DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Wilma1

11 september 2007, 12:55:43 #795 Last Edit: 11 september 2007, 12:59:05 by Wilma1
Citaat van: Yvonne op 11 september 2007, 12:16:10
Hoi hoi

Nou dan ben ik miss ook ouderwets,
maar ik ben het wel helemaal met je eens.  ;) :D
Ik kan het me ook niet voorstellen om een veel hard werkend leven te hebben met kids en dieren.
Ikzelf blijf dan ook part-time werken zolang we kids en dieren in huis hebben.
En ik vind het zo zielig voor Yoda !!  :'(
Dat beestje heeft aandacht,liefde en begrip nodig.

Groetjes Yvon

Citaat van: Agnes op 11 september 2007, 12:20:19
Nou Wilma, geef me dan jouw manier maar :-*

Ik begrijp mensen niet die een jonge hond "nemen" als ze zelf hele dagen niet thuis zijn.
Ze kunnen dan nog zo lief zijn, maar hebben gewoon niet genoeg aandacht ervoor.

In mijn ogen kun je het niet maken om een sociaal dier hele dagen alleen te laten :o

Het gedrag van Yoda is volgens mij 1 grote schreeuw om aandacht.
Negatieve aandacht is ook een vorm van aandacht, en die hond pakt gewoon alle aandacht die hij krijgen kan.

Met kinderen werkt het net zo: die hebben ook structuur nodig, en moeten weten waar ze aan toe zijn.

Zo dat is eruit.... 8)

Ik moet toch ff lachen om de laatste zin van jou Agnes  ;D ik zie je voor me met en verhit hoofd net als ik, om ff te "luchten"... ZOOOO DAT IS ERUIT!!!!!  :P

Maar ik ben blij....als schiet Yoda hier niets mee op  :'(....dat ik niet de enige ben die zo denk en mss overdrevn reageer op wel en we van dieren.....ze zijn al zo afhankelijk van mensen!!!

En ik kan me ook helemaal vinden in jouw menig Yvon  :D  Ik heb vroeger ook mwel gewerkt....maar weer op mijn manier....THUIS....ik pastte op 4 kinderen uit 1 gezin, die hele dagen werkte en de jongeste zelfs in overleg met mij (ik was toen net gescheiden) in gemaakt  :o ::) omdat ze 4 kinderen wilde en niet wilde stoppen met werken.

Zelf heb ik wel 1 jaar in de horeca gewerkt, om er ff uit te zijn, als alleenstaande moeder....

's  Avonds nadat ik de kinderen op bed had gegaan .... en de babyfoon bij de ouders van de 4 kids bracht...ging ik weg en 's morgen als ze wakker werden was ik er gewoon weer  ;D up to date  ::) voor het dagelijkse ritueel met de 4 anderen weer erbij! Ik hield dat werken niet meer vol.....het oppassen heb ik 8 jaar gedaan!

Fotoalbums vol heb ik hiervan.....zo leuk en een fijn warm gevoel geeft dat ...... Ik met mijn gezinnetje  :D van 7 personen en later 8 met Piet erbij! Nooit iets echt samen doen, alleen maar werkenwerkenwerken......alleen met kesrt kwamen er dure kado's....de goedmaker voor het vele werken/weinig huis zijn  :-\

Bij ons lagen simpele kleine kadootjes onder de boom, dáár fietsen, tv's, gamebuys en weet ik wat  ::) maar ja ....ik was en ben blij met mijn keuze geweest.

Mijn kinderen waren 10 en 13 toen ik ging herintreden :P en Piet had wisseldiensten dus kon mooi worden gecombineert en werden géén sleutelkids!

