29 april 2024, 14:13:42

charlie!!!!!!!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 16 augustus 2003, 22:35:40

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

Ja het is echt een lieverd..maar deze is niet van iemand geweest..rond deze tijd komen er ook vogel van kwekers af..maar ook helaas van mensen die er genoeg van hebben..raar idee he? mensen genoeg van een valkparkiet.. :-X

 :-* Jaimy en haar zooitje!

Stijn dc

hello

inderdaad, dat zijn echt geen mensen met een hart voor dieren!
ik zou alleen iets wegdoen als ik er gezondheidsproblemen van krijg of zo, en dan nog met veel tegenzin!!
maar woon jij eigenlijk nog thuis of bij je vriend :-/

Jaimy_en_Viggo

hey hallo!

Ja, bij mij moet er ook heel wat gebeuren, moet ik mijn engels wegdoen.. :o Ik woon in Leusden, das vlakbij Amersfoort..en hier zijn de valkparkieten 40 euro!!  :o  (bodenlose infomatie... ;) ) alleen Nica heb ik hier vandaan..Viggo uit Zeewolde en Charlie dan uit Breda..dus een vogeltje met een leuk accentje!  ;D en vertel jij eens?

 :-* Jaimy en haar zooitje!

Jaimy_en_Viggo

hmm..dat was niet echt een antwoord op je vraag..ik woon nog thuis..mag ook wel met mijn 16de..maar ik wil wel zo snel mogelijk op mezelf..eerst maar mijn school afmaken enzo!

Stijn dc

hello

ja, dat mag zeker dan, maar ik dacht het precies omdat je op vakantie was geweest en dan met chris naar de opvangcentrum, net of je aan niemand gebonden bent!!

SDC:D

Jaimy_en_Viggo

17 augustus 2003, 18:39:35 #20 Last Edit: 17 augustus 2003, 18:40:16 by Jaimy_en_Viggo
haha, zo voelt het wel hoor!  :D het is wel mijn vriendje..maar we wonen helaas (nog) niet bij elkaar.. :'( Ik was met hem op vakantie geweest en daarna naar het vogelcentrum..ik vind het namelijk heerlijk om tussen al die vogels te lopen..en stiekem te neuzen voor een valkje.. :-[ hij woont helaas wel ver weg..(bij breda)..vandaar..

Stijn dc

hello

wat jammer dat ie zo ver woont!
maar dan is het des te leuker om elkaar weer eens terug te zien!!

oh ja, zo eens lekker rond neuzen voor valkjes, zaaalig!!

SDC:D

Jaimy_en_Viggo

 hey hallo!

Ja, daar heb je zeker gelijk in! Maar toch mis ik hem!!  :'( gelukkig hem ik mijn engels om me te troosten.. ;)

 :-* Jaimy en haar zooitje!

Chewy

17 augustus 2003, 20:03:52 #23 Last Edit: 17 augustus 2003, 20:04:37 by Chewy
Hey schatje!!!

Charlie is echt een schatje hè? :)
Na 4 weken bij elkaar moest ik je gisteren laten gaan... Bah!
Ik mis je echt ontzettend :(. Woonden we inderdaad maar bij elkaar.

Mooie foto's poepie! Ik hoop dat je er snel nog een paar bij maakt. Maar van het weekend ga ik Charlie weer in het echt zien :).

Dikke kus, Chrissie.

Natanella

Hoi Jaimy, gefeliciteerd met je nieuwe valkje Charlie! Echt een schatje hoor! En leuk dat ze al zo snel met elkaar overweg kunnen.
Ik heb zelf ook een lutino: Solo. Ook een lieverdje trouwens.
Wat een goed initiatief zo`n vogelopvang. Ik zou nooit verwachten dat daar ook jonge vogels zouden zitten.
groetjes, Anita

Jaimy_en_Viggo

hey lieverd!!

