2 mei 2025, 21:03:20

beukensnippers

Gestart door chica, 13 januari 2007, 18:07:38

« vorige - volgende »

chica

hallo
mogen buekensnippers eigelijk ook gebruikt worden voor de bodembedekking in de kooi is dit giftig ?
groetjes ilse

Anja

Hoi Ilse,

dit is niet giftig. Ik gebruik dat namelijk zelf ook als bodembedekking.

Groetjes Anja

chica

ok dankjewel
groetjes ilse

Joy4ever

Ik gebruik dit ook, ze vinden het ook erg leuk om met de snippers te spelen.

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

*Patricia*

hoi Ilse,

Ook ik heb beukensnippers gebruikt. Scheelt een hele boel stof.
kan je prima gebruiken

groetjes Patricia

chica

dankjewel voor al jullie reacties ik ga het nu dan ook maar gebruiken.ziet er wel beter uit.
groetjes ilse

Inge88

Maar wordt geen zooitje met de ontlasting enzo? Want zand absorbeert dat en beukensnippers niet lijkt mij.

Anja

Hoi Inge,

ik haal elke dag de poepjes uit de kooi en bij mij wordt het geen rotzooi kan ik je verzekeren.

Groetjes Anja

Paauwtje

Ik gebruik het ook. het scheelt een heleboel stof is goedkoop een grote zak kost bij ons 10 euro ze spelen er mee en ik vindt het ook nog mooier staan
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

chica

ik gebreuk het nu ook en je hebt gelijk het staat idd mooier ze durven er nog niet mee te spelen vinden ze een beetje eng maar dat komt wel en waaneer moet je de beukensnippers eigelijk vervangen?
gr.ilse

Anja

ik vervang het 1 maal per week. Maar nogmaals ik haal elke avond de poepjes uit de kooi.

Groetjes Anja

Inge88

Je haalt alle poepjes uit de kooi, hoe moet ik me dat voorstellen?  ::) Elke beukensnipper waar ontlasting op zit, haal je eruit?

chica

er is gisteren een beukenboom bij ons omgevallenbest handig want we hebben hem nu in stikjes gezaagd en hebben denkik wel 100 kilo beukensnippers hoe lang kun je dit bewaren.

Inger m

Hoi,
Deze snippers zijn vochtig. Dit betekent dat ze snel gaan broeien of schimmelen als je ze op een hoop of in zakken bewaard. Het beste kun je het gelijk verspreiden over de volierebodem en voorkomen dat het op een hoop ligt.

Dit zijn overigens andere snippers dan de beukesnippers die je in de dierenwinkel koopt. Deze zijn voledig gedroogd en afkomstig als restproduct uit de houtproductie.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anja

Citaat van: Inge88 op 16 januari 2007, 21:34:27
Je haalt alle poepjes uit de kooi, hoe moet ik me dat voorstellen?  ::) Elke beukensnipper waar ontlasting op zit, haal je eruit?

Ik controleer waar poepjes liggen en die haal ik eruit. ik ga echt niet elke snipper nakijken  ;D ;D ;D

Groetjes Anja