"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

Rianne

Spannend! Hopelijk verloopt het bij jou beter als bij mij... :)

•=Bonnie=•


Tjerk

Hey,

inderdaad. Ik zal nog even wat foto´s van de vlucht maken morgen. Waarschijnlijk ben ik zaterdagochtend vrij dus gaan ze er dan in.

Ik vind het alleen nog wel een beetje beschamend dat  ik geen naam heb voor de Fallow. In het begin was het logisch omdat ik hem een beetje op de gok had gekocht (man of pop?) Nu blijkt dat het een man is en dat laat hij de andere valken ook echt weten, moet het toch mogelijk zijn om daar een naam bij te verzinnen, maar tot nu toe nog niks....

Groeten Tjerk

Rianne


Tjerk

Hey,

vandaag zijn de vogels in de nieuwe volière gegaan. Direct waren ze helemaal gek met de broedblokken en aan het fluiten.

Valco & Parel zijn ook maar weer naar buiten gegaan, omdat Parel weinig at. En we duidelijk zagen dat zij het totaal niet naar haar zin had in de broedkooi in tegenstelling tot Valco.

Maarja.... nu maar wat foto´s:







Pepper (Geelwang Cinnamon Opaline split Primrose)












Mystic (Witmasker Cinnamon Bont Opaline)


Chillie (Cinnamon split [X1 Geelwang] Primrose)


Dito & Breezer


Chew Chew (Witmasker split Bont)


Fallow (Witmasker Bont Fallow split ...)




Groeten Tjerk

Rianne

:o :o :o :o

Wat een prachtige voliere!! :D En wat een mooie valkjes! :D

Tjerk

Hey Rianne

de valkjes zijn ook helemaal zomers in het hoofd. Constant blok in blok uit  ;D super gewoon....

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Wauwie wat schitterend Tjerk! Hartstikke mooi, nu kunnen ze er flink tegen aan  :D

Ik wou dat mijn buitenspul al klaar was *snif*

Tjerk

Hey Bonnie,

Je hebt het voor het moment ja prima opgelost, maar hoe staat het daar eigenlijk mee dan? Maar daarentegen heb jij al jongen en ik nog helemaal niks.

De Cinnamon Geelwangen zijn net als vorig jaar weer vrij fel, alleen houden ze het op het moment nog niet bij een blok. Maar dat zal snel veranderen als het net zo als vorig jaar gaat.

Hier zijn trouwens ook nog wat foto´s:

Dit is Chock, een Bruine Labrador van zes jaar oud (afwijkend onderwerp :P).


Pepper op "haar" nestkast, als ze een keer stopt met wisselen.


De Volière




Dito, Breezer en een stukje Chew Chew


Chillie aan het brood :P


River & Dito.....


Aylo heel inspecterend....


En Ayko houdt haar strak in de gaten...


En Fallow eindigt de foto´s, omdat hij wou slapen...


Nu maar hopen op mooi grote gezonde jongen...

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Het voliere verhaal staat in mijn dagboek, het komt er op neer dat hetgeen we zelf niet kunnen doen en uitbesteed hebben nog altijd niet gedaan is. Maar het einde is in zicht... Ik kan ze nu op dit moment toch nog niet buiten zetten, tenminste... niet iedereen, een paar koppels zouden al wel naar vast buiten kunnen.

Maar je vroeg om foto's van de jongen van Pim & Roos enne, die wens is vast vervuld :)

*Esther*

Hey Tjerk,

Je hebt heel wat foto's genomen!
Mooie valkjes in een mooie voliere. Ziet er goed uit. Nu maar hopen op mooie jongen!!!

groetjes Esther

Tjerk

Ik las het inderdaad, rare jongens hé die Friezen... Maarja wat doe je er aan :P. De Jongen worden erg mooi Bonnie, zeker jong 2 & 6.

Ben je er al uit welke je zelf wil gaan houden??

Groeten Tjerk

Rianne

Ik ben echt stikjaloers op jouw voliere! :o ;D
Hopelijk heb jij ook gauw eitjes in de blokken. :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 24 april 2007, 08:39:12
Ik las het inderdaad, rare jongens hé die Friezen... Maarja wat doe je er aan :P. De Jongen worden erg mooi Bonnie, zeker jong 2 & 6.

Ben je er al uit welke je zelf wil gaan houden??

Groeten Tjerk


Jong 7 wordt ook heel erg mooi :) Heel zwaar bont en mooi zwart wit. Maar in principe blijft jong 2 bij ons. Uiteraard... ::) ;D

Enne... wij liggen vlak tegen overijssel en die aannemer komt dus uit overijssel. Misschien is dat het probleem  >:(  ;D  ;)

Tjerk

Hey Rianne,

Waarschijnlijk is het met deze twee niet lang meer wachten:

Chillie: Cinnamon split Primrose [X1 Geelwang]
Pepper: Cinnamon Opaline Geelwang split Primrose

Jonge man
12.5 % Bont Cinnamon Geelwang split [X2 Opaline]
12.5 % Bont Cinnamon split [X2 Opaline Geelwang]
25.0 % Cinnamon Geelwang split Bont [X2 Opaline]
25.0 % Cinnamon split Bont [X2 Opaline Geelwang]
12.5 % Cinnamon Geelwang split [X2 Opaline]
12.5 % Cinnamon split [X2 Opaline Geelwang]

Jonge pop
12.5 % Bont Cinnamon Geelwang
12.5 % Bont Cinnamon
25.0 % Cinnamon Geelwang split Bont
25.0 % Cinnamon split Bont
12.5 % Cinnamon Geelwang
12.5 % Cinnamon

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Ze zitten hele tijden in het blok en hebben het in het half uurtje dat ik totaal thuis ben geweest al zeker twee keer gedaan.

Ook Ayko had vandaag z´n eerste keer met Aylo, ´t zag er wel klungelig uit maarja. Nadat hij klaar was vloog hij er ook niet af als dat een andere man dat doet, maar gaat hij op haar zitten fluiten :S:P....

Groeten Tjerk