dank je wel..zal er zeker paar mooie bij maken :)
ik mis je!!  :'(  nog even geduld en dan zijn we weer bij elkaar!! dus nogmaals bedankt VALKPARKIET.COM!!!  ;D ;) :D

smeagol

Hoi Jaimy,

Hij/zij is echt heel erg mooi en zo te zien ook nog heel erg lief.
Je hebt  wel geluk dat ze voor jou wel goed zijn daar in breda.
Wij hebben daar een paar jaar geleden een grijze roodstaart naartoe gebracht omdat ie het niet met de hond kon vinden en mijn ouders vonden het beter de vogel weg te doen (toen 18 jaar) dan de hond.
Ze kwamen daar echt heel erg goed over en hij zou een mooie buitekooi krijgen.
Toen we na een paar weken belde om te vragen of we naar hem mochten komen kijken was dat geen probleem dus daar gingen we.
Ja hoor daar zat ie lekker bij al die andere vogels maar hij had een paar kale plekke maar volgens die vent zou dat wel goed komen als hij helemaal gewend was.
Na weer een paar maanden waren we daar in de buurt en dachten weer te gaan kijken, tot onze schrik zat koko in een heel klein donker hokje en mijn vader vroeg aan een man die daar rond liep (en werkte) of dat ie daar altijd in zat en de man gaf het verkeerde antwoord.
Het schijnt zo te zijn dat die eigenaar koko in die grote kooi had gezet toen wij belde en daarna weer terug in zijn eigen donkere kleine vieze hokje.
Mijn moeder heeft toen na veel ruzie met de man de vogel weer mee naar huis genomen.
Hij was echt heel erg bang en het heeft echt een hele tijd geduurd voordat ie het ons had vergeven maar het is gelukt.
Inmiddels is koko 24 jaar oud en nog altijd ruzie met de hond   :).

Ik hoop dat je ervaring daar altijd beter zal zijn als die van ons.

Je valkje is in ieder geval echt heel erg lief en mooi.


Groetjes Greetje en Smeagol

Jaimy_en_Viggo

 Ja, ik keek echt mijn ogen uit daar..er zaten ook veel valkjes van mensen die op vakantie waren..maar best veel jonge..mijn charlie dan..twee prachtig geparelde wildkleuren..en een isabel om op te vreten!! dus mischien een tip.. :-/

 :-* Jaimy en haar zooitje!

Jaimy_en_Viggo

hallo Greetje en Smeagol,

Oei, wat een nare ervaring.. :'( Dan is het maar goed dat ik Charlie heb meegenomen..Ik heb daar inderdaad veel kale pagegaaien en kaketoes gezien..niet leuk nee.. :( Maar goed dat je af en toe nog even ging kijken :) daardoor is hij weer lekker thuis :)

 :-* Jaimy en haar zooitje!

Chewy

Ik ken dat vogelopvangcentrum al mijn hele leven.

Die kale beesten die daar zitten, zitten daar om verschillende reden:

1) Ze zijn door hem afgenomen omdat ze het ergens anders slecht hadden (b.v. verwaarlozing)
2) Ziek
3) Men wilde er vanaf

Het kan inderdaad goed zijn dat het beest in goede staat daar wordt achtergelaten en zich niet kan aanpassen aan die omgeving. Er zitten natuurlijk veel verschillende vogels, en een vogelopvangcentrum die volledig bestaat uit vrijwilligerswerk, kan het zich niet veroorloven om grote kooien te kopen. Gevolg daarvan kan inderdaad zijn, dat de beesten zich niet lekker in hun vel voelen. In sommige gevallen wordt het beest dan kaal van de stress.

Het is een vogelOPVANGcentrum. Het is dus geen vogelspeciaalzaak. Je kan er alles kwijt wat je op straat half dood vindt, en als er iemand is die hem dan goed op zich neemt, is het de man van het vogelopvangcentrum.

Ik weet zeker dat jouw roodstaart daar niet met opzet is verwaarloosd, hij hoorde daar denk ik gewoon niet thuis. Hij woont nu waar hij hoort: bij mensen thuis, en niet in een klein kooitje in een opvangcentrum. Dat zou het laatste redmiddel moeten zijn.

Chris.