"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hoi Tjerk, ;D

Mooie valkjes heb je.

Wat zijn foto's toch anders met een beetje zonlicht. :o

Groetjes Marlies  ;)

*Esther*


Tjerk

Hey Marlies,

inderdaad. Eigenlijk best wel jammer dat zonlicht, je krijg heel andere foto´s dan dat de valkjes echt kwa kleur zijn. Maar op het punt dat ik in de volière zat stond de zon er voor mij net verkeerd op te schijnen.

Hoe doen je bleekmaskers het eigenlijk, ik las dat je al een paar eieren had. Hoe doen ze het met het broeden, omdat dit ook nog jonge vogels zijn?

Goeten Tjerk

♪ Marlies

Hoi Tjerk, ;D

Ze broeden goed. Ik heb alleen nog niet gekeken of er eitjes bevrucht zijn. Ik wil ze zoveel mogelijk met rust laten, want ik wil zo graag jongen van hen.

Het oude bleekmasker koppel heeft nog geen eitjes, maar die kennen elkaar dan ook nog niet zo lang.

Gewoon nog even geduld hebben. Komt vanzelf.

Groetjes Marlies ;)

Maai


Wat een heerlijk mooie valkjes!  ;D
en leuke volière

veel succes met de kweek  ;)

•=Bonnie=•


Tjerk

Hey,

van Valco & Parel verwacht ik ieder moment het eerste ei. Ze zijn dan ook heel druk in de weer met hun nestblok.

River & Mystic hebben vorige week voor het eerst iets gedaan en gisteren zeker weten weer, dus daar verwacht ik met een week of 2 ook eieren.

Marlies,

ik las dat je van de oudere Bleekmasker ook je eerste ei verwacht nu, leuk ja. Nu maar afwachten wat er met de jonge Bleekmasker pop voor jongen komen, ik ben benieuwd.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

hier nog wat foto´s van o.a. de Witmasker Bonte Bronze Fallow, Ayko die iets duidelijk probeert te maken en maar bleef fluiten en heel dichtbij komen.

Witmasker Bont Bronze Fallow split ...








Ayko probeert iets duidelijk te krijgen - Bont Opaline split [X1 Lutino]








Spikie - Witmasker Opaline Cinnamon split ...
... - Witmasker Bont Bronze Fallow split ...







Kiäro - Wildkleur Opaline split [X2 Geelwang Lutino]


Groeten Tjerk

Rianne

Je witmasker bont bronze fallow is echt prachtig! :o

•=Bonnie=•

Wauw wat een prachtige vogel die witmasker bont bronzefallow zeg. Skitterend :)

Tjerk

Hey,

bedankt. Bonnie is er al wat met het "piepende ei" gebeurd? Toch verveldend dat er zo veel tijd tussen zit voor de pleegouders, die krijgen zo een heel raar nest uiteindelijk door die 11 dagen verschil.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 10 april 2007, 22:09:59
Hey,

bedankt. Bonnie is er al wat met het "piepende ei" gebeurd? Toch verveldend dat er zo veel tijd tussen zit voor de pleegouders, die krijgen zo een heel raar nest uiteindelijk door die 11 dagen verschil.

Groeten Tjerk


Het is uitgekomen :D Het is een albino popje :).
En het is inderdaad heel vervelend, was ook niet mijn bedoeling ik hou niet van dat gesol. Maar ik vond het zo bijzonder dat er nog leven in dat ei zat dat ik de knokker er binnen graag wou ontmoeten.

Het pleegkoppel zal ik wel helpen. Ik heb wel een idee wat wel gaat lukken. Maar eerst maar eens zien wat er gebeurd :)

Tjerk

Hey,

super ja. Een Albino popje, ze ligt nu toch bij Azraël & Alba? Dat gaat dan vast wel goed komen zeker als je daar waar nodig is ook helpt, kan het niet fout gaan.

Maar toch jammer dat hun eieren pas over 10 dagen uit komen.

Succes,

Bij Valco & Parel is het afwachten op het eerste ei, aan Parel kan het niet liggen die heeft hier al drie nesten van 4 groot gebracht. Ze zitten ook hele dagen in het blok, en wanneer ik eten kom geven komt één van de twee er vaak dreigend uit en gaat dan naast het blok zitten blazen.

Ik ga ze zo eten geven dus zal zo ook even stiekem kijken.

Bij River & Mystic verwacht ik het eerste ei met een ongeveer anderhalve week, verder zie ik nog maar weinig actie bij die twee.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Hey Tjerk :)

Nou de eerste albino bij Azrael en Alba is geboren hoor. Uit het andere ei kwam een opaline witmasker en het derde en laatste eitje komt vandaag of morgen ook uit als het goed is. 8 dagen verschil met de albino die er al ligt dus... Dat moet ik even in de gaten gaan houden nu maar die albino is niet zo heel groot dus dat is nu wel fijn.

Maar... hoe gaat het bij jou ondertussen. Heb jij nog geen websote eigenlijk?

Tjerk

Hey Bonnie,

Gefeliciteerd met die twee donsjes, jammer van het verschil. Maar toch, super dat ze zijn uitgekomen, met Azrael en Alba kan dat haast niet fout gaan.

Ik heb vanochtend gekeken bij Valco & Parel, maar er lag nog niks :'(.... Mystic begint er nu net zo bij te zitten als Parel, alleen heb ik geen van die twee al in het blok zien zitten. Dus dat wordt afwachten.

Een site heb ik helaas nog niet, wel ben ik van plan daar binnenkort mee te gaan beginnen.

Owhjah, Kiäro & Kiära, Dito & Breezer, Ayko & Aylo, Fallow (hij heeft nog steeds geen naam :P) & Chew Chew, Chillie & Pepper krijgen dit weekend hun blok.

Groeten Tjerk