DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Wilma1

3 april 2008, 00:02:39 #1275 Last Edit: 5 april 2008, 15:25:24 by Wilma1
Even een update'je over mijn kroelkipjes  ;D

Net als Coco, heeft Ruby óók een liefde in zijn kooi zitten ... hij begon ook zijn kooi rond te kijken, om net als Coco iets te liefkozen  ::)

Had inmiddels een speelstrengel gevonden, waar hij mooie en lieve geluidjes tegen ging maken  :) maar ik  besloot er wat meer "vorm" aan te geven en het werd dus de valkparkiet die we tot "Kiki" hadden gedoopt  ;)

Het had erg weinig nodig, om hem te zeggen wat de bedoeling was van de nieuwe aanwinst in zijn kooi. Hij liep er wat omheen te draaien, maar na 2 "rondjes" had "ze" zijn goedkeuring en de deuntjes kwamen in allerlei toontjes naar boven toe  ;D

Er werd mooi gedanst en kopjes gegeven, zó lief om te zien en daarna begon óók het voeren  :D (wat Coco dus ook doet bij zíjn vriendin).

Missie geslaagd!!

Wie ben jij ???

Ik vind jou wel lief  :-*

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Aaaaaaaah lief hoor :D

Ik heb van de week maar eens een 1 on 1 gesprek gehad met meneer/mevrouw Roekeeeeeeeeeeeeeeeeeeee (diamantduifje) Ik wil ´s avonds die waterbakken weghalen, zit er vanalles op de grond... en iedereen was heel erg geschrokken ??? wat blijkt nou is die duif van stok gegaan maar kon de weg niet terug vinden ::) Ik snap ook niet wat ie van plan was... ´s nachts moet je gewoon slapen ;) Hij/zij vond t niet zo leuk want ik heb ´het´ gewoon vastgepakt en ben ermee gaan zitten. Het heeft wel geholpen want die streskip is een heel stuk rustiger :D Alleen is zijn rug kaal :-\ Ik ben er nu ook achter wie dat doen... Ik dacht de kanaries... maar het zijn dus de zebravinken die last hebben van nestdrang :-\ Zolang t dit weer blijft kunnen ze voorlopig niet naar buiten :(
Groetjes Saar :-*

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

3 april 2008, 19:42:12 #1278 Last Edit: 3 april 2008, 19:43:46 by Wilma1
Citaat van: Saar op  3 april 2008, 10:53:11
streskip is een heel stuk rustiger :D Alleen is zijn rug kaal :-\ Ik ben er nu ook achter wie dat doen... Ik dacht de kanaries... maar het zijn dus de zebravinken die last hebben van nestdrang :-\ Zolang t dit weer blijft kunnen ze voorlopig niet naar buiten :(

Och  :-\ arm duifje.... gebruiken ze zijn veren als nestmateriaal of zo   ::) ::) ::) nu maar snel hopen dat het weer beter gaat worden en het "spul" buiten hun gangetje kan gaan  :P

Wie is die baby ??? ??? lief smoeltje  :-*

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Wilma1 op  3 april 2008, 19:42:12
Citaat van: Saar op  3 april 2008, 10:53:11
streskip is een heel stuk rustiger :D Alleen is zijn rug kaal :-\ Ik ben er nu ook achter wie dat doen... Ik dacht de kanaries... maar het zijn dus de zebravinken die last hebben van nestdrang :-\ Zolang t dit weer blijft kunnen ze voorlopig niet naar buiten :(

Och  :-\ arm duifje.... gebruiken ze zijn veren als nestmateriaal of zo   ::) ::) ::) nu maar snel hopen dat het weer beter gaat worden en het "spul" buiten hun gangetje kan gaan  :P

Wie is die baby ??? ??? lief smoeltje  :-*

;) Wilma

hoi hoi..
Ondanks ons telgesprekt reageer ik hier ook nog effe :P
Ze proberen er dus idd een nestje van te maken.... ::)

