DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Saar

Heey Wilma,
Heb je soms al muggen in huis gehad?
Als ik haar zo zie zitten en je zegt dat ze zit te hijgen, dan denk ik al gauw aan de hapziekte... Heb ik ook vorig jaar gehad met de kanaries buiten. Er zijn er 4 vd 6 doodgegaan omdat ik echt niet wist wat t was. Toen mijn vader kwam kijken, toen zag hij het meteen... DUs misschien dat dat t is?
Groetjes Saar :-*

*Yvon

Hallo hallo

Hoe is het nou met Romy ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

14 april 2008, 17:52:06 #1292 Last Edit: 14 april 2008, 17:53:42 by Wilma1
Hoi Saar en Yvon,

Ik denk Saar, dat je in de redelijk goede richting zit  :-\ Het kan LUCHTWEGMIJT zijn, gezien de symptomen komt dat heel erg "eng" overeen.

*benauwd
*bol zitten
*met het bekkie open, zitten happen naar lucht
*af en toe net alsof ze de inhoud van het geïrriteerde wil ophoesten en uitspugen

Dit staat bekend bij deze bovenstaande ziekte en ze eten/drinken dan wel normaal, hippen gewoon van stok naar stok, maar verliezen conditie en dit herken ik allemaal in haar, maar hoe ze eraan komt ??? ???

Ik heb druppels "gekregen" waarvan ik er 1 in haar hals moest doen op de blote huid en dan e.v. na 4 wk. weer herhalen.

Daarvoor moest ik haar pakken, wat ik vanmorgen óók al had gedaan, omdat ik haar in handen goed wilde bekijken. Ze was niet eens erg moeilijk te vangen, want ze was snel buiten adem, arme ziel  :-\

Ze beet van paniek in mijn vingers en ik probeerde haar maar gerust te stellen, door haar te aaien en zacht toe te spreken, heb meteen de nagels geknipt, want die waren best lang en nu was ze er toch uit.

Nu moest ik haar wéér vangen, om de druppel te geven en dit is, denk ik, net ff té veel geweest. Ze zit al minstens 1 1/2 uur op dezelfde plek van haar stokje en LIGT er bijna op  :'(

In paniek zette ze zich bij het terugzetten ook nog vast aan een stokje, met haar teentje dubbel  :o :o :o en hing ondersteboven aan dat stokje.

Ik gillen om Piet, die kwam aanrennen, want ik had haar vast en hij moet met die dikke handen door dat  verd  >:(......  :censuur kleine deurtje om te helpen losmaken.

Zweet stond op mijn rug. En nú zit ze daar maar, Ricky zit dicht tegen haar aan en dát doet ie eigenlijk heel weinig  ??? (ook hij heeft een druppeltje gekregen) Hij voelt wss aan dat ze niet goed is. Ik hoop dat ze erdoor komt, want deze stress is ook zéker niet goed, maar wát moest ik ??? Om te helpen móet ik haar in handen hebben   :-\ :'(

Duim dat ze erdoor komt  :'( :'( :'(

:'( Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

FF in een nieuw stukje leuk nieuws.

Ruby is zo lief en blij met zijn "valkje", "haar" snuit zit ook al vol eten  ::) en hij maakt de mooiste dansjes voor "haar", kijkt er zó verliefd (piepkleine oogjes en het koppie scheef  :-*) bij en doet héél voorzichtig met haar  :P Terwijl hij eigenlijk álles sloopt  :o  ::) wat in de kooi komt  ::)

Zijn "vriendin" is echt een heilidgom voor hem, net als Coco is ie er erg zuinig op  :D Lief hè  :)

Coco's liefde staat ook nog op de bovenste trapstok en wordt keer op keer gevoerd en geliefkoost. Zo af en toen óók zijn spiegelbeeld, waarbij hij de bel eronder vol smeert  ::) :P ;D en de mooist gebaren maakt naar zichzelf  :D

Als beiden hun "geliefde" zat zijn kunnen ze ongestoord weer ff doen wat ze willen, zonder dat "de vrouw"de aandacht moet op haar wensen. Coco en Ruby doen dát wanneer het hún uitkomt  ::) en niet andersom, als het een levende vogel betreft  ;D ;D ;D ;D ;D

Zouden sommige mannen dáárom die dummypoppen hebben  ::) :P :P :P :P ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lisa

14 april 2008, 18:43:46 #1294 Last Edit: 15 april 2008, 20:05:49 by *Lisa
Hoi Wilma,

Hahahaha die Ruby toch hij ''voederd'' zijn plastic valkje ook al. Wel leuk dat hij zo lief doet. Word zijn oog dan ook groter en kleiner zoals je ooit bij papagaaien ziet?

