DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Wilma1

24 januari 2008, 13:49:25 #1125 Last Edit: 24 januari 2008, 13:59:25 by Wilma1
Na een paar hechtische en drukke dagen, heb ik alles kunnen afronden, wat herplaatsing betreft  :D

De laatste 10 vogels zijn nu bij Saar en zijn fluitend en wel meegegaan gisteren  ;D het was helemaal gezellig in de auto. 

Ik had de sijsjes en zebra's naast me staan en fluitend en pepperend keken ze naar buiten, naar al die "vreemde vogels op wielen"  ::) ;D Ze begonnen zelfs te eten  ;D en dát heb ik nog niet één vogel zien doen tijdens een autorit  :o dus voelden ze zich behoorlijk op hun gemakje  :D

Dinsdag heb ik Bibi óók meegenomen hierheen, ze vereenzaamde zo thuis  :-\ de rit ging prima, eenmaal hierbinnen rook ze iets waar ze nu niet echt van gecharmeerd was  :P KATTEN  :o :o :o :o

Ze trok bíjna haar deurtje weer dicht  >:( bij het zien van Mitzy en Roxy die erg nieuwsgierig waren  ::) Meestal gaat Roxy blazen, maar Bibi was haar voor  ;D en zowel Roxy als Mitzy dropen af!  ;D

Gisteren heeft ze de hele dag onder een kast gelegen en als ik haar eten gaf, at ze dat met smaak op. Echter gisteravond, had ze geplast en jaaaa, dát vond ze zelf niet fijn, want ze lag daar pal naast.... dus "nood breekt wetten" want ze moest eronder weg en kwam met haar koppie onder de kast vandaan :P ik heb haar opgepakt, om te dweilen en daarna lekker bij me genomen.

Ze heeft een hele tijd bij mij gelegen, dát vertrouwen heeft ze wél. Vannacht heb ik alleen haar meegenomen naar boven en in de slaapkamer neergezet. Deur dicht dit x, zodat ze even de kans kreeg ongestoord te kunnen slapen op iets zachts, zonder om zich heen te moeten kijken en alert zijn  :D en dát werd in dank afgenomen  :)

Rond 3 uur kwam Snoopy in luid protest aan de deur krabbelen en miauwde zó hard, want zij wilde óók daarin  ::) nou , oké dan maar en zien wat er zou gebeuren  ::) ...... NIETS DUS  :o het bleef rustig en samen hebben ze in 1 ruimte onder het bed geslapen, op een groot kussen  :D :D :D

De enige tegen wie ze nu niet meer gromt is...SNOOPY  ;D

Ze is nu in de keuken in een tentje, wat ik heb neergezet, kattenbak ernaast én ze heeft weer lekker gegeten. Ik kan haar zo oppakken, dat vind ze fijn, ff kroelen.... nou na een lang verhaal  ::) ::) ::) :P de foto's vanaf Dinsdag!

Net binnen en meteen bekeken  :o

wat is dít nou weer allemaal ???

netjes ingericht en op een plekje  :D

ook de sijsje en zebra's  ;)

al werden ze wel even goéd bekeken  ::) :P want ineens zóveel fluiters erbij, dat wekt nieuwsgierigheid  ;D

géén ideale warme/zachte plek, maar wél "veilig" én eten  ::) ;)

bedtijd  ;D

in mijn nieuwe "bed" geplast  :-\ maar ik krijg een kroeltje  :D ze zijn niet boos  ;)

dít is wel even fijn  :D al ligt er wél een zwarte kat pal naast me  ::)

na een goede nachtrust, werd ik vanmorgen in de keuken gezet, máár ik wilde ook daar een veilige overzichtelijke plek  ;D en heb lekker gegeten en mellekie gehad  :D

kaapster op de kust  :o maar ze krijgt géén kans  :P alles is voor Bibi  ;D

kijk een tentje gekregen mét een zacht kussen  :D

ik ben helemaal gekriebelt  :D op mijn koppie, mijn buikje....mmmm heerlijk, daar ga ik toch even van spinnen  :D :) ;)

:) dan ff rond rollen om even lekker te gaan slapen  :)

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

Ik wilde ook zeggen agossie, wat een lieverd .... maar dan bedoelde ik jou eigenlijk, Wilma.  ;) :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Wilma

Ach gossie, wat een lieve poes zeg. En wat fijn dat het goed ging samen met Snoopy.