En die baby is van mij..... ;D :P

grappie ;D
Dan ben je wel een van de eerste die t zou weten hoor hihi ;D

Wilma1

5 april 2008, 15:24:56 #1280 Last Edit: 5 april 2008, 15:28:12 by Wilma1

dit was die bekende "druppel"  :-\ nu is het genoeg geweest  >:(

Zojuist zijn alle vijvervissen opgehaald en hebben we nu een prutput overgehouden van de eens zo mooie vijver  :-*

Ook doordat er een lek in zit, moet ie leeg en e.v. worden hersteld. De bamboe komt inmiddels bij ons de grond uit  en zal wss ook onder het vijverzeil zitten  :-\

We besloten hem eruit te halen en deze week dicht te storten met zand en daaroverheen worteldoek en grind.... makkelijk in onderhoud en blijft altijd mooi!

Een hekje voor de afscheiding van terras naar het grind toe. De picnictafel schoonspuiten en een plek geven, het en der wat potten met planten een een waterbol of zoiets! Daar heeft een reiger niets aan!!!

zo was ie vanmorgen nog  :)

en zó is ie nu  :-\ toch best jammer  :'( maar het kon gewoon niet meer  :-\ meneer de reiger woont hier bijna in de tuin  ::) en met het net er steeds overheen is het niet leuk om naar te kijken. Zelfs óók dan waren de vissen niet veilig  :-\

een man en een vrouw waren er supersnel "bij", om ze op te halen  :o ze stonden nog geen 10 min. op internet  ::) en samen met Piet werd het vissen, in een vijver die langzaam leegliep  :-\ best zielig, die spartelende visjes in steeds minder water.

Ze gaan naar een vijver van 8 bij 4 meter in Wieringerwerf. Dus meer ruimte voor ze. Het waren er best veel geworden, ook al is er nog veel uitgevist door de reiger. Zo ongeveer 35 vissen (KOIkarpers, goudvissen, zeelt) zijn eruitgehaald.

Plos zag ik een staartje bewegen onder het drap aan de zijnkant en gaf een gil "ahhhh, zielig, pak hem snel!!".... arm ding zo tussen de prut om weggegooit te worden.

Er zit ook nog een kikker in, die gaat de Zaan in volgende week, als alles wordt weggehaald. En mocht er toch nog vis zitten gaat die ook de Zaan in.

Tis wel ff een onverwachtte bende zo, maar meteen DAAD bij WOORD voegen in dit geval, is prettig, want nu moeten we wel verder, om het leefbaar te maken  :P

de eerste zak met zo'n 12 goudvissen en kleine KOItjes, waarvan er nog zo'n zak weg ging, met grotere KOI en wat goudvissen en 2 zonnenbaarsen.....

de grote zeelt

de grote en kleine zeelt en wat gouvissen die óók half op zeelt lijken ??? ???

Nou dit was ons 13 jarig avontuur, wat vandaag is beeïndigd en daar hebben we toch wel 2 jaar over nagedacht  ::) ... wát te doen ??? ??? Toch weg dus!!!  :D en de vissen krijgen meer ruimte want díe kweken gewoon door, ook al werden het er erg veel wat hierin zat!

Nu eerst slechter  :-\ wil het beter  :)

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Wat jammer van je mooie vijver. die  :censuur  :censuur reiger ook.

De vissies komen weer allemaal goed terecht en je tuin komt er straks weer beeldig uit te zien.

Je zult het wel gaan missen na 13 jaar een vijver te hebben gehad hoor.

Je hebt er iig hele mooie herinneringen aan.

Groetejs Anja

Wilma1

Dat zeker Anja, ook bij de vorige woning heb ik een vijver gehad, dáár met een bruggetje eroverheen. Toen mijn  ex weg was hebbben we het beteggelt met grindtegels en eenmaal een nw. wonig wilden we graag een beetje Japanse tuin, dus  incl. een vijverstrandje en dat is het 13 jr. geweest. Nu is het definitief einde van een vijver.