Misschien vind hij zo'n plastic vogeltje wel leuk vandaar dat hij het miss niet sloopt. En heel lief dat hij er zuinig op is. Hahaha smeert hij ook nog heel de bel onder ;D :D

Misschien wel dat mannen het daarom hebben wie weet ;D ;D ;D :P :P :P

Liefs Lisa

Saar

Hoi Wilma,
Die druppels heb ik ook in de kast staan.
Ik wil ook de tropen weer gaan druppelen. In ieder geval sowieso de kleintjes. De rijstvogels denk ik niet, die hebben hier al iets te vaak hartfalen gehad :-\

Maar als ze de eerste 24 uur door komt dan is dat meestal wel een goed teken :)
Sterkte ermee!
Liefs Saar :-*

Wilma1

Hoi Lisa,
Dat is RUBY hoor ::) met het plastic valkje  ;D en idd worden zijn oogjes groot en klein... dat ziet er zo lief uit  :-*

Hoi Saar,
Hebben de rijstvogels harfalen van de druppels gehad ??? Nou ik hoop dat Romy er idd doorheen komt, ze zit nog steeds "op haar gat" en "iets op te hoesten" wat niet lukt  :-\ :-\ :-\ zo zielig  :'( arm klein ding. Ik zou haar willen helpen, maar weet niet waarmee  :-\

Hopelijk hebben de medicijnen de geode uitwerking op haar en voelt ze zich morgen wat beter. Ricky is ook helemaal stil van de commotie, maar hipt wel van stokje naar stokje en kruipt dan even naast haar. Lijkt net of ie haar wil troosten  :-*
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Wilma1 op 14 april 2008, 20:59:43

Hoi Saar,
Hebben de rijstvogels harfalen van de druppels gehad ??? Nou ik hoop dat Romy er idd doorheen komt, ze zit nog steeds "op haar gat" en "iets op te hoesten" wat niet lukt  :-\ :-\ :-\ zo zielig  :'( arm klein ding. Ik zou haar willen helpen, maar weet niet waarmee  :-\

Hopelijk hebben de medicijnen de geode uitwerking op haar en voelt ze zich morgen wat beter. Ricky is ook helemaal stil van de commotie, maar hipt wel van stokje naar stokje en kruipt dan even naast haar. Lijkt net of ie haar wil troosten  :-*
;) Wilma

Hoi hoi
Nee de rijstvogels vallen nog wel eens spontaan dood als ze ergens van schrikken of erg in de stress raken ::) Dus druppel ik dan maar niet :-\

Hier werden de dames toen ze zicht echt zwak voelde door de man gevoerd. Dus hij zal het echt wel merken dat er iets is..
Ik hoop in ieder geval dat ze morgen nog op stok zit...

Wilma1

Ze zit gelukkig nog wel op (de hoogste zelfs  ::)) stok, maar haar ademhaling en houding is nog precies hetzelfde.

Ze heeft wel wat gegeten, tenminste ze gaat naar alle voerbakjes toe. Ricky voert haar ook idd af en toe maar dat deed ie wel meer.

Ik hoop het beste, zolang ze nog zo hoog gaat zitten en af en toe naar beneden gaat.

:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Wilma1 op 15 april 2008, 09:47:41
Ze zit gelukkig nog wel op (de hoogste zelfs  ::)) stok, maar haar ademhaling en houding is nog precies hetzelfde.

Ze heeft wel wat gegeten, tenminste ze gaat naar alle voerbakjes toe. Ricky voert haar ook idd af en toe maar dat deed ie wel meer.

Ik hoop het beste, zolang ze nog zo hoog gaat zitten en af en toe naar beneden gaat.

:-\ Wilma

Ik hoop het ook voor je dan Romy beter wordt.
Zolang haar oogjes mooi helder blijven en ze niet boller gaat zitten dan zie ik het wel positief in hoor :) De kanaries van mij waren echte verenbollen op t eind met kleine oogjes :-\

Wilma1

Voor mijn eigen gemoedsrust (stel dat ik niets doe, terwijl het simpel kan worden opgelost) heb ik net met Sophie van dr. Feld een overleg gehad.