Mara

p.s. superleuke foto's!

Wilma1

Citaat van: Caroline op 24 januari 2008, 15:42:33
Ik wilde ook zeggen agossie, wat een lieverd .... maar dan bedoelde ik jou eigenlijk, Wilma.  ;) :-*

;D ;D ;D *bloos* ik doe graag iets voor de dieren en óók voor de mensen, mocht dit nodig zijn  :D

Bibi heeft zojuist de kamer verkend en alles besnuffeld  ;D zelfs de poesjes "stiekem" bekeken toen ze sliepen, maar 1 oog open en *bláááásss*  ::) :P ach ..... het gaat al veel beter! Nu zit ze achter de bank op een dekentje  :D

Ze heeft een héél bakje voer leeg gegeten, gelijk met de anderen, alleen zij wilde het in haar tentje, wat vlak bij de anderen staat  ::) nou dát mag  :) als ze maar eet  :D....het komt wel goed!  ;)

Én morgen wéér een dag  ;)
:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

OOhwwwwww,wat gaat het  goed met Bibi !!  ;D
Gelukkig houdt ze zich geen 2 weken schuil en gaat ze nu al verkennen.
En ze laat zich gewoon oppakken en kroelen.
Dat wil toch wel zeggen dat het een schat van een kat is.  :-*
Hele leuke en lieve foto's !!  :-* :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Naar ons (mensen) is ze ook helemaal niet bang, maar de katten vind ze wat overweldigend ... tis nogal al wat zeg  ::) 1 oke  ::) maar 8  :o :o :o er kwam er uit elke hoek wel 1 kijken  ;D maar ze wandelt nu steeds heen en weer en zometeen neem ik haar weer mee naar boven, zodat ze dat dáár ook gaat kennen.... alleen gaat ze de deur níet door  ::) :P

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Waar ik an begon te twijfelen, óf we Bibi wel een plezier deden haar hier te hebben, wordt meteen bevestigd dat dit toch wél zo is  :D

Sinds gisterenmiddag begint ze het huis verder te verkennen, dan achter de bank en in haar tentje  :D ze loopt van kamer naar keuken, nou loooopt  ::)  ;D net en tijger, op haar hoede  :P

Maar ze gaat zelf naar de kattenbak, gaat haar mellekie drinken waarbij ik haar eerst "begeleidde"  ::) Ze heeft al een paar X voor het raam naar buiten zitten kijken, dus het gaat best wel goed en ze vind onze aandacht heel fijn, want ze knort veel  :)

Alleen Mitzy (de witte) mag haar graag plagen, doet ze bij Lizzy ook  ::) vaak  ::) Ze wéét dat ze gevoelig zijn voor deze pesterijtjes, dus gaat ze uitdagen en dan plots een "aanval" zo ook vannacht  >:( boven  :o Lizzy kan haar "wel aan" inmiddels, maar Bibi is nog "vers" en dat is als "koren op haar molen"  :P

Ze zóekt gewoon naar Bibi en veroorzaakt een hoop kabaal, de anderen hebben Bibi als dusdanig gewoon geaccepteerd en dat begint ze door te krijgen, dus gaat goed.

Mitz is geheel níet agressief, maar die vind dit gewoon leuk  ::)...lekker de baas spelen en maakt er een "kat en muisspel" van... want Lizzy is nu ineens niet interressant meer  ::)

Toch knort Bibi ondanks dit  ;D dus het zit wel goed!

