DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Wilma1

23 december 2006, 19:17:14 Last Edit: 13 september 2008, 11:07:32 by Wilma1
Door omstandigheden heb ik mijn boekje over mijn geliefde valkparkieten
Kiki, Koko, Melody, Stacy, Maxime, Dusty, Rocky, Sunny, Binky, Lucky, Nikki, Charlie en Beauty moeten afsluiten, vanwege ze hier niet meer zijn door mijn onverwachte longziekte en zware medicatiebehandeling hiertegen....ze zijn allen ondergebracht bij forumleden en hebben het daar erg goed.....het is voor mij  een zeer emoitionele stap geweest, zowel de vogels uit huis te plaatsen, als de schrik van mijn plotselinge ziekte in deze ernstige aard te aanvaarden.

Mijn boekje deel 1 blijft wel geopend, om er toch e.e.a. over te kunnen lezen en/of schrijven.

Er zijn nog meer dieren in huis, waaronder Coco een halsbandparkiet en Ruby een Alexanderparkiet....ik probeer deze gekortwiekte te kunnen behouden tesamen met luchtfilter reiniger en ionisator, die we hebben maar onvoldoende is voor de fladderende valkjes.....de laatste vogels valt te bezien maar niets is zeker momenteel

Of het mogelijk is de valken in het voorjaar te verplaatsen naar een buitenvoliere (wat de bedoeling al was) hangt geheel van mijn genezing en advies af van de behandelende longarts.

Ook hebben we 8 poezen in huis, die geen probleem geven, waarop ik OOK ben getest...
Flossie de oudste 20 jaar
Daisy 14
Lizzy 12
Mausje 7
Roxy  4
Mickey 4
Mitzy 2
Snoopy 2

Af en toe kan ik over hen iets vertellen en foto's plaatsen!!
:D Wilma ::)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Wat gezellig zeg, 8 poezen. Ik vind poezen erg lief maar ben zelf een hondenmens. Een kennis van mij heeft een poesje in huis genomen die ze buiten vond. Deze zit nu, samen met een bouvier bij deze mevrouw in huis maar helaas is ze zelf ernstig ziek (kanker) en het poesje verstaat zich niet met de bouvier. Ik hoop dat ik voor haar een goed tehuis kan vinden zodat deze mevrouw zich er niet druk om moet maken.

Maar ik kijk zeker uit naar je foto's en verhalen over je poezen en de resterende parkieten.

Liefs

Mara

Wilma1

23 december 2006, 19:52:17 #2 Last Edit: 28 februari 2007, 13:44:36 by Wilma1
Citaat van: Mara op 23 december 2006, 19:22:08
Hoi Wilma

Wat gezellig zeg, 8 poezen. Ik vind poezen erg lief maar ben zelf een hondenmens. Een kennis van mij heeft een poesje in huis genomen die ze buiten vond. Deze zit nu, samen met een bouvier bij deze mevrouw in huis maar helaas is ze zelf ernstig ziek (kanker) en het poesje verstaat zich niet met de bouvier. Ik hoop dat ik voor haar een goed tehuis kan vinden zodat deze mevrouw zich er niet druk om moet maken.

Maar ik kijk zeker uit naar je foto's en verhalen over je poezen en de resterende parkieten.

Liefs

Mara


O wat leuk jij als eerste in mij  nieuwe boekje, dat heb je snel gevonden  ;D

Ik vind (of WIJ VINDEN) een hond ook erg leuk en hadden zelf een rotweiler Rocky, zal er wel een foto van zoeken eerdaags.

Rocky is 12 geworden ...erg oud voor een Rottweiler....maar zo lief een aanhankelijk hij leek qua karakter op een kleine hond....haha.....sommige waren abng van hem omdat hij een "naam"  heeft.....maar als je ze goed opvoed, zij  ze lief en betrouwbaar en DAT was Rocky zeker wel.

We moesten hem laten inslapen, omdat ie niet meer kon lopen vanwege een elleboog aandoening waar hij mee geboren was en niet operabel......van jongsafaan, mocht ie niet TE veel lopen en niet rennen, moeilijk voor een jonge hond....en kreeg later STEROÏDEN ingespoten om zo'n 4 mnd. zonder pijn te kunnen lopen, verder zo gezond als een vis en zo happy....ging altijd mee naar de camping....maar op gegeven moment werden de prikken steeds vaker op elkaar tot het echt niet meer kon en dieronvriendelijk begon te lijken.

Een hond MOET nu eenmaal lopen, want anders wordt ie stijf met nog meer pijn....we hebben 12 jaar veel plezier van hem gehad, met heel veel liefde en de poezen stroomde ook geleidelijk binnen....Rocky was daar best gek me, samen in een mand slapen....zels samen uit een bak eten.

