DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Wilma1

10 september 2007, 20:43:36 #780 Last Edit: 10 september 2007, 20:45:53 by Wilma1
We hebben hét bewijs gezien, dat Yoda DÓÓR het kattenluikje gaat, een plas doet  :D en enthousiast weer binnen huppelt  ;D

Ook ná het spelen rent ie naar de deur, gaat erdoor en hopla wéér een plas....óók heeft ie "zelfstandig" gepoept  :D zó leuk om te zien, hoe enthousiast hij dan weer binnen komt  ;D

Dus is hij meegeweest naar Ranzijn tuincentrum/dierenwinkel  :D ik moest iets ruilen...... dus nieuwe mandje mee voor in de auto...Yoda erin....

In de dierenwinkel kwam dat neusje omhoog, ááááállllll die luchtjes  ;D ;D ;D en hebben we een GROTE kluif uitgezocht, Hij heeft er aan veel gesnuft, maar deze viel uiteindeljk in de smaak......letterlijk  ;D

Eenmaal thuis het tuinritueel weer  ::) en toen kauwen aan die kluif....nu echt een KLUIF hoor, hij is lang bezig geweest.

Toen kwam Linda hem ophalen, Yoda kwispelen naar haar, ff gepraat en ze pakt Yoda op....begon ie meteen wéér te rilllen  :-[ en ze was amper binnen en hij pistte alles onder thuis  :o :o :o :o :o :o

Ik ben er zo mee aan  :-\ weet hier niets op te zeggen van het "waarom" ??? ??? Ik voel me net dr. Doolittle....de beesten begrijpen ons en wij hun ??? Ook Linda is gek op hem, maar zo is het niet leuk voor hun, dát begrijp ik wel?!!! En ze wordt boos op hem, slaan doet ze hem niet!!!!! Maar de moed zakt in haar schoenen, na een drukke dag van werken, horen dat ie zóóó goed was vandaag en dan dít  :'( :'( :'(

Yoda is zo'n lievie, en hij luistert zo goed naar ons ??? Ik kroel dan met regelmaat met hem en laat merken dat hij zo goed zijn best heeft gedaan!!! Hij kruipt dan heemaal in mijn nek om te knorren van genot...zo lieffffff!

??? maar ook als ie stout is krijgt ie "straf", moet ie "op zijn plaats"(stoeltje) en "blijven" ( doet ie ook!) "aan de voet" met lopen aan de riem, "wachten" als ik stil sta en "zit" als ik moet blijven staan en ook na veel volhouden doet ie dat.... al blijft ie niet  héél lang zitten het gaat steeds beter!!!! Hij weet wat ik bedoel  :-[

Daarom begrijp ik dit niet ??? ???

:'( Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

het is idd moeilijk te begrijpen. Zou Yoda zich bij jullie veiliger voelen als thuis? Zou ze aanvoelen dat jullie haar begrijpen?
Het is wel sneu voor Linda.

Wat ik dan ook raar vind is dat Yoda gelijk begint te rillen als ze haar komen halen.

Groetjes Anja

Rianne

Hoi Wilma,

honden kunnen emoties/spanningen van hun baasjes voelen. Lijdt Linda aan bijv stress?
Wordt Yoda gestraft als hij in huis plast?
Ik denk wel dat het af te leren is maar daar zal veel tijd in gaan zitten.

Agnes

Ach gut die Yoda :-\
Is het misschien onderdanig gedrag?

Onze hond piest ook meteen als mijn man haar begroet als we weggeweest zijn.
Dat doet hij dan al bewust buiten.
Als hij de hond negeert is er niets aan de hand.

Als ik de hond begroet, gebeurt er niets.  ;D

Die foto's van het grote gevaarlijke roofdier zijn geweldig :o
Ik heb ze al een paar keer bekeken!
Die kat is echt niet goed 8) 8)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Wilma1

10 september 2007, 21:55:33 #784 Last Edit: 10 september 2007, 21:58:21 by Wilma1
Hoi Anja,

Yoda voelt zich erg op zijn gemak en mag dan ook door het hel huis heen...OOK als we er niet zijn! Bij hun kan dat absoluut niet al te lang ???

Hoi Rianne,

Wat jíj zegt, zou ook kunnen ???  :o Stress heeft ze niet, maar ze hebben het wél druk. Beiden en fultime baan....dochtertje naar de oppas brengen en de eerste die thuiskomt, haalt haar op....ze eet daar dan ook....

