"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

Tjerk

Hallo,

Vandaag heeft mijn mama, alle valkjes op de foto gezet. De oudste twee zijn inmiddels uitgevlogen. Wel zitten ze ´s nachts nog in het blok.


Foto´s


Spike & Chica



Alle jonge valkje van Spikie & Chica, behalve de oudste i.v.m. vliegen. 1 Witmasker Cinnamon & 3 Witmasker Cinnamon Opaline´s.


Het oudste uitgevlogen Witmasker Cinnamon jong.


Jong 2 (Witmasker Cinnamon)


Jong 3 (Witmasker Cinnamon Opaline)


Jong 4 (Witmasker Cinnamon Opaline)


Jong 5 (Witmasker Cinnamon Opaline)




Chew Chew, Roos & Chico



De twee Witmasker Opaline´s kans Split Bont van Chew Chew & Chico. Mede mogelijk gemaakt door Roos, die heel goed broedde.


Het pleegjong van Roos, een Cinnamon en wanneer het een man is split Geelwang.


Jong 1 (Witmasker Opaline)


Jong 2 (Witmasker Opaline)




Valco, Parel & Yellow



Alle jongen van Valco, Parel & Yellow.


Jong 1 (Opaline Bont)


Jong 2 (Lutino Opaline Bont) (Pop)


Jong 3 (Lutino Opaline Bont) (Pop)


Jong 4 (Bont Opaline)




Het eerste eitje van de Lutino Geelwangen ligt er eindelijk. Het is direct overgelegd naar White & Snowy die zelf ook weer vier eieren hebben.

Dito & Breezer hebben inmiddels ook weer vier eieren en ook River & Mystic hebben er vier, nu maar hopen dat nu alles goed gaat.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

vandaag lag het tweede Geelwang Lutino eitje er  ;D ;D.... en is het tweede Cinnamon Witmaskertje uitgevlogen.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•


Tjerk

Hey,

dank je. Ze liggen bij White & Snowy en hun drie bevruchte eieren. Ik ga daar dus tot maximaal zes eieren, dus ik zal er morgen weer een Lutino Geelwang ei heen leggen.

White & Snowy broeden er goed, dag en nacht samen. Alleen begin van de middag en begin van de avond komen ze er na elkaar even af.

Ze hadden hiervoor vier eieren liggen, welke allemaal onbevrucht waren en dat terwijl ze zo hun best deden. Maar nu lijkt het toch een stuk beter te gaan.

De Opaline Lutino Bonte popjes bij Valco zijn erg fors en zo als het nu lijkt ook zonder kale plek achter op de kop. Daarnaast doen ze beide ook niet onder kwa gewicht en formaat aan het oudste jong dat er ligt, een Opaline Bont (man/pop?).....

En het derde jong van Spikie & Chica is uitgevlogen, beetje vervelend met al die regen. Je moet nu donderse goed opletten of er geen in zit, aangezien die volière gedeeltelijk is overdekt.

Groeten Tjerk

*Esther*

Dus over 3-6 weken zitten wij hier met zijn allen in jouw dagboek te kwijlen.....?? ;D
Leuk!

Tjerk

Hey,

ik hoop het. Ik houd zowieso zelf een man uit dit span en dan moet er nog een bijpassende pop bij gezocht worden.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 26 juni 2007, 20:49:00
Hey,

ik hoop het. Ik houd zowieso zelf een man uit dit span en dan moet er nog een bijpassende pop bij gezocht worden.

Groeten Tjerk


Zo'n man kan je alles wel tegen zetten :)

Tjerk

Hey Bonnie,

Klopt, maar ik zet er dan denk ik het liefst een forse Geelwang pop tegenover. Het liefst Geelwang Bont of Wildkleur Geelwang.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 26 juni 2007, 21:02:22
Hey Bonnie,

Klopt, maar ik zet er dan denk ik het liefst een forse Geelwang pop tegenover. Het liefst Geelwang Bont of Wildkleur Geelwang.

Groeten Tjerk


Geelwang zal je niet snel vinden... maar Mariska heeft misschien wel een opaline-geelwang kans split bont :) Heb je ook geen cinnamon.

Tjerk

Hey Bonnie,

dat zou inderdaad ook kunnen. Ik zal haar even een berichtje doen.

Bedankt.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

Deze jonge man heeft in z´n nestkast nu zes eieren liggen. Van de zes zijn er drie van hem, en zo als het leek zijn die allemaal bevrucht. En drie van Kiäro & Kiära.



Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Wauw wat goed man, echt gaaf voor je. Als ik het even goed heb uit mijn hoofd kan jij zowel lutino-geelwang mannen als poppen kweken he? :)

Al veel reserveringen?

Tjerk

Hey Bonnie,

Het is inderdaad mogelijk beide hieruit te kweken. Al hoewel mocht ik een Geelwang Lutino pop vinden dit jaar, ik er zelf liever een Split man uit zou willen houden.

Dan kun je in wezen weer zo´n zelfde span maken als nu. En daar kunnen dan dus ook weer beide uit komen. Heb je een man Geelwang Lutino ben je dus eigenlijk genoodzaakt er iets anders dan Lutino tegenover te zetten.

Kiäro: Wildkleur Opaline split [X2 Geelwang Lutino]
Kiära: Geelwang Lutino Opaline

Jonge man:
50.0% Wildkleur Opaline split [X2 Lutino Geelwang]
50.0% Geelwang Lutino Opaline

Jonge pop:
50.0% Wildkleur Opaline
50.0% Geelwang Lutino Opaline

Kwa reserveringen voor jongen valt het wel mee.

1. Tjerk (Man)
2. Quendi (Man/Pop?)
3. Bonnie (Man)

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 27 juni 2007, 10:32:37

3. Bonnie (Man)



*lach* ik zie ineens mijn eigen naam... ik heb je een paar weken geleden een pm gestuurd dat ik inmiddels voorzien was via Rianne. Heb je die niet gelezen? Dus met mijn plekje mag je iemand anders blij maken als ze er straks zijn ;)

Tjerk

Hey,

Citaat van: Bonnie op 16 juni 2007, 18:17:14
hey Tjerk,

Ik baal als een stekker... de 2e lutino-geelwang blijkt een crossover en krijg gewoon oranje wangen :(

Dat gooit natuurlijk mijn hele planning weer overhoop en nu zou ik heel graag weer op je reserveringslijst...

Ofwel voor een lutino-geelwang pop als je die kunt kweken, of voor een mannelijke nakomeling van je lutino-geelwang pop.


Deze klopt nog wel, want dan pas ik het even aan ;).

Groeten Tjerk