"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

er liggen weer nieuwe donsjes ;D. Er liggen er drie van Chew Chew & Roos. Twee ervan zijn Wildkleur ingeval van een pop Wildkleur Opaline en er ligt daarbij een Cinnamon ingeval van een pop Cinnamon Opaline.


Er liggen nog vijf bevruchte eieren van Chew Chew & Chico, de jongen uit het vorige nest waren stuk voor stuk mooi getekend:

Chew Chew: Witmasker Opaline split Cinnamon
Chico: Witmasker Opaline

Jonge pop:
50.0 % Wimasker Opaline split Cinnamon
50.0 % Witmasker Opaline

Jonge pop:
50.0 % Witmasker Opaline Cinnamon
50.0 % Witmasker Opaline



Het jong van Kiäro & Kiära schiet al erg op, na wel vijftien dagen had hij/zij de ring eindelijk om. Maar nu lijkt er toch echt vaart in te komen. Ze kuif begint al aardig te groeien, op de vleugels komen de pennen al door en rondom de wangen ook. Helaas kan ik nog net niet zien wat voor kleur :(.


Daarnaast zijn er nog jongen valkjes te reserveren:

0-0-1 Cinnamon split Bont [X2 Geelwang Opaline] (vrijwel zeker een man, doordat de wang bijkleurt).

0-0-2 Witmasker Opaline (mooie pareltekeningen).

0-0-2 Witmasker Cinnamon kanssplit Bont (één van beide vrijwel zeker een man, dus ook split Opaline).

0-0-3 Witmasker Cinnamon Opaline kanssplit Bont (één vrijwel zeker een man).

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Als ik het goed heb krijgt dat jong hoe dan ook oranje wangen toch? :)

Tjerk

Hey Bonnie,

Dat zou inderdaad moeten, het kan zelfs niet anders. Kiäro & Kiära zaten met z´n tweeën in een vlucht met toen vier jongen erbij. Twee Geelwang Lutino Opaline´s en twee Wildkleur Opaline valkjes.

Op papier kan het dus ook niet anders zijn dan jongen met "rode" wangen.

Trouwens ik heb de blokken een poosje terug uit de nieuwe voliére gehaald, doordat de kweek tegenviel door hoogstwaarschijnlijk het slechte weer.

Nu zijn alle valken op een paar na in die voliére aan het ruien, is het dan verstandig daar weer blokken bij te hangen? Aangezien het weer nu een stuk beter is.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 11 augustus 2007, 09:12:34
Trouwens ik heb de blokken een poosje terug uit de nieuwe voliére gehaald, doordat de kweek tegenviel door hoogstwaarschijnlijk het slechte weer.

Nu zijn alle valken op een paar na in die voliére aan het ruien, is het dan verstandig daar weer blokken bij te hangen? Aangezien het weer nu een stuk beter is.

Groeten Tjerk


Bij mij gingen ze ook acuut in de rui toen ik de blokken wegnam. Alleen doordat het zo lang duurde voordat ze uiteindelijk in hun nieuwe vluchten konden zijn ze er al weer door. Nu is alleen Robijn aan het ruien, maar zij heeft toch geen partner meer en in die vlucht heb ik ook geen blokken gehangen.

Ruien kost heel erg veel energie, het lijkt me heel zwaar als ze dan nog zouden moeten leggeg, broeden en voeden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze dat niet eens zullen doen tenzij ze amper last hebben van de rui en dan zal het ook niet veel kwaad kunnen.

Tjerk

Hey,

Er liggen weer zes nieuwe jongen, drie van Chew Chew & Roos bij Spikie & Chica. Als het goed is twee Wildkleur (Opaline´s) en een Cinnamon (Opaline).

En er liggen tot nu toe weer drie Opaline Witmasker´s en de vierde als het goed is morgen. Deze zijn vanChew Chew & Chico.

Gister zijner weer twee jonge valkjes weg gegaan, een Bont Opaline pop met een vermoedelijke man, een Witmasker Cinnamon split Bont [X2 Opaline].

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Jij ook van harte met je nieuwe jongen :)

Tjerk

12 augustus 2007, 18:40:59 #276 Last Edit: 12 augustus 2007, 18:42:32 by Tjerk
Hey,

hier zijn een paar foto´s van een Cinnamon Opaline Witmasker. Zijn, vermoedelijk haar staartpennen zijn helemaal wit. En ook de pareltekening en de kuif zijn erg mooi. "Zij" en haar twee vermoedelijke zussen, Witmasker Cinnamon & Witmasker Cinnamon Opaline en Broer Witmasker Cinnamon Opaline zijn allemaal nog te reserveren.