Als Linda Yoda ophaalt moet ze nog voor hunzelf eten koken, Lara in bad doen enz.enz.  mss dat Yoda toch een bepaalde "druk" voelt.

Voor de nacht gaat Yoda met mand en kattenbak de badkamer in, om te voorkomen dat hij op de vloerbedekking zijn behoefte doet  :-\ mss vind hij dat "eng" ???

Ze hadden al advies gekregen om hem in een kleine hamsterkooi te doen voor de nacht zodat ie net poept in eigen "bed", maar dat deed ie juist WEL...dat hebben ze niet meer gedaan.... vandaar nu de badkamer....makkelijker schoonmaken 's ochtends...

mss voelt Yoda zich ongemakkelijk, dat hij geen eigen "veilig" plekje heeft ???

Hier mag hij gewoon alleen beneden blijven "open en bloot" om maar te zeggen, vanmiddag lag hij lekker op de bank toen ik binnen kwam en dat Piet wegging, was hij zijn nieuwe mand ingegaan uit zichzelf. Heel relaxt...

mss is hij toch bang voor die donkere badkamer ??? en ziet dit als straf ??? want overdag is hij daar niet, dus kent het niet als veilig ??? ??? Of ga ik nu te ver in mijn gedachten ???
???

Het plassen wat JIJ zegt Agnes, doet hij idd soms als hij hééél blij is als hij een van ons ziet, maar dat gedrag zie je onmiddelijk, omdat dit anders is qua houding dan MOETEN PLASSEN! Onderdanig is het niet, het lijkt mij meer op ja ...klinkt zo hard...angst om iets fout te doen ??? en dan JUIST de fout ingaan ??? ???

Tja eigenlijk wel zielig, maar Linda heeft niets kwaads in de zin met Yoda.... ze wil het graag goed doen en niet dat hij bang is/wordt, maar ook niet steeds dweilen en poep ruimen en dan OOK Yoda wassen omdat ie poep eet  :o dan wordt ze boos en pakt hem bij zijn nekvel....hij kan dan gillen alsof ie alle hoeken van de kamer ziet, maar ik weet dat dit niet gebeurt....want als ik hem wel in zijn nekvel pak om te corrigeren, doe ie hetzelfde  ::) alleen ná het boze moment van mij, komt er na verloop een knuffelmoment om het "goed" te maken...je kan en mag niet boos blijven dat snapt ie niet  ::)

Ze beloont hem ook uitbundig als hij buiten wat doet en als Yoda plast op een krant binnen, die op de grond ligt, of een boekje van Lara, bestraft ze hem niet omdat hij het in de kattenbak op een krant doet.

Dieren zijn ook net kinderen, je moet er als "ouder" doorheen kunnen kijken en weten/zien wat en hie ze iets willen doen....hééééél veel geduld Rianne, dat ben ik helemaal met je eens en veeeeeel desnoods overdreven belonen met lieve woordjes op hoge tonen  ;D

Ik en wij hebben de tijd en geduld wel, maar voor hun is dat moeilijker in combinatie met werken en een peutertje, denk ik?!!

::) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

ik weet ook niet hoe ver je kunt gaan met je gedachten over de reden van dit gedrag. Maar Yoda voelt misschien dat hij niet vertrouwd wordt omdat hij 's nachts de badkamer in moet. Heeft hij wel regelmaat in zijn leven? Volgens mij is het allemaal snel snel snel en moet alles even tussendoor. :-\
Heeft hij wel een eigen plekje in huis? Ze zouden een ruime bench kunnen kopen en dat als zijn plekje gebruiken. Alleen moet dat plekje wel leuk zijn, en niet een plek zijn waar hij alleen maar wordt neergezet voor de nacht of als hij straf heeft.
Onze hond had een open kist (in hondenmand model) in de keuken. Kreeg ze eten, moest ze eerst in de kist wachten. Kreeg ze wat lekkers, ook daar. Gingen we wandelen, eerst naar de keuken. Gingen we slapen, moest zij dus in haar kist. Maar die kist was gewoon onderdeel van haar alledaagse dingen dus asocieerde zij het niet met iets negatiefs als ze daar moest slapen.

Hondengedrag is een en al psychologie. Voor je het weet heb je ze iets aangeleerd of zijn ze ergens bang voor, en dan heb je het niet eens bewust gedaan.

