23 mei 2025, 20:26:13

raar pootje

Gestart door Romy, 26 december 2006, 21:14:46

« vorige - volgende »

Romy

Hoi

Deze morgen zag ik iets raars op Flupke z'n pootje en ik vraag me af wat het is.

Het ziet er helemaal niet ziek uit (het is een mooie roze kleur, geen bloed) Het lijkt alsof z'n pootje vervelt.

Zijn er mensen die dit herkennen?

Dit zijn twee foto's :

Op de eerst foto lijkt het alsof het erg rood zit, maar dit is niet zo. Het komt waarschijnlijk door de lichtinval of zo. Op de tweede foto zie je dat het mooi roze is.

Bedankt
Romy

ManjaV

Hey Romy,

Nu ik dit zo zie, zou ik zeggen dat hij zijn pootje ergens tegenaan geschaafd heeft en dat daardoor het velletje los is komen te zitten.
Daar vind ik het echt op lijken.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Bedankt voor je reactie Manja!

Misschien dat het wel is wat jij zegt. Al zou ik niet meteen kunnen denken hoe dat gebeurd is. Dat zal ik eventjes in de gaten moeten houden.
Ofwel dat hij heel misschien met z'n pootje door de tralies gevallen is (als hij op z'n kooitje loopt, dat heb ik nog wel eens gezien) en daardoor zich misschien een beetje gekwetst heeft? Kan dat?  ???

Maar het kan dus geen kwaad? Of moet ik er ontsmetting of zo aandoen? Ik zou denken van niet, omdat het geen open wonde is?

Zijn er nog mensen die dit herkennen of al eens gezien hebben bij hun valkje?

Bedankt
Romy

Monky

Hi Romy,

Ik zie bij het eerste fotootje de nagel wat omhoog staan.
Dat zou natuurlijk een oorzaak kunnen zijn. Dat hij met zijn nageltje zijn pootje heeft opengehaald. Tenzij ik het natuurlijk verkeerd zie  :P :-\

Vervellen kan ook door droogte komen.
Dan zou je de luchtvochtigheid moeten verhogen in de kamer waar hij staat.

Als het rood wordt, zul je toch iets aan ontsmetting moeten doen. Maar jij zegt dat dat nog niet het geval is, dus laat het nog maar even met rust.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Bedankt voor je reactie!
Het is inderdaad zo dat dat nageltje omhoog groeit. Maar het is een 'raar' nageltje, in die zin dat het niet precies uit dezelfde materie bestaat als de andere nageltjes. Je kan het een beetje vergelijken met een kalknagel bij mensen. Het is zachter van substantie en ik denk zelfs dat er geen leven inzit (of toch niet zo ver als de andere nageltjes)
Het is ook helemaal wit en niet donker zoals de andere nageltjes.
Daarom DENK ik dat het niet door het nageltje komt, al zal ik dat wel in de gaten houden!!

Door droogte kan misschien ook wel. Ik heb altijd al de indruk gehad dat zijn pootjes droog eruit zagen. Daarom zal ik nu een bakje met water op de verwarming zetten bij z'n kooitje.

Het is gelukkig nog niet rood, dus ik laat het voorlopig met rust. Ik merk ook niet dat hij er last van zou hebben en ik zie er hem ook niet aan prutsen of zo.

Romy