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

28 januari 2008, 11:03:15 #1133 Last Edit: 28 januari 2008, 11:11:10 by Wilma1
FOTO's

heel even proberen...2 tellen maar  :P

Ff op onderzoek  ::)

dáár zit ze, dé pestkop  >:(

wát zou daarachter zijn ???

BOEHHHH  >:( :P ;D

een kroel van Petra  :)

wat een bediening  ;D

smullennnnnnnn  :P

rollenbollen  ;D

als ik sluip dan hóren ze me niet, duzzzz...zíen ze me ook niet  ::) ::) ;D ;D ;D

::) ::) :P ;D ;) wat niet weet, wat niet deert  ;D

nóg zo'n tentje  :D

relax't  ;D

we krijgen allemaal een verwennerijtje ...mmm mellekie  :P :)

dáár zit ze weer  >:( op de loer  >:(

nu wil ik tóch wel eens weten  ::) wat hun te eten krijgen in die grote bak  :P

IK HEB HET GEDAAN  ;D ik durf  :D ik durf  ;D

dan ook maar meteen hier kijken  :P

liefffffffffffffffff  :-*

:D :D :D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Wat mooie en lieve foto's zeg!!!

mara

Agnes

Wat en poepie!
Fijn voor d'r dat ze nu weer alle aandacht krijgt die ze verdient!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Anja

Wat een droppie zeg.

Dikke knuffel voor haar omdat ze het gedurft heeft ;) ;)

Groetjes Anja

Wilma1

29 januari 2008, 00:02:39 #1137 Last Edit: 29 januari 2008, 00:04:58 by Wilma1
Het is een schatje en ze wordt steeds "brutaler"  ;D ze heeft aan Maus gesnuffelt  :o die onder de kooi van Coco lag te slapen  ;D dát is lef hoor  :P ( Maus was hetzelfde al zij, in het begin  :P )

Ik heb de foto's van hier uitgeprint voor Veronica en ze was er zó blij mee. Kon zich amper voorstellen dat hun Bibi zó kon blazen  ::) ;D maar ja dát is kattentaal hè  ::) die alleen hun begrijpen  :P

Ze zei er wel meteen bij "ZE KOMT WEER TERUG HOOR, ZO GAUW IK THUIS BEN"  ;D ;D ;D

Ja tuurlijk wel  :) liever vandaag dan morgen  ;) Arthur mist haar ook erg en ik heb een kaart gemaakt met Bibi erop voor hem en opgestuurd. Voor hem is het ook best moeilijk  :-\ hij is in een paar weken tijd HOME ALONE als ie thuis komt  :-\ terwijl ie normaal door de hondjes en Bibi wordt besprongen  ;D

Ik hoop dat Bibi weer snel naar haar "oude vertrouwde" huis kan gaan en...de tent gaat dan mee met haar  :D ;)

Veronica zei "moet ik nu een parasol voor haar kopen, kopen voor de zomer  :o ;D "

even een klein stukje Off topic, anders moet ik ineens switchen naar deeltje 3  ::)

Veronica heeft therapie en geeft zélf aan wát ze wél en niet kan, vanwege haar reuma en de spierpijnen in haar benen die ze heeft, met bepaalde oefeningen.... zoals traplopen is erg moeilijk ... ze heeft amper kracht in haar benen en een tweede leuning is dan een optie, maar zich eraan "optrekken" om omhoog te komen weer niet. Ze moet wat kracht opbouwen  :-\

Ze eet best veel en is geen gram aangekomen  :-\ verder voelt ze zich goed en kan zich amper voorstellen dat haar hart niet meer okè is  ???