Wilma1

10 september 2007, 23:26:39 #786 Last Edit: 10 september 2007, 23:28:23 by Wilma1
Citaat van: Rianne op 10 september 2007, 22:09:01
Hoi Wilma,

ik weet ook niet hoe ver je kunt gaan met je gedachten over de reden van dit gedrag. Maar Yoda voelt misschien dat hij niet vertrouwd wordt omdat hij 's nachts de badkamer in moet. Heeft hij wel regelmaat in zijn leven? Volgens mij is het allemaal snel snel snel en moet alles even tussendoor. :-\
Heeft hij wel een eigen plekje in huis? Ze zouden een ruime bench kunnen kopen en dat als zijn plekje gebruiken. Alleen moet dat plekje wel leuk zijn, en niet een plek zijn waar hij alleen maar wordt neergezet voor de nacht of als hij straf heeft.
Onze hond had een open kist (in hondenmand model) in de keuken. Kreeg ze eten, moest ze eerst in de kist wachten. Kreeg ze wat lekkers, ook daar. Gingen we wandelen, eerst naar de keuken. Gingen we slapen, moest zij dus in haar kist. Maar die kist was gewoon onderdeel van haar alledaagse dingen dus asocieerde zij het niet met iets negatiefs als ze daar moest slapen.

Hondengedrag is een en al psychologie. Voor je het weet heb je ze iets aangeleerd of zijn ze ergens bang voor, en dan heb je het niet eens bewust gedaan.

Ik denk, als ik dit zo lees.... er zeker "leer uitgehaald" kan worden  ??? :P....

Hier heeft hij voor alles een eigen vaste plek, die ook bij alles meedraait in zijn leven....voor alles wordt het gebruikt....slapen, zijn speelgoed stopt hij er zelf in, gaat er mee in de auto, als ik hem meeneem....dus de leuke dingen, maar ook de veilige dingen voor hem vertrouwelijk en herkenbaar.

De rieten bench, die hij  zichzelf meteen heeft toegeeïgend  :D en ik ook voor hem heb gekocht  :D .....  maar ook het stoeltje, waar hij op hipt als ik hem "naar zijn plaats" stuur en hij OOK wel slaapt  :)  en ook zijn speeltjes neerlegd. Als ik weg ga, ziet hij dáár zijn plekje en hoeft niet IN een bench (hun hebben een groot binnenkonijnenhok voor hem als bench, waar hij inging maar onderplastte en poepte, dus nu niet meer ingaat)

Regelmaat is er niet echt zoals het zou moeten, voor zo'n jonge hond, ben ik bang en hier dus wel! Altijd wel iemand die op hem let, met hem speelt, hem iets leert en hem met regelmaat knuffelt, hem laat plassen en poepen buiten, maar ook bestraft en hem het vertrouwen geeft "op te passen" en we "zo weer terug zijn" en we komen ook weer terug en hij ligt dan rustig ergens.

Ook het zelf naar buitengaan had hij van de katten gezien en aangezien hij OOK plast en poepte in de tuin hebben wij het laatste "zetje" gegeven als toestemming dat dat goed is en hij nu gretig gebruikt.

Daar kan hij niet naar buiten, maar doet het vaak voor de deur...ik adviseerde al om de bak voor de deur te zetten, als geheugensteuntje dat dat mag en zijn lucht zit erin en hij de goede kant uitloopt en het dus aangeeft.

Maar van de week plastte hij gewoon op de bank  :o op de schoot van Randy  :o ( zijn baasje) hij ging staan, draaide en Rany voelde het warm worden  :o  ::)

Zogauw hij hier opstaat na een slaapje of intens gespeel, laat ik hem éven meteen naar buiten lopen en dán plast hij.....meestal moet en jonge hond vaker plassen na slaap of spelen dan een wat oudere, weet ik van onze hond vroeger.

Hier is dus echt regelmaat en hij begrijpt het ook  :D maar thuis dus niet helaas en ik wil en kan me er ook niet te veel mee bemoeien, want het is hún hondje.

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Net wat je zegt, het is hun hondje en niet het jouwe... Misschien kun je ze wat tips geven om ze zo te helpen. :)

Wilma1

Krijg net een mailtje, ze brengt hem liever niet meer  :'( en laat hem vanaf morgen thuis met de kattenbak bij zich....

