"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey Bonnie,

Klopt, het is deze berekening:
Ouders:
Kiäro = Gepareld split voor {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
Kiära = Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Gepareld split voor {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
50.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

Jonge pop
50.0 % Gepareld
50.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Maar wanneer je dus een Crossover hebt en je hebt er dus een jong met gele wangen uit net als jou Lutino pop, kun je dat dus vergelijken met bovenstaande berekening.

Groeten Tjerk

*Esther*

Maar je kunt niet zeker  weten of die splits kloppen toch?

Ik ben benieuwd naar een volgend nestje!

gr Esther

Tjerk

12 augustus 2007, 21:47:26 #287 Last Edit: 12 augustus 2007, 21:51:03 by Tjerk
Hey,

Toen ik bij de kweker stond, zaten zij met nog vier volwassen jongen. Twee Geelwang Opaline Lutino´s en twee Wildkleur Opaline´s.

Daarnaast, komt de split man van Rianne bij dezelfde kweker weg en ook het Geelwang Lutino span van Riny kwam daar weg. En ook daarvan klopte de volledige mutatie, daarnaast het feit dat ze met jonge vogels zaten die excact de mutatie hadden welke op papier mogelijk zijn en dat dat zijn enige Geelwang span was, naast een span Geelwang Fallow´s.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 12 augustus 2007, 21:28:42
Hey Bonnie,

Klopt, het is deze berekening:
Ouders:
Kiäro = Gepareld split voor {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
Kiära = Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Gepareld split voor {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
50.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

Jonge pop
50.0 % Gepareld
50.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Maar wanneer je dus een Crossover hebt en je hebt er dus een jong met gele wangen uit net als jou Lutino pop, kun je dat dus vergelijken met bovenstaande berekening.

Groeten Tjerk


Hoi Tjerk,

Je laatste zin snap ik niet helemaal  ;) In elk geval... als dit de berekening voor jouw koppel is, en je hebt daar een opaline-geelwang jong uit... dan is dat dus een cross-over. Cross-overs zijn vrijwel altijd popjes, ik heb nog nooit gehoord van een cross-over bij een mannelijk jong.

En wat betreft cross-overs... Jij hebt er 2, ik had er dit jaar in elk geval tenminste 1,  vorig jaar had ik er tenminste 2 en het jaar ervoor 1, Marlies heeft er tenminste 1... Cross-overs blijken dus helemaal niet zo zeldzaam te zijn.

Tjerk

Hey,

Daar lijkt het inderdaad op. Vanochtend lag Kiäro ineens dood op de grond, dat terwijl hij gisteravond nog gewoon de volière doorvloog :'(.

Groeten Tjerk

Rianne


*Esther*

Ach, wat onverwacht!!
Heb je iets aan hem kunnen zien?

gr Esther

Tjerk

Hey,

Nee, helemaal niets. Hij was ook nog warm toen ik hem pakte, precies onder de stok, dus lang zal hij er nog niet gelegen hebben. Zo als hih erbij lag leek het alsof hij zo ineens van de stok is afgekieperd.

Groeten Tjerk

Mara

Hoi Tjerk

Veel sterkte met het verlies van Kiäro.

Mara

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 13 augustus 2007, 10:46:48
Hey,

Daar lijkt het inderdaad op. Vanochtend lag Kiäro ineens dood op de grond, dat terwijl hij gisteravond nog gewoon de volière doorvloog :'(.

Groeten Tjerk


WAAAAAAAAAAAT????   :'( :'(  Ach man wat vind ik dat :censuur voor je :(

Ik ga heel hard voor je duimen dat je jong in elk geval een man is. Sterkte ermee.  :'(

♪ Marlies

Hoi Tjerk,

Dat is wel zwaar kl :censuur e. :'(
Als je zo je dag moet beginnen, dat is niet leuk.

Sterkte,

Marlies

Anke

Hoi Tjerk,
Oh wat erg dat je je valkje zomaar dood op de grond moet vinden :'(
Veel sterkte!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Tjerk

Hey,

Bedankt. Het is inderdaad zwaar :censuur. Gelukkig hebben hij en Kiära wel één jong. Nu maar hopen dat hij dan een man is.

Voor Kiära is het helemaal jammer, die zag je de rest van de dag, gister en vandaag gewoon zoekend door de volière gaan... Maar iets vinden wat op Kiäro lijkt, zal ze helaas niet.



Er liggen weer vier Witmasker Opaline (Cinnamon) van Chew Chew & Roos. Met een beetje geluk worden ze net zo mooi getekend als die uit het vorige nest.

Ook het jong van Kiäro & Kiära begint erg op te schieten, hij/zij is lekker fit. Krijgt volop te eten en zit gewoon actief in de nestkast. Wel jammer dat hij continu alleen zit, alleen voor het tam maken van hem/haar is het wel makkelijker.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

vandaag zijn er en nieuwe takken in de volière gekomen en zijn Suprise & Yellow weer de volière in gegaan. Hoogstwaarschijnlijk klikt het niet tussen die twee, aangezien Suprise na ± een half uur achter Roos aan is gegaan.

De tak wordt ook lekker gebruikt om heerlijk net boven de grond op te gaan zitten, een Witmasker Opaline van Chew Chew & Chico. Hij/zij is nog steeds te reserveren..


Ook hebben we nog weer foto´s gemaakt van het jong van Kiäro & Kiära, de Wildkleur Geelwang Opaline. Wanneer hij/zij een man is, is hij split [X2 Lutino]...




Groeten Tjerk

Rianne

Hoi Tjerk,

zo op de foto vind ik de wangetjes erg oranje, maar dat zal in het echt wel meevallen denk ik? Er zit een lief smoeltje op, en wildkleur geelwang zie je ook niet zo veel. Hou je hem/haar sowieso?