Ze kan idd die luchtwegmijt heben, daar dus de sympomen identiek zijn. Ik moet nog even 2 dg. afwachten ivm met werking van het middel en over een week die druppel herhalen ipv over 4 wk. zoals in de verpakking staat. ook Ricky moet worden meebehandeld, dat kan geen kwaad.

De ziekte wordt overgebracht van vogel op vogel ??? Tja en hóe kan dat... binnen ??? Het kan zijn dat ze de bacterie al een poos bij zich draagt en ze gaan natuurlijk mee naar de camping, maar rond Sept. was dit voor het laatst. Mss dat dat al zo lan "sluimert" ??? ??? ??? IK heb nooit iets gemerkt van ander gedrag ???

Druivesuiker toevoegen in het water en een lamp boven de kooi zetten, doordat ze niet lekker is zakt de lichaamstemperatuur erg snel en zwakt ze ook verder af.

Ik ga even een lamp pakken van boven en vanmiddag schijnt de zon weer lekker in de kooi. Nu maar hopen dat Coco van de draden afblijft  ::) anders krijgt die ff huisarrest, want dat is te gevaarlijk zo'n stroomdraad.

Dus als ik er niet bij ben, mag Coco binnen blijven  ;) De mkromsnavels hoef ik niet te behandelen. Alleen als die óók conditieverlies gaan vertonen.

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Lamp staat er en ze lijkt het meteen begrijpen waarom  :o want ze fladdert erheen en gaat eronder zitten.

Gut ik heb er ff niet bij nagedacht, dat ze het ook nog koud zou kunnen hebben, nu ze niet lekker is  :-\ Maar gpoed dat ik heb gebeld  :)

Ricky kijkt ernaar en gin er ook ff bij zitten, lekker warm is altijd fijn natuurlijk  :P

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lisa

Citaat van: Wilma1 op 14 april 2008, 20:59:43
Hoi Lisa,
Dat is RUBY hoor ::) met het plastic valkje  ;D en idd worden zijn oogjes groot en klein... dat ziet er zo lief uit  :-*

:-*
;) Wilma

Woooops :-[ :-[ :-[ :-[ heb het even veranderd :D. hopelijk voelt Ruby zich nu niet beledigt ;) ::)
Raar dat je nooit iets heb gemerkt van ander gedrag zeg  ::).
Hihi Coco aan huisarest. Moet hij dan in zijn kooi blijven ofzo?Hopelijk gaat het snel beter.
Mischien vind ze het wel fijn de lamp lekker warm.Laat je de lamp nu dag en nacht aan? of hoe doe je dat nu?

Liefs Lisa

Wilma1

Hoi Lisa,
Coco moet idd in zijn gigantische ieniemieniekooi *lees grote kamervoliere álleen ;D * blijven, zielig hè?!  ;)

Als we er niet bij zijn, zolang de lamp erboven staat is dit veiliger vanwege de stroomdraad, die nieuw is en Coco vast in gaat happen  :o

Romy piepert nog wel en hapt met het bekkie en gaat dan heen en weer als een kwikstaartje. Ze eet en drinkt daarentegen wel erg goed, gelukkig!

Ze móet van stok naar stok, óf naar beneden iets te halen. Het komt zogezegd níet naar haar toen, dus de beweging bljft er wel wat in.

Van Caroline heb ik, na een paar vragen, goede tips gekregen en als ze morgen nóg niet meer is verbeterd, ga ik weer even bellen met dr. Felds kliniek.

Ook hier even dank aan Caroline, voor het meedenken  :-* :-* :-*
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Romy lijkt wat beter, het hijgen is niet meer zo aanwezig sinds gisterenmiddag en ze zit ook niet meer zo vaak stil op stok. Ze is nog niet helemaal van haar benauwdheod van, maar ogenschijnlijk lijkt het beter te gaan

Al meerdere malen, heb ik haar naar beneden zien gaan  :D Zo af en toe zit ze nog wat bol, maar ook niet meer continue. Ik hou haar nog wel goed in de gaten.

Gisteren heb ik bovenin een trapje als zitstok geplaatst, dan hebben ze samen wat meer zitruimte, het valt erg in de smaak  :)

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3