27 april 2024, 23:52:17

linda's valkenbende

Gestart door XxLindaxX, 26 december 2006, 17:41:01

« vorige - volgende »

XxLindaxX

26 december 2006, 17:41:01 Last Edit: 15 september 2007, 18:58:50 by XxLindaxX
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik iedereen fijne kerstdagen wensen en een voorspoedig nieuwjaar !

Inmiddels is er het een en het ander veranderd in mijn beestenboel. Ik had in aug/sept een koppel grasjes gekocht bij mijn valkjes maar dat bleek achteraf 2 mannen te zijn.
Deze 2 heren waren erg druk aanwezig en daar hadden de valken enigzins last van. Zo'n 3 weken geleden hadden ze de kuif van twinkie even kortgewiekt en zaten ze regelmatig achter de valken aan. Deze goedzakken laten dit ook allemaal maar gebeuren en deden niets terug.
Ik heb toen maar besloten om de grasjes apart te zetten.

Zo ben ik dus op zoek gegaan naar een nieuwe eigenaar voor de grasjes. De nieuwe eigenaar had een lutino pop van 7 maanden zitten die hij kwijt wilde en dat kwam dus goed uit.
De grasjes heb ik dus geruild tegen een valkenpop.

Maar voor dit plaats kon vinden hebben we het binnenhok omgetoverd tot een binnenvoliere van een iets kleiner formaat dan de buitenvoliere.

Omdat je evenveel popjes als mannen moet hebben of meer poppen heb ik besloten om er nog 3 poppen bij te zoeken zodat alle mannen straks een partner uit kunnen zoeken.

Nu heb ik dus 4 poppen (lutino, wildkleur, wildkleur gepareld en cinnamon) erbij. De leeftijd van de poppen varieren van 5 mnd tot 1 jaar.
De 4 heren (wildkleur gepareld (zonder parels inmiddels), bont gepareld (iets minder parels inmiddels), cinnamon en albino) die ik al had zijn inmiddels gemiddeld 1,5 jaar oud.
verder waar ik als eerste mee op dit forum belande heb ik nog een tamme lutino geparelde pop die nu inmmidels al 2,5 jaar oud is en ons binnen gezelschap houd.

In dit nieuwe dagboek ga ik dus de verhalen bijhouden en de eventuele nestjes die er komen gaan.

groetjes Linda


Anja

Hoi Linda,

ik zal je zeker proberen te volgen met je dagboekje.
Ook jij hele fijne dagen toegewenst en een super 2007.

Ik vind dat je hele mooie valkjes hebt zover ik in je handtekening kan zien.

Ben benieuwd naar de avonturen.

Groetjes Anja

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Afgelopen vrij/zat en zon heb ik de nieuwe valkjes opgehaald.
Ze zitten nog in quarantaine tot midden februari.
Op 1e kerstdag had Roosje erge diarree gehad, en heb ik haar apart gezet en de binnenvoliere schoongemaakt om te voorkomen dat de andere 3 popjes ook diarree zouden krijgen. Nu is haar ontlasting weer normaal van kleur en supstantie. Ik houd haar toch nog maar tot zondag apart.
Ze is verder actief en slaapt gewoon op 1 pootje, dus ik verwacht dat het geen darmontsteking is of iets ergs.

Vandaag ben ik na mijn werk maar even langs de boerenbond gereden om een anti wormen middel te kopen. Nu ik 9 valkjes heb, lijkt het me wel verstandig om wormen te voorkomen en evt te bestrijden als ze dit al hadden.
Morgen geef ik ze voor het eerst voor 24 uur water met het anti-wormen middel. daarna moet het geloof ik nog een keer herhaalt worden. Ik zal de bijsluiter eens goed lezen.

Ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst !!!! ;D en erg trots op al mijn valkjes.
Ze zijn tot rust aan het komen en hebben al contact met de heren. Ze kunnen elkaar wel zien door een raam, dus wennen al wat aan elkaars aanwezigheid.

Ik houd jullie op de hoogte....

groetjes Linda

Riny



Hallo Linda
Ik wens je een jaar vol vreugde
en zonneschijn,
waarin verdriet en zorgen
2 onbekenden zijn.
Fijne jaarwisseling !
Groetjes Riny


jolandaW

Ik wil jou en je vogels een hele fijne jaarwisseling wensen



groetjes van Jolanda

Anja


Marc van de Kuifjes

De Vier Kuifjes Ida, Jefke, Rikske en Fikske wensen je een vreugdevol 2007!



:-* Vanwege Marc, Diane en Leentje  :-*
[/b]




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Patricia*

de allerbeste wensen voor 2007
Veel valkjesplezier

Patricia en Amigo

tasja




  CHARLIE,COCO & TASJA

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar !!!!!

Met de vogels buiten is het goed gegaan. We hadden alle lampen aan gelaten, en regelmatig wezen kijken.
Elmo was erg zenuwachtig door al dat geknal en heeft de marathon op haar stok van links naar rechts gelopen en riep om de meter "wiep".
Nu is alle rust weer wedergekeerd.