Gut wat roddel ik nu zeg  ::) ik ga werken  ::) :P...werk sinds gisteren met mijn vroegere Juf van de HH school  :o :D dus foto's mee en leuke herinneringen ophalen !!!!!  ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Ik ben het helemaal met jou eens. Het is niet goed voor een hond maar ook niet voor een kind als beide ouders fulltime werken. Ik zie het hier rond om me heen ook veel te vaak.....'s Morgens jagen om de kinderen naar school te brengen, 's avonds haasten om weer thuis te komen.....

Ik vind het heel naar voor je dat Yoda niet meer mag komen, en dat rillen doet hij met een reden.....Het kan niet anders. Die van ons rilt echt niet als wij thuis komen.....

Sterkte ermee.

mara

Wilma1

Al met al is het meegevallen, Yoda is "uitgebroken"  ;D maar dat had ze bewust gedaan. Ze had Yoda wél in de konijnenkooi gedaan, maar deurtje open en de kattenbak ervoor, die hij met enig gemal opzij heeft geduwd  ::) ;D en onderstaande mail kreeg ik net

Hoi!!!

Nou ik had hem in het grote konijnenhok gedaan, met het deurtje open en de kattenbak voor dat deurtje.
Maar hij heeft netjes een paar keer in de kattenbak geplast, die is toen opzij geschoven en toen zat hij lekker in de kamer.
Hij heeft wel naast de achterdeur deur gepoept en opgegeten, verder kan ik geen plasje ontdekken.

Toen ik binnenkwam stond hij wild kwispelend voor de kamer deur en toen spetterde hij een beetje van blijdschap. Ben benieuwd of hij zijn plas nog ergens verstopt heeft maar ik denk het niet. Al met al heel goed dus!!!

Morgen blijf ik thuis werken en dan donderdag nog maar een keer proberen.

Bedankt voor alle moeite, sorrie als ik af en toe misschien een beetje kortaf ben, komt dan omdat ik een beetje boos ben om het hele gebeuren, jullie zijn echt de liefste buren die ik me ooit zou kunnen wensen!

Ze weet dat het allemaal niet kan zo, maar is nu toch wel blij dat het vandaag zó ff goed ging en Yoda gelukkig slim was en de boel opzij heeft geduwd. Ik heb hem net zijn bot en zijn speeltjes van hier gegeven.

Ze zag er blij uit en Yoda stond te kwispelen, bij het hek, waar hij deels doorkan  ::)...... hij is ook zo klein  :P en ik heb hem geaaid, gaf zijn speeltje, maar hij taalde er nu niet naar  :P alleen maar mijn hand die afgelikt werd  ;)

Een opluchting dat het nu goed ging en dat ik geen gejank hoorde omdat ie "stout" is geweest, want janken kan ie snel als ie wordt "bestraft"  ::) hopelijk morgen ook!!!!!! Dan zijn "we" al een eind op de goede  weg. Ben wel blij dat we hem hebben geleerd richting deur (kattenluikje van ons) te  gaan en in ons geval naar buiten, daar staat nu de bak voor Yoda, alleen poept ie er niet in ???

Pff .... ik ben toch iets opgelucht, dat ie uit de kooi is gekropen "vrijheid" had zo en niets heeft gedaan, behalve dat ene poepje voor een hele dag  ::) en blijf NU hard duimen dat Yoda gewoon in de kamer los kan blijven!!

En nu was er ook nog een klein konijntje ontsnapt  ::) die wringt zich tussen het gaas door, waar ze in kunnen rennen op de grond....ook díe zijn zóóó klein, dat ze nog overal doorkunnen. Deze is echter de enige die dat doorheeft, de anderen zitten te  kijken als ie ernaast loopt  ::)

Konijn liep bij ons in de tuin, alleen we zagen hem niet  ??? liepen we met zijn 3en te zoeken en Randy roepen dáár, dáár....op die tegels ???? Tegels ??? Ik zag niks....nee KEIEN bedoel ik...en jawel hoor daar ging ie....hij leek op zo'n kei...ook van die "bollen" en de kleur ook nog.... dus konijn zit weer bij mamma.