Ook is er nog een Bont Opaline pop te reserveren. Het is een rustig valkje, maar zit lekker in de veren en is kerngezond. Helaas was ze geplukt, maar dat groeit inmiddels ook al weer terug.




Van Chillie & Pepper is dit jaar één jong gekomen. Een man, dus hij is split Geelwang. Voluit is het een Cinnamon split Bont [X2 Geelwang Opaline]. Hij is ook erg geplukt, in de kast en een hele poos nadat hij al was uitgevlogen.




Het jong welke nu zeker is dat hij/zij hier blijft. Een Wildkleur Geelwang Opaline, met een beetje geluk is het een man en in dat geval ook split Lutino. Hij is nu inmiddels 25 dagen en de wangen en de kuif beginnen al aardig te groeien.




En tot slot Chico met haar kroost. Tot nu toe bestaande uit drie Witmasker (Cinnamon) Opaline´s en met een beetje geluk komt daar nog een vierde bij.



Groeten Tjerk

*Esther*

CitaatHet jong welke nu zeker is dat hij/zij hier blijft. Een Wildkleur Geelwang Opaline, met een beetje geluk is het een man en in dat geval ook split Lutino. Hij is nu inmiddels 25 dagen en de wangen en de kuif beginnen al aardig te groeien.


Heeej Tjerk,

Dit had je niet verwacht bij dit koppel of wel?

gr Esther

•=Bonnie=•

12 augustus 2007, 19:49:00 #278 Last Edit: 12 augustus 2007, 19:59:31 by Bonnie
hoe  kan er nu een wildkleur geelwang uit dat koppel komen  ::)


Moeder:lutino gepareld geelwang
Vader:gepareld split voor {X2: lutino geelwang}

man afkomst:
50% gepareld split voor {X2: lutino geelwang}
50% lutino gepareld geelwang

pop afkomst:
50% gepareld
50% lutino gepareld geelwang

Rianne

Ouders:
Vader=Gepareld split voor {X2:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor {X2:Lutino}
50.0 % Gepareld Lutino split voor {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Gepareld Geelwang (rec.)
50.0 % Gepareld Lutino

Crossover?

•=Bonnie=•

de moeder van die man was een lutino geelwang, dus die is split lutino-geelwang. dus dan zou dit jong een crossover moeten zijn.

maar ik vind dat je van die wangen nog niet veel kunt zeggen, haha, die ervaring heb ik al :D

hoop maar dat het jong geen gele wangen krijgt in dit geval, dan kan het nog een man zijn ;)

Tjerk

Hey Esther, Rianne & Bonnie,

Het jong is inderdaad Geelwang, dat terwijl de man inderdaad uit een Geelwang Opaline Lutino pop komt.

Het jong heeft echt "Gele" wangen, Bonnie, waarom zouden ze rood moeten zijn. Het is wanneer het nu een man is, een Wildkleur Opaline Geelwang split [X2 Lutino].

Op de foto kun je er nog niet zo veel van maken, maar het zijn echt gele wangen.

Beetje raar allemaal, crossovers zouden niet zoveel tegen komen terwijl ik er nu twee heb (Diesel & het jong van Kiäro), die beide op papier niet mogelijk zijn. En dan de Lutino pop bij Bonnie.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

als het een crossover is, is het een pop...

Tjerk

Ouders:
Vader=Gepareld split voor {X2:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor {X2:Lutino}
50.0 % Gepareld Lutino split voor {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Gepareld Geelwang (rec.)
50.0 % Gepareld Lutino

Als het zo´n crossover is kan het zowel man als pop zijn, wat voor berekening had jij in gedachten dan.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 12 augustus 2007, 21:20:22
Ouders:
Vader=Gepareld split voor {X2:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor {X2:Lutino}
50.0 % Gepareld Lutino split voor {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Gepareld Geelwang (rec.)
50.0 % Gepareld Lutino

Als het zo´n crossover is kan het zowel man als pop zijn, wat voor berekening had jij in gedachten dan.

Groeten Tjerk


Ohw... ik heb een heel andere berekening van jou opgestuurd gekregen, die heb ik hier een eindje terug al gepost, even scrolle :P. Namelijk dat de man split  lutino-geelwang zou zijn, niet split lutino / geelwang.

Volgens je nieuwe berekening krijg je geen lutino-geelwangen uit dit koppel tenzij je een crossover zou hebben. Alleen split mannen waar je lutino-geelwang mee kan kweken. ::)