet... ???
Ik kijk het nog even aan en als het vaker gebeurd ga ik inderdaad als we gaan slapen de achterkant van de kooi afdekken(daar staat ook een lantaarnpaal,waarschijnlijk zag ie iets voorbij gaan ofzo) of hij was aan het dromen..haha.. ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Inge88

Ik kan best begrijpen dat je valkje zich rotgeschrokken is van die hele situatie en nu even tijd voor zichzelf nodig heeft. Sproeien wordt dus ook niks? Dan dwing je hem niet hoor  ;) Ik wed dat ie met dat watje niet bij zal zijn  :P Hou hem wel goed in de gaten he!

Diaantje

Sproeien had ik al geprobeerd. Vond ie vorige week heerlijk maar nu had ie er geen zin in..
Ach hij zat net lekker te fluiten en geluidjes te maken, hij heeft nergens last van.. Maar ik hou hem ook wel in de gaten hoor.. komt wel goed..
De eerste keer dat dit gebeurde (toen was ie net een paar dagen hier) toen schrok ik me rot maar moet zeggen dat het nu wel erger is maar het komt wel goed..
Ik hoop dat Simba  minder last van heeft van schrikken.. want Simba heeft dezelfde ouders..

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

Citaat van: Diaantje(s) op  9 maart 2007, 18:32:03
Danielle,
Ja zijn inderdaad brokkenmakers.. maar vergeleken met Tommie is Tjippy nog een goede piloot haha ;D

Een goede piloot  ::), volgens mij is Tjippy toch niet zo goed geland.
Wel schrikken als je zo 's ochtends ziet dat hij gebleseert is. Dat het bloed, lijkt het alleen nog maar erger. Gelukkig heeft hij er zelf ws geen last van. Volgens mij zijn valkparkieten ook niet zulke aanstelers.
Ik kan volgens mij nog een bom aansteken, dan zou TOmmie zelfs niet schrikken. Maar ja ieder zijn eigen vreemde karakter he?  ::)
Mischien dat het beter wordt als Simba komt, dan kan deze Tjippy geruststellen.

Groetjes Danielle

Diaantje

Ja inderdaad ik moest het nodig zeggen.. een goede piloot is ie alleen als ie uit zich zelf vliegt zonder te schrikken..
Dat bloeden lijkt inderdaad erger dan het is..gelukkig maar..
Grappig he dat het per vakje scheelt of ze schrikken of niet, maar ja ook ieder mens heeft een ander karakter.
Tjippy zit nu te schreeuwen om aandacht, maar ja dan heeft ie pech eerst moet ie rustig en stil zijn dan krijgt ie pas aandacht...

Dagboek Tjippy en Yuki

caro

Hoi Diaantje,

Je hebt een mooi valkje en je krijgt er een mooie valk bij. Ik heb nog niet je dagboekje gelezen, dat doe ik morgen.

Ik zal je zeker blijven volgen.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Diaantje

Leuk Caro,

Ik ben jou dagboek ook aan het volgen..
Jij hebt erg mooie valkjes en ook een hele mooie site.
groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

kimmie

Heey Diaantje,

Wat moet jij geschrokken zijn, toen je Tjippy zo aantrof...!
Gelukkig lijkt bloed erger, maar meestal valt het mee...
Gelukkig is dat nu ook het geval...

En kon je hem nog aandacht geven of bleef hij schreeuwen ;D

Nog maar 7 dagen voor je Simba op mag halen toch...??
Spannend hoor...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Diaantje

Toen ik zat te eten was iel weer stil.. ;D
Ik denk dat ie blij is om me te zien en dat dat in de ochtend en avond samen valt met zijn schreeuw moment(las in jou dagboekje dat ze in de ochtend en avond een schreeuw moment hebben geschreven door Ivana)
Heb ook even gedouched daarna is ie bij me gekropen en zat ie tussen mijn haar in mijn nek te slapen :-* met zijn kop in zijn nek..
Net heb ik samen met Tjippy de was boven opgehangen.. haha..
en voor de verandering alles zonder te schrikken.. ;D ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

Tjippy is gek op schuifspeldjes.. haha.. ;D
Vanmiddag heeft mijn vriend met hem zitten spelen..
dan maakte hij een ring(of rondje)met zijn duim en wijsvinger en daarachter het schuifspeldje en ja hoor ging Tjippy er doorheen..haha moest zo lachen.. :D :D
Ik heb al gezegd dat min vriend hem maar trucjes en kunstjes moet gaan leren. Mijn vriend is voor het spelen ;D en ik voor het knuffelen.. :-*
Nog een paar dagen dan mogen we Simba halen.. ik heb nog niet gehoord of het zondag of maandag is... uiteraard hoop ik zondag..maar we horen het nog...

Dagboek Tjippy en Yuki