28 april 2024, 09:38:59

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

30 januari 2007, 17:26:31 #60 Last Edit: 20 februari 2007, 20:57:15 by *Esther*
Citaat van: Dafrinja op 30 januari 2007, 11:36:51
Heeey!

Ik vond t ook gezellig.  ;D :D
Je hebt erg leuke kinderen.  ;D
Hebben jullie al een nieuwe vis gekocht??
En zit Twinboy nog steeds bij dat geelwang popje?
Kom je hier ook s langs?? Gizmo bekijken?
Je mag dan je kids meenemen als je wilt, al heb ik natuurlijk weinig speelgoed voor ze. T hoeft niet natuurlijk..
Kijk maar s..

Groetjes!!!!!

Dafrinja en
Gizmo


Hoi Dafrinja,
hahaha, ja ze hebben 2 nieuwe vissen gekocht. Maar eerst ging daar een heel begraaf ritueel aan vooraf. ;)

Ja, Twinboy zit nog steeds bij Laluna. Ik zei het vanochtend nog tegen mijn man hoe grappig ik dat vind. Liefde op het eerste gezicht.

Lijkt me leuk om Gizmo in levende lijve te zien.
Vooral Niek vindt tamme valkjes leuk, Noa vindt het wat eng. Alleen is Niek er heel iets allergisch voor, hij krijgt vlekjes op de plek waar een valkje heeft gezeten. En soms wat last van kringen onder zijn ogen.
Maar dat heeft hem nooit tegen gehouden hoor.

groetjes Esther

*Esther*

Hoi,

Vandaag de voliere gepoetst............. Wat een vieze bende zeg, en ik had het idee dat het pas nog was gedaan.

Komende week worden er nog wat dingen opgehangen en dan wil ik de voliere weer opdelen in drie stukken.
Als het weer het toelaat zet ik de blokken er weer in.
Maar dat zal niet voor eind maart zijn denk ik. Je weet maar nooit.

Ik kom niet helemaal uit de verdeling van de compartimenten. Eigenlijk heb ik mijn koppel fallows over.  :-\ Ik vind ze erg mooi maar ik heb gewoon niks met fallows denk ik. Dus als iemand interesse heeft! Laat maar horen.
Ook heb ik mijn opaline-cinnamon witmasker man Bobbie, over. Hij was een koppel met Kuifje maar zij vindt Lutino weer interessanter. Kuifje wil ik (nog) niet kwijt want zij was eigenlijk van Niek. Maar die is allergisch voor parkieten en... vanalles waarschijnlijk.

Twinboy was smoor op Laluna maar dat lijkt weer over. Nu is hij dikke maatjes met het fallow popje. Maar dat wil ik weer niet.
Volgens mij maakt het Twinboy niet uit bij wie hij is, dus kan ik met hem wel wat schuiven....
Wat een dilemma's.  :P ;D

Maar ook weer leuk! De spanning voor wat dit seizoen brengen zal.

O ja, in mijn andere dagboek staan ook weer aanwinsten.  :-*
Zo leuk!!!

Doeiiiiii

groetjes Esther

•=Bonnie=•

20 februari 2007, 21:42:26 #62 Last Edit: 20 februari 2007, 21:46:11 by Bonnie
goh... ik vind bronzefallow echt prachtig maar ja... ik wil er eigenlijk geen vogels bij nu Eerst weten wat mijn koppels doen. Hoe zijn jouw fallows qua formaat en kale plekken achter de kuif?

Hahah, ja het is inderdaad erg spannend. Bij mij hebben ze momenteel niet zo veel keuze, ik heb ze sinds de verhuizing opgehokt zoals ik hoop dat ze zullen koppelen.. Twee bewezen koppels en 1 koppel dat constant paart. De rest is echter ook afwachten nog maar de klikjes lijken wel te vallen :)

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 20 februari 2007, 21:42:26
goh... ik vind bronzefallow echt prachtig maar ja... ik wil er eigenlijk geen vogels bij nu Eerst weten wat mijn koppels doen. Hoe zijn jouw fallows qua formaat en kale plekken achter de kuif?

