6 mei 2025, 11:40:41

Woede aanvallen

Gestart door Nynke, 1 januari 2007, 14:25:00

« vorige - volgende »

Nynke

Onze lutino Sky is nu 5 en een half maand ongeveer. Hij heeft zijn eerste rui achter de rug en heeft tegenwoordig de akelige gewoonte om als hij uit zijn kooi is te gaan schreeuwen en dan krijgt hij een soort woede aanval. Hij valt ook regelmatig zijn speeltjes aan en als er dan een valkje langs loopt dan heeft die ook een beetje pech. Dat vinden we dan niet goed. Hij stapt dan ook op en straffen hem dan ook maar hij hapt je gewoon in je vinger. Niet tot bloedens toe en ook niet echt pijnlijk, maar ja dit willen we niet. Hebben meer mensen ervaring met woede aanvallen en wat kan je hieraan doen?(of is hij gewoon super aan het puberen... )

goudvis1977

haai,

ik denk dat dat er gewoon bij hoort. Onze puck heeft dat ook, dan wordt ie vreselijk boos op zijn speeltje, of op het vaatdoekje.

Ik laat hem zn gang gaan, ik vind het namelijk niet nodig (tenzij hij/zij jou natuurlijk pijn doet) om zijn gedrag te straffen, ik bedoel, de binnenvogels hebben zich al aardig aan de mensen moeten aanpassen..dus het laatste beetje ''wild'' mag ie van mij best houden!!

Groet, monique

Trice

Ik denk inderdaad dat dat gewoon even een periode is waar hij dan doorheen gaat.. Een van mijn valkjes had dat ook een tijdje, als er dan inderdaad een ander valkje langs liep had die pech want dan kon hij ff op ze inpikken.. Maar het klinkt misschien raar.. Dat gaat allemaal weer vanzelf over want die van mij heeft dat nu niet meer voor zover ik zie..
Dus succes!!

Groetjes Patricia :)

..Neline..

hey :D

ik denk ook dat het gewoon pubergedrag is. mijn valkje doet dit ook wel eens. de ene keer is hij heel erg lief en kan je alles met hem doen en de andere keer is hij enorm chagrijnig en valt hij iedereen die langs komt aan. hier doet hij het ook niet tot bloedens toe en ook niet pijnlijk. dus ik denk dat het vanzelf over gaat als hij niet meer in de pubertijd zit. :P

groetjess neline

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Rianne

Hoi Nynke,

straf je valkje niet na het opstappen. Dan straf je hem eigenlijk voor het laatst vertoonde gedrag, het opstappen.
Ik straf mijn valkjes nooit als ze naar elkaar happen, de rangorde moeten ze zelf maar bepalen onder elkaar. Ze mogen mij niet bijten, dan gaan ze direct terug in de kooi, nadat ik streng NEE heb gezegd.