2 dagen geleden heb ik roosje weer bij de andere popjes gezet, want ze had al 2 dagen geen diarree meer en zag er verder goed en actief uit.

Ze zijn inmiddels redelijk gewend en worden goed verwend met appels, trosgierst en snoepstokken.
Ik geef eerst de mannen wat lverwennerij uit de hand en dan zien de popjes dat er wat lekkers aan komt en dat ze niet bang hoeven te zijn. Tot nu toe werkt dit goed, want de popjes fladderen niet meer door de voliere als het deurtje open gaat en ze zijn erg nieuwsgierig wat betreft voedsel en lekkernij.

Coco probeert zijn macho gedrag uit, en dat lijkt te werken want roosje reageert op hem.  ;D ( De mannen en de popjes kunnen erlkaar zien door een raampje)Misschien gaan zij wel een koppel vormen als ze in februari bij elkaar mogen.
De andere communiceren d.m.v fluiten met elkaar. Grappig om te zien en te luisteren hoe ze op elkaar reageren...

Met Elmo gaat het ook goed, ze vliegt elke avond lekker door de kamer en gaat dan op haar vaste stekkie even rusten en komt dan bij ons zitten en even alles te inspecteren.
Verder hebben we sinds kort door dat als ze met haar belletjes rammelt en haar koppie tegen de belletjes houd, dat ze gekroelt wil worden. Maakt dan ook niet uit wie haar kroelt, als ze maar gekroelt word. :)

groetjes Linda

caro

De beste wensen voor 2007
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Vandaag moest ik (roosje) met mijn baasje mee naar  dierenarts Evers, omdat ik voor de 2e keer diarree had.
De 1e keer ging het na 3 dagen over en nu was het ook over, maar moest toch voor de zekerheid mee.
Toen mijn baasje mij probeerde te vangen, ontsnapte mijn vriendinnetje puk uit de voliere. Gelukkig staat deze voliere in een blokhut met deur en kon ze niet wegvliegen.
Toen mijn baasje Puk weer had gevangen beet ze heel hard in haar vingers en liet pas los toen ze weer werd losgelaten. :-X
Eenmaal bij de DA aangekomen had ik me heel groot gehouden , maar toen de DA mij vast pakte zette ik het op een krijsen en dat vond mijn baasje heel zielig en aaide mij over mijn koppie om me rustig te maken.
De DA heeft toen mijn buikje gevoeld en wat ontlasting met de microscoop onderzocht , en kon gelukkig constateren dat ik niet ziek was.
Hij vertelde mijn baasje dat het kwam, omdat ik nog erg moet wennen aan mijn nieuwe omgeving en daardoor een beetje bang was en diarree krijg.
Nu ben ik weer thuis gekomen en heeft mijn baasje mij snel weer bij mijn vriendinnetjes gezet.

Hier nog een foto van de binnenvoliere en een lieve foto van mijn valkenvriendjes Chipie en Twinkie





groetjes Roosje en de rest van de valkjes

Riny

Hoy Roosje
Dan heb jij heel wat meegemaakt vandaag, gelukkig ben je niet zek.
Maar goed dat jullie voliere in een blokhut stat en Puk niet naar buiten kon.
Er zijn de laatste week al weer verschillende valkjes ontsnapt, las ik op het forum.
Groetjes Riny :D

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Het is weer even een tijdje geleden.
Alles gaat goed met de valkjes.
Ze zitten inmiddels al weer een maand of 2 bij elkaar en het gaat erg goed.
Momenteel oefenen ze al wat met wipwappen.
Ik denk dat coco en dazzle een koppel zijn, want die zitten constand bij elkaar en oefenen ook al wat af.
verder lijken er niet echt koppels te zijn, maar ik heb wel gezien dat alle popjes een keer gedekt zijn.
Dus het moet nog blijken wie er nu met wie een nestje groot gaat brengen.
Ik wil aankomende week de nestkasten op gaan hangen, en dan kan ik als ik terug kom van mijn vakantie naar Afrika mss de eerste jongen verwachten in de 3e week van mei.
verder hebben we weer gezinsuitbreiding gekregen.
We hebben sinds 30 april een pup (maltser x york) genaamd vriendt.
Hij vindt elmo heel leuk, maar ben toch erg voorzichtig want ik denk dat hij elmo voor speeltje aanziet als ze een keer op de grond land en dan is het HAP....
Met elmo gaat het ook goed, ze heeft wel weer na 1,5 jaar een ei gelegd. Ik hoop dat het niet weer zo gaat als voorheen. Toen had ze in 2 jaar tijd al ong 46 eieren gelegd. Nadat ze een windei had gelegd was het ineens over.
Ik houd jullie verder op de hoogte over de eventuele jongen die er gaan komen.

groetjes Linda

Anja

Hoi Linda,

Wow op vakantie naar Afrika superrrrrrrrrrrrrrrrrr.
En een puppie erbij. Heb je een foto van hem/haar.
Fijn dat alles weer goed gaat met de valkjes.

Groetjes Anja