Ze wil dat hij OOK blij is zijn baasjes te zien als ze 's avonds thuiskomen en Woensdag probeert ze dan thuis te werken....

Ik heb haar geadviseerd hem niet "op te sluiten" in de douche voor een hele dag  :-\ maar hem net als hier wat "vrijheid" met een "warm veilig" plekje wat hij fijn vind...de speeltjes waar hij hier mee speelt op te halen, zodat hij herkenbare dingen om zich heen heeft en e.v. de radio aan te laten voor wat geluid.

Een hele dag is wel lang ineens  :-\ maar het zij zo!
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

voor jou natuurlijk niet leuk, maar ik kan het van hun kant ook wel begrijpen. Ik zou er ook geen goed gevoel bij hebben als mijn hond wel blij zou zijn bij iemand anders thuis en niet bij mij :-\ Hopelijk hebben ze iets aan je tips en doen ze er ook iets mee. Nu kan het nog.

Wilma1

Maar helaas voor Yoda, hebben we geen andere keus hij gaat gewoon in zijn grote konijnenhok en zijn kattenbak voor de opening, kan hij gewoon zijn behoefte doen, eerst zo maar eens kijken of het goed gaat.

Uit bovenstaande mail begrijp ik dat Yoda in zijn konijnenhok zit vandaag  ??? :-\ ..... ze zijn om 8 uur weggegaan en komen rond 18.00u weer thuis.....tja kan er weinig van zeggen eigenlijk .....  :-\ ze bedoelen het ook niet slecht, maaarrrrr....ehhhh.....

IK ben wel zo'n truttebol, dat ik dát niet zou kunnen doen, zou de hele dag me schuldig voelen (voel me dat nu ook wel een beetje, hier doet ie het zo goed  :-\) dat ie dan niet kan rennen en dollen door de kamer heen.... denk dat ik véél te goed ben, voor dieren ??? ??? ???

Je hoort wel eens dat mensen zeggen....."het is MÁÁR een hond/kat/vogel", of wat dan ook....maar iets wat leeft heeft aandacht en liefde nodig....de hele dag alleen zijn is voor een dier niet fijn en zeker niet zo....denk IK dan, maar ja wie ben ik!! Hun willen dit zo en hij zal zich er naar moeten gedragen, wil hij daar blijven wonen.... een andere oplossing is er niet meer.

BAH ik voel me helemaal een beetje naar nu  :-\ was ik er maar nooit aan begonnen!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

In een konijnenhok? ???

Snappen ze nu dan niet dat het gedrag juist verbeterde toen Yoda vrijheid had? En bovendien als je hele dagen weg bent, moet je geen hond nemen... :-\

Wilma1

11 september 2007, 11:12:11 #792 Last Edit: 11 september 2007, 11:40:38 by Wilma1
DÁT bedoel ik zonder lullig te willen doen, ze is gek op dieren hebben nu dan 7 konijnen (incl. de jongen) en een paard....en het kindje...ik denk dat een jong hondje naar behoren opvoeden even niet gaat zo.

Áls hij al in een hok moet, dan een enorme bench waar hij in kan rennen en rollen, want een dag duurt lang. Morgen blijft ze thuis werken!

Maar zo vrij lopen lijkt míj het beste met dan de bak voor de deur! in mijn gedachte gaat Yoda dit niet snappen!! Want na vanvond 6 uur is het eten en om een uurtje of 10 de douche weer in, want ze moeten toch ook weer vroeg op, anders houden ze dit niet vol ???  Nu is dat niet slecht voor de nacht, maar na een dag in een hok te zitten ??? zullen ze bijna vanavond een strandwandeling moeten maken om zijn energie kwijt te raken.

Mss lees of begrijp ik het helemaal verkeerd, maar ik begrijp echt dat ie nu in dat hok zit ???

Ze zijn echt erg aardig hoor, zeker geen slechte gedachtens of wat dan ook, maar makkelijk..... hun dochtertje is ook hele dagen weg van 8 tot 5 a 6 uur, elke dag.....soms later en eet niet thuis, dat kan niet met werken.

Zij werkt in principe 3 dagen, maar soms komt er werk bij. Als ze thuis komen moet Lara naar bed en kunnen ze eten. Ik zou echt stress  (zij komt erg rustig over) krijgen en ben dan blij er te zijn geweest voor dier en kids......... en zowel de nare als leuke dingen te hebben meegemaakt.....het een helpt het ander, denk ik dan maar...... om te kunnen "over`leven in een druk gezinsleven.