Wel willen we iets van een ornament met water, e.v. iets zelf bedacht, we zien wel tegn die tijd. Ook over het terras willen we een overkapping, echter alles op zijn tijd! Grind zowiezo in het overige van de tuin, makelijk om eens anders in te delen  ;)

Mijn tekening ligt er al  ;D ;)
e hebben nog seeds een inlooppoes  ::) BANJER  :P hij weet precies wanneer hier iets te eten valt en komt dan gewoon  ::) een hapje meeeten...

Banjer, netjes aansluiten bij de anderen  :P

samen met Daisy en Flossie  ;D :D :-* ;)

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

chiko

Goedemorgen Wilma.
Zo,dat is al aardig op geruimd en wat zal jij
straks nog meer in je tuintje liggen.
Als het weer beter wordt ???
Ik schrijf hier ook even inverband dat jij me misschien kunt
helpen om de valkjes een goed huisje te kunnen vinden met me.
Ik heb tot nu toe nog niets gehoord of gelezen.
Groetjes Maja.

*Yvon

Hoi hoi

De knoop toch maar doorgehakt dus.  :-\
Tja,een reiger is maar op 1 manier tegen te houden,dat is een vijver weghalen.
Het zijn eigenlijk net katten,als ze weten waar makkelijk eten valt te halen,blijven ze terug komen.  ;) :)
Maar je tuin zal er zeker niet lelijker op worden.
Al gaat er aardig wat werk inzitten.

Leuke handtekening !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

12 april 2008, 10:17:43 #1285 Last Edit: 12 april 2008, 10:19:55 by Wilma1
Dank je wel Yvon, een simpele met leuke schaapjes. van de week zag ik echte lammetjes. Een hok vol met allemaal nieuwe mamma's en kleintjes en wat een gebler  :o en stank  :-\

Iemand die Piet kent heeft vele schapen, eentje is er vertrapt  :-\ en wordt nu met de fles gevoed door die man, of deze het gaat redden ???

Ik heb een zo nu en dan wat bol zittende Romy en ze piepert af en toe zo vreemd, dat we gisteren al op zoek waren wáár dát vandaan kwam ???

Ze eet wel en zit gewoon hoog op stok, fladdert ook naar beneden toe ???
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Heey Wilma
Heb je een foto van Romy?
Groetjes Saar  :-*

Caroline

Altijd zonde de vijver slopen maar .... inderdaad heel veel werk om hem mooi te houden .... mijn ouders hadden er ook één, een flink maar voor het werd het ook te zwaar en is hij nu weg.

Grappig je lente handtekening.  :D

Groetjessssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Romy zou toch niet ziek zijn ??  ???
Of zou ze toch stiekum een eitje bij zich hebben ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

13 april 2008, 11:52:13 #1289 Last Edit: 13 april 2008, 11:56:32 by Wilma1

Hoi Saar,
Zojuist met het toestel in de weer geweest  ::) maar zo gauw ik te dichtbij kom met het toestel, is ze vol in aktie weg te vliegen  ::)

Ik heb er een paar weten te maken  :P eentje van afstand, daar zit ze wat bollig op.

Hoi Yvon,
Wat jij zegt dacht ik ook aan, maar ik zie zo geen bolling wat op een eitje zou kunnen lijken. Verder eet drinkt ze prima, maar als ze zo stil zit hijgt ze ook naar mijn idee ???

Mss is het raadzaam een vitamine te kopen, voor door het water ??? De rui lijkt me vroeg, alhoewel ze best veel veertjes verliezen ???

Hoi Caroline,
Er is dan ook heel wat tijd overheen gegaan, alvorens de stap te maken. En nog steeds vond ik het wel jammer, maar als ik dan de ruimte er voor terug zie, is dat ook fijn!

Echt héél veel werk op zich was het niet, want hij was goed biologisch. Alleen door die reiger werd het veel werk. Het water werd grauw en troebel, omdat ie er in poepte of er dooheen zat te roeren met zijn snavel tussen het net door en het net eroverheen was lelijk.

hier de foto's van Romy:

deze is van ver af genomen... aan voer o.i.d. is niets veranderd ???

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3