Ik moet aan jullie de groetjes doen, dus bij deze  :D

met  name aan Saar, ze is blij dat het goed gaat met de vogeltjes  :D

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

30 januari 2008, 20:38:10 #1138 Last Edit: 30 januari 2008, 20:57:14 by Wilma1
Ik ben vanmiddag wezen knutselen  :D voor COCO  :D ;)

Hij heeft zijn huis  :D 2 verdiepingen, slaapkamer en de  badkamer( mét ligbad  ;D ;D ) boven en kamer en keuken beneden  ;D

Hij heeft al achter zijn fornuis gestaan  ;D en het huis verkend, zo te zien vind ie het wel mooi. Het is nog niet helemaal af, er moeten nog wat latjes tussen, maar hij kan er al gebrik van maken  :D

net de "sleutel gekregen"  ;D ;D

de eerste blik in de keuken ;D enthousiast  :P

meteen aan de slag ???  ::)

Wát mooi allemaal  :P ;D

de voorkant, met aan de zijkant de trap naar boven toe  ;D en aan de andere zijkant, zijn trapje wat ik heb verbonden met het huis en hij op zijn "balkon"  ::) naar buiten kan kijken  ;D

Ik was in de ALDI om een dekbed te kopen (die was in de aanbieding en zóóóó goedkoop  :o :o :o ) tijdens het snuffen in de overige bakken, zag ik 1 doos staan met POPPENHUIS erop  :o ik kon mijn ógen niet geloven  :o en vroeg of ik ín de doos mocht kijken hoe de diepte was van het huis (er stonden geen maten op  ::) )...

Dat mocht en toen zag ik dat dit precies zou passen  :D :D :D met houten meubeltjes erbij en natuurlijk bewoners  ;D en alles voor maar  E12,50 (euroteken doet het niet  >:( )

Nouuuuu dáár kan een eigen gemaakte niet tegenop  :P en daarbij moest ik hem in elkaar zetten.... toch een beetje "zelfgemaakt"  ;D  Dus thuis meteen aan de slag, houtlijm erbij en schroeven maar  :P :P :P na een poosje klussen.... VOILA  :D daar stond het huis, kant en klaar met schilderijen aan de muur, zelfs een TV  ;D en toen de meubels vastgeplakt met houtlijm  ;D

Coc vind het hélemaal gaaf geloof ik, want hij stapte er meteen in  ;D ;D ;D ;D

En Bibi ligt nu naast me op de bank, maar ín haar tent

zonder wil ze niet, dat vind ze te "gevaarlijk" op besluipingen  ::) Vanmiddag heeft ze een behoorlijk "gevecht" gehad met Mitzy. Mitz kwam aanlopen, kijkt sneaky om de hoek achter de bank  ::) maar géén Bibi  ???

Toen naar de tent en dáár lag ze en Bibi begint heftig te grommen en te blazen, bij het zien van Mitzy  :-\ Mitzy wordt hierop blijkbaar zóóó boos en víegt toch dat tentje in  :o :o :o :o je kunt het je amper voorstellen hoe dát te keer ging  :o Bibi eruit en Mitzy dook bovenop haar  :o :o :o

Van schrik begint Bibi te plassen en ik sprong ertussen, heb Mizty in de gang gezet om te kalmeren en Bibi ook toegesproken...... (voor zover ze dat snapt  ::)) en de rust was weergekeerd. Bibi gaat pas door de kamer heen lopen, als ze weet dat Mitzy ver weg is  ::)

Nu ligt Mitz aan de overkant te poetsen en rolt dan ineen om te slapen in het kattekrabpaalhokje  ::) en Bibi ligt er veilig bij naast mij.... tjongejonge  ::) ::) ::) al ze elkaar niet zien, is er niets aan de hand  ::) ::) ::) ::) of op afstand, dán ook niet.....maar zogauw Bibi gromt neemt Mitzy een sprintje naar haar toe  ::) :o ::) de andere 7 doen niets, maar Bibi is er erg voorzichtig mee  ::) ;D

Toch zijn beide poesjes erg lief en willen allebei worden geknuffelt door mij  ::) soms Bibi achter de bank en Mitzy naast me op de leuning en sta ik  ze tegelijk te aaien  ::) ::) ::)

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Gefeliciteerd Coco, met je nieuwe villa, gaaf man!!!!!!  ;D

Volgens mij ligt je vrouw al boven in de slaapkamer op je te wachten.  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.