Tegenwoordig is het allemaal anders dan toen ik kleintjes had, dat weet ik, maar ik ben dan errug ouderwets, denk ik......

Nu weet ik ook wel, dat er mensen zijn die míjn manier van omgang met verschillende dieren MET elkaar ook het beruchte "kippevel" bezorgd  ::) en het er niet mee eens zijn "de kat op het spek binden".....maar ik heb al vele jaren dit zo gedaan en met elk nieuw dier erbij, dezelfde regels gehanterd.

De vogels zijn hier gewoon los (behalve de kanarie's) en ik ben dan ook wel boven bezig met e.e.a ...... de poezen kunnen overal komen....en zeg nooit NOOIT, dat weet ik wel....maar ze lijken elkaar te respecteren...... ik heb nog nooit anders meegemaakt.

Poes slaapt op de hamsterkooi, of in die bak bij Coco en Ruby op de vensterbank, op de kanariekooi......ze staan neus aan neus..... maar je kunt een dier zoveel leren en vertrouwen geven, als je ZÉLF maar vertrouwen uitstraalt en niet in paniek raakt.

Als ik bang en onzeker ben, zie ik dat die kat ook onzeker wordt (in ons geval dan, ik spreek voor mezelf!) en zijn poot uitslaat (ook als ik druk ben en weinig tijd heb, zijn de katten geïrriteerd naar mij toe)....als ik dan tegen beiden zeg...."zachtjes hè!!" lijken ze elkaar heel rustig te benaderen voor de eerste X en te besnufelen en betasten met bek/snavel. Net als met de hamsters...erg neiuwsgierig...ALLEMAAL.....er continue omheen draaien maar nu is het gewoon, ze kijken ket meer, ook niet als ze in het rad rennen, de geluiden zijn bekend, ze horen erbij.

Er moeten alleen géén vogels of muisje BUITEN zitten, want dán sluipen ze er wel heen om het te pakken en zelfs mee naar binnen te nemen.

Ik weet dat er risico inzit dat het fout kan gaan, maar dat kan ook met buiten lopen en doodgereden worden door een auto, of verdinken in het water, wat me al vele malen is overkomen met een kat  :-\

Zo heeft ieder zijn eigen manier van opvoeden/verzorgen etc. daar heb ik wel repect voor hoor!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Nou dan ben ik miss ook ouderwets,
maar ik ben het wel helemaal met je eens.  ;) :D
Ik kan het me ook niet voorstellen om een veel hard werkend leven te hebben met kids en dieren.
Ikzelf blijf dan ook part-time werken zolang we kids en dieren in huis hebben.
En ik vind het zo zielig voor Yoda !!  :'(
Dat beestje heeft aandacht,liefde en begrip nodig.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Agnes

Nou Wilma, geef me dan jouw manier maar :-*

Ik begrijp mensen niet die een jonge hond "nemen" als ze zelf hele dagen niet thuis zijn.
Ze kunnen dan nog zo lief zijn, maar hebben gewoon niet genoeg aandacht ervoor.

In mijn ogen kun je het niet maken om een sociaal dier hele dagen alleen te laten :o

Het gedrag van Yoda is volgens mij 1 grote schreeuw om aandacht.
Negatieve aandacht is ook een vorm van aandacht, en die hond pakt gewoon alle aandacht die hij krijgen kan.

Met kinderen werkt het net zo: die hebben ook structuur nodig, en moeten weten waar ze aan toe zijn.

Ik breng m'n kinderen ook niet hele dagen naar de opvang.
Wij hebben voor kinderen gekozen, en dan vind ik niet dat je het kan maken om ze alleen 's avonds en in het weekend te zien.

Maar ja, dat is mijn mening.
Bij ons gaat de hond ook bijna overal mee naar toe.
Als dat een keer niet kan, dan gaat hij naar oma, net als de kinderen ;)

De ratten zijn met kooi en al gewoon mee geweest op vakantie.

Als ik al zo'n druk en hectisch leven zou hebben (gelukkig niet ;)), dan zou ik blij zijn met iemand die wel veel aandacht kan en wil geven aan mijn dieren.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind die baasjes van Yoda geen hond  waardig.

Zo dat is eruit.... 8)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.