Yoda is nu mee naar haar paard.

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Ik ben het helemaal met Yvon en Agnes eens.
Ik werk zelf dan wel full time met al mijn diertjes maar hier is Ton thuis.

Ik kan me een beetje inleven hoe jij je moet voelen hoor. Dat arme beessie weet het toch anderhand ook niet meer.

Gelukkig dat hij "ontsnapt" was en maar 1 poepje heeft gedaan.

Ik blijf ook duimen hoor en ik hoop dat het goed blijft gaan.

Groetjes Anja

Wilma1

Yoda is 2 dagen met zijn bazinnetje geweest en heeft NIETS binnen gedaan, alleen op de bak óf buiten. Ze is erg blij  :D

Ik zei al tegen haar "zie je nou wel, dat ie het kan....hij wil de aandacht en die heeft ie nu!!!! Op de goede manier".....

Ze is ook wezen wandelen met hem en boodschappen gedaan en hem thuis gelaten....alles gaat prima  ;) dus heeft hij best veel geleerd hier, wat ie thuis dus ÓÓK kan!

Er is erg veel tijd aan hem besteed, maar nu moet ze ook de draad van werken buitens huis oppakken volgende week en kijken hoe het dan gaat, als hij gewoon "los" is! Op de bak gaat nu prima, dus wie weet ???

Me 1 konijntje gaat het niet zo goed, bij de geboorte werd hij al wat afgestoten door mamma konijn, dus zal er iets mee zijn mss ??? Hij kon moeilijk poepen en is ie in een bakje lauw water gezet, om alles even te weken....eerst kwam er niets en na een paar uur kon ie  er vanaf komen.

Sinds vandaag zit ie met de oortjes rechtop, maar is nog niet zo aktief als zijn broertjes en zusjes. Het lieve om te zien is, dat al die kleine konijntjes hem wassen en poetsen...óók mamma doet dat wel ....dat ziet er zoooo schattig uit  :D

Wie weet komt ie door zijn moeilijke opstart heen!
:D ;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Raad eens wat Lisa heeft gekocht?

Een hamstertje. Ze wilde er eigenlijk 2 maar dat werd erg afgeraden omdat ze na verloop van tijd elkaar op zouden eten.
Klopt dat? Jij hebt er 2 vandaar mijn vraag. Ik vind het zo raar?

Groetjes Anja

Wilma1

;D ;D ;D :-X

Ik weet dat dat kan, maar dit zijn 2 broertjes, die vanaf dag 1 al bij elkaar zitten....dus ik kijk het aan en totop heden gaat het nog steeds erg goed...ze zitten samen, maar zoeken OOK hun eigen slaapplekje!

Ik hoop op het beste en als ik strubbels hoor, want DÁT hoor je dan zeker, ze gaan dan vreselijk schreeuwen als ze ruzie hebben en dat is ook nog niet 1x gebeurt  :D gebeurt dit, dan wordt het tijd ze uitelkaar te halen!

Mss doordat ze altijd samen zijn geweest, dit meevalt ??? met 12 weken beginnen de problemen bij hamsters die samen zijn, maar hier nog steeds niet gelukkig!!! Ze komen soms samen uit de tunnel kijken snuitje aan snuitje  :D :-*
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Ik hou het denk ik dan toch maar bij 1 hamster. Ze heet Zippy en nu gaan we een joggingbal voor haar halen.
Ik zal eens aan ons pap vragen of hij een foto van haar wil maken.
Ze slaapt nu nog. Misschien vanavond als ze wakker is.

Hoe is het met Coco en Ruby?