Hahah, ja het is inderdaad erg spannend. Bij mij hebben ze momenteel niet zo veel keuze, ik heb ze sinds de verhuizing opgehokt zoals ik hoop dat ze zullen koppelen.. Twee bewezen koppels en 1 koppel dat constant paart. De rest is echter ook afwachten nog maar de klikjes lijken wel te vallen :)


Hoi Bonnie,
Ja gek hè, ik vind ze ook heel mooi, maar de klik is er niet.  ;)
Vooral de geparelde vind ik erg mooi! De gewone vind ik eigenlijk meer een vuile waas hebben. Ik zal ze eens goed achter de kuif bekijken. Volgens mij hebben ze geen kale plek maar het zou wel kunnen dat het daar wel wat dunner 'behaard' is. De pop is gepareld en is normaal tot fors. De man is gewoon bronze fallow en zit super strak in de veren eigenlijk zoals die lutino geelwang van marktplaats laatst. Alleen is hij wel smal (maar is niet klein) in de schouders waar fallows om bekend staan. Hij heeft ook een hele mooie lange kuif. Zijn geel lijkt knal donker geel, terwijl het geel van de pop weer knal fel geel lijkt. Beide heel mooi.
Maar ja,  geen klik. ;D
Ik zal overmorgen foto's maken.

groetjes Esther

•=Bonnie=•

opaline  zijn ze helemaal mooi...  ::) grrr

ben benieuwd naar de foto's. :)

*Esther*

22 februari 2007, 12:21:23 #65 Last Edit: 22 februari 2007, 13:01:53 by *Esther*
Hoi

Hier zijn de foto's van Humpa en Lumpa, mijn twee bronze fallows.
En nog een fotootje van Laluna.


HUMPA



LUMPA




LALUNA

Ze zijn zo mooi!
Alleen heeft Humpa wel een kale plek achter de kuif.
Van Lumpa kon ik het niet zien.

't Is jammer dat er geen geluid te horen is bij de foto's. Ze hadden honger. Ik geef ze altijd om de dag nieuw voer, en vandaag is die dag.  ;D

groetjes Esther

Monky

 :o :o :o  :P :P :P ;D ;D ;D

Ze zijn echt allemaal prachtig  :) Alledrie!!

Geniet er maar lekker van  :D

Groetjes,
Monky

•=Bonnie=•

Prachtig zijn ze hoor! *jammie*

Dafrinja

Hoi Esther!

Lumpa is echt mooi  :-*... :o 'alles' geel, en alleen die lange vleugelveren lichtbruin...cinnamon is dat toch? Maar mooi hoor!

groetjes Dafrinja

*Yvon

Hoi hoi

Ik vind Lumpa een heel ! mooi valkje. :-*
Mooier dan een gewone fallow.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Opaline fallows is net alsof ze van een heel breekbaar doorschijnend porcelein zijn.  :)

Als ik niet had besloten dat het genoeg is voor het seizoen begint had ik ze beiden wel willen hebben, maar ja  :-\

Maar goed, als het goed is kan ik ze zelf kweken, met en zonder gele wangen :)

Quendi

Oww die lutino geelwang is mooi!

en je fallows ook hoor  ;D.

Gr Sietske

Mandy

Ja ze zijn zeker mooi. ;)
Maar waarom voer jij om de dag nieuw voer en niet elke dag? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

*Esther*

Citaat van: Mandy op 26 februari 2007, 01:06:32
Ja ze zijn zeker mooi. ;)
Maar waarom voer jij om de dag nieuw voer en niet elke dag? ::)


Hoi Mandy

In de zomer voer ik wel elke dag en ook wel vaker op één dag.
In de winter geef ik naast het zaad en groente niet veel extra's.
Ze kunnen precies 2 dagen er mee door met de hoeveelheid voer die ik geef.
Ik kan minder geven maar dat vind ik op deze manier niet nodig.
En dat heeft weer te maken met het slechte weer en mijn (net als jij ) onregelmatige werk (12 - 20 uur door de week en slaapdiensten + dagdiensten in het weekend). In het donker daar lopen vind ik niet prettig (geen buitenlicht achterhuis) En 's ochtends ben ik ook erg druk met de kinderen, konijnen en andere vrijwillige verplichtingen. Dus daarom voer ik in de winter om de dag. Ze krijgen echt niks te kort hoor, ze krijgen juist meer kwa hoeveelheid en water krijgen ze elke dag vers.
Ik vind het heerlijk dat de dagen weer langer worden! Ik ben nu al weer veel meer buiten aan het rommelen.

Hoe is het met jouw voorbereidingen mbt het nieuwe seizoen?

Groetjes Esther

*Esther*

Citaat van: Dafrinja op 22 februari 2007, 15:24:56
Hoi Esther!

Lumpa is echt mooi  :-*... :o 'alles' geel, en alleen die lange vleugelveren lichtbruin...cinnamon is dat toch? Maar mooi hoor!

groetjes Dafrinja


Hoi Dafrinja,

De fallow kleur is iets anders van kleur dan cinnamon. Ik vind het een wat viezere tint. ::)
Daarom vind ik de geparelde ook wat mooier dan de gewone.

gr Esther