7 mei 2025, 01:43:17

wc papier o.i.d

Gestart door Inge88, 31 december 2006, 15:09:20

« vorige - volgende »

Inge88

Is het niet slecht voor een valkparkiet om aan print papier, wc papier etc te knagen, of is dit juist goed? Ik heb ergens gelezen dan men dit op hangt in de kooi zodat ze er uren zoet mee zijn. Ik heb er altijd voor gezorgd dat mijn valkparkiet niet aan papier en karton gaat knagen.. hout etc wel natuurlijk.

Anja

Hier vinden ze het een feest om aan papier te knagen.
Ik geef ze ook wel eens een lege eierdoos.
Op de deur heb ik de kerstkaarten gehangen en de onderste hangen vol met gaatjes.
Voor zover ik weet is het niet slecht.

Groetjes Anja

disney

Pas op met eierdozen, daarin kan de salmonella bacterie zitten en die is erg schadelijk.
Wc papier uit de wc (de ruimte niet de pot hihi) kan ook bacterien bevatten die in wc's nou eenmaal rondvliegen. Meestal niet in een gevaarlijke mate, maar dat zijn wel dingen waar ik persoonlijk mee oppas. Ik ben heel erg van het "ze kunnen wel wat hebben", maar dit soort bacterien zijn erg geniepig.
Ik verstrek wel heel vaak karton en papier aan de vogels. Over het algemeen versnipperen ze het en eten ze het niet op. Lege keukenrollen, lege doosjes, een vel papier, ze vinden het allemaal prachtig.
Je kunt bij sommige webwinkels ook speciale papier en wcpapier houders voor je vogel kopen. Gegarandeert altijd rommel  ;)

Groetjes Karin

Mara

Hoi Inge

Ik heb in mijn buitenvoliere rolletjes hangen van keukenrol en soms wc papier rolletjes. Dat vinden ze hier geweldig. Ze scheuren er stukjes vanaf maar eten niets op. En het is gegerandeerd urenlang speelplezier....en een hoop opruimwerk, haha.

Liefs

Mara

Inge88

Leuk, leuk :) Ik heb dus altijd gedacht dat 't schadelijk zou zijn voor valkparkieten... M'n volgende valkje mag er dan wel mee spelen  ;D

bert+japio

Die van mij zijn er ook dol op. Wat ook leuk is zijn wilgentakjes, deze slopen ze ook helemaal  ;D