Groetjes Lisa

Wilma1

Huh ??? géén Ypzi  ;D ;D ;D met nadruk op de Y  ::) :P

Heb je al foto's gemaakt, al is dat niet simpel met een hamster die steeds onder het warme houtwol zit. Ik heb een katoenplantending  :P gekocht. Ze slepen ermee door de hele kooi en maken er warme bedjes van voor samen  ;D .... ze zitten zo schattig tegen elkaar aan  :-*

Hamsteren  doen ze in een huisje  :D en zo hebben ze voor alles inmiddels hun plekje gevonden. Het toilet wordt niet gebruikt, dus heb ik eruit gehaald, dat scheelt rumte...er zit zelfs een schepje bij het toilet  ;D kan het nét tussen twee vingers vasthouden  ::)  ;D ;D ;D

Ze zijn best tam, al haal ik ze er niet steeds uit, dat wil ik niet. Als ik erin ga komen ze naar me toen en likken mijn vingers, bang zijn ze zeker niet. Mitzy komt dan ook vaak kijken en heeft al neus aan neus gestaan met Yodi ( de donkere) dat is zo vertederend  :D

Al zie je hamsters overdag niet veel, IK vind ze zóóó leuk en als je ziet hoe ze 's avonds, merendeels 's nachts bezig zijn  :o een dagtaak....ehhh nachttaak  ::) bedoel ik  ;D

Van alles is er veranderd in het hok, een hoop gesleep met spullen en eten  ;D genoeg te doen dus!

Ik zal een kijken om NU een foto te maken!!!!

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Het is nog niet gelukt om een foto te maken. Ze vraagt elke keer aan me..........ga eens kijken of ze nog leeft.........het is zo stil in de kooi.
Ik heb oranje spul en dat lijkt op watten. Lekker zacht en warm.
Heb effe een foto van de kooi gemaakt en een van haar joggingbal.

Groetjes Anja

Wilma1

Ohhhhh wat leukkkk...... die bal ken ik, die zag ik in de winkel......

Zóóóóóó nu wij hier.......  ;D

Owwww zo lieffffff....

huh ??? * gaaaaaap* ben je er alweer ???

*gaaaap* (Yoshi) wat is er ???
(Yodi) ze zit wéér te rommelen  ::)

(Yoshi)*gromgrom" hè....bed door de war  >:(
(Yodi) Kijk nou ff, ze wil een foto, anders gaat ze nóóóít weg  ::)

(Yoshi) Oké, oké, hier ben ik, voor wie doen we dit ???
( Yodi) voor Anja, die heeft gehoord dat hamsters elkaar kunnen opeten  ::) nou IK heb genoeg hier aan eten   ;D ;D ;D

(beiden) zóóóóóó.............mogen we nu weer verder slapen ???

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Haha, wat een leuke foto strip heb je weer gemaakt.  ;D

Mara

Wilma1

Hey Eugenie, dank je wel....liefff hè?!!!

en dít is de hele kooi  :D

De benedenverdieping  ;D links onderin hebben ze een héle berg gemaakt met katoen en houtkrullen  ;D

van rechts gezien mét bovenverdieping  :D

van links gezien  ;)

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Hey Lisa,
Met Coco en Ruby gaat het  goed, Ruby heeft babbels voor 2, Coco praat nog steeds niet zoveel meer  :-\ maar hij speelt, klimt en is de hele dag bezig, zoals nu met een grote kraal, waar ie boos op wordt en hem uit zijn speelplek probeert te gooien  ::) ;D

Okè...het lukt niet, dus moet zijn stenen vriendin eraan geloven, hij slaat met zijn snavel naar haar en probeert nu háár "overboord" te gooien....... haha.....  gaat niet!! En hij gaat "pist off!" op zij ladder zitten  >:(

;D ;D ;D ;D ;D

Wie weet lukt het nog eens, met je ouders hier langs te komen, julie zij naltijd welkom en ook om te blijven eten  :D ;)

Dan kun je alles IRL zien!
Kus  :-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Ze zijn heel erg lief...maar mam ziet me al aankomen.  ;D Daarom geniet ik er dubbel van als ik foto's zie!  :D

Komt Piet mee de 21ste?

mara