Nou meteen een heel verhaal! ;D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Ik kom hier vaker in dit gedeelte omdat hier een stukje staat over Pipo. Mijn grasje dat binnen zit. Vandaag dat ik je boekje al gevonden had en ik vond dat ik meteen moest reageren.

Ja inderdaad, een hond moet kunnen lopen. Wij hebben zelf voor onze bouvier een keeshondje gehad en die hebben we ook moetne laten inslapen omdat het gewoon echt niet meer ging. Kon zijn voerbakje niet meer vinden en alleen maar rondjes lopen. Het was beter zo maar het doet nog steeds zeer.

Rottweilers vind ik geweldige honden, echt mooie lieverds. Ik ken ook een rottweiler, die kon ik zo de etensbak wegtrekken, de liever schat liet alles toe. Ze was echt een goedzak....

Liefs

mara

p.s. ik geniet ook van je verhaaltjes zonder de valkjes hoor :hug:

Wilma1

Citaat van: Mara op 23 december 2006, 21:00:35
Hoi Wilma

Ik kom hier vaker in dit gedeelte omdat hier een stukje staat over Pipo. Mijn grasje dat binnen zit. Vandaag dat ik je boekje al gevonden had en ik vond dat ik meteen moest reageren.

Ja inderdaad, een hond moet kunnen lopen. Wij hebben zelf voor onze bouvier een keeshondje gehad en die hebben we ook moetne laten inslapen omdat het gewoon echt niet meer ging. Kon zijn voerbakje niet meer vinden en alleen maar rondjes lopen. Het was beter zo maar het doet nog steeds zeer.

Rottweilers vind ik geweldige honden, echt mooie lieverds. Ik ken ook een rottweiler, die kon ik zo de etensbak wegtrekken, de liever schat liet alles toe. Ze was echt een goedzak....

Liefs

mara

p.s. ik geniet ook van je verhaaltjes zonder de valkjes hoor :hug:


ga ik eens opzoeken of heb je een link naar Pipo....en THX dat je hiervan ook geniet ik wel!!!


dikke :hug:  terug


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,15806.0.html

Hoi Wilma

Het is niet alleen van Pipo maar eigenlijk van iedereen in mijn buitenvoliere. Alleen nu dat het winter is, is het er wat rustiger en maak ik ook minder foto's.

Liefs

Mara

Anja

Hoi Wilma,

Ik heb je weer gevonden.
Ga je zeker hier ook volgen ondanks ik zeer bang ben van katten.
Ze komen gelukkig hier niet te dichtbij dus kan ik alles van een veilige afstand volgen.
Zelf hebben wij een hondje (yorkshire terrier) die denkt dat ze een rotweiler is.
Ik noem haar ook altijd een mini-rotweiler.

Groetjes Anja

Wilma1

Citaat van: elfelfje op 24 december 2006, 19:48:07
Hoi Wilma,

Ik heb je weer gevonden.
Ga je zeker hier ook volgen ondanks ik zeer bang ben van katten.
Ze komen gelukkig hier niet te dichtbij dus kan ik alles van een veilige afstand volgen.
Zelf hebben wij een hondje (yorkshire terrier) die denkt dat ze een rotweiler is.
Ik noem haar ook altijd een mini-rotweiler.

Groetjes Anja


Hoi Anja,
Fijn dat je komt buurten hier, zal nog ff puzzelen foto's vanaf boven naar hier te "plakken" van de andere dieren.

Mijn buurvrouw is ook panisch voor katen en durft hier niet binnenm dus ga ik naar haar toe. Echter deze zijn allemaal superrustig, en buiten of slapen  ;D daarbij zijn 6 van de 8 nbang voor VREEMDEN ....hahahahahaha... en willen niet eens binnen....2 zijn wel graag schootzittertjes  ;)

En onze Rottweiler leek mee op een schoothondje qua karakter  ;D
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline



  Hele fijne feestdagen en een voorspoedig 2007 vol valkenvreugde!!






Liefs van Ed, Caroline, Sanne, Thomas en Jasper.



PS. nog steeds problemen met mijn laptopje,
zie mijn dagboek, dus voorlopig weinig online.

   

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marga

hoi wilma
ben ook in je kattendagboek beland heel gezellig
wij hebben hier een rode kater die poekie heet
groetjes marga

Wilma1

24 december 2006, 21:16:08 #10 Last Edit: 24 december 2006, 21:19:51 by Wilma1
Die kom ik vast een X bewonderen, maar pas op hoor DIE heb ik nog niet  ;D  ;)

Vanmorgen had ik toch wat  ::) ik was aan het rommelen lekker de bovenverdieping gezogen bed gedaan etc. en toen nog ff snel mijn jurk strijken.

Dus strijkbout aan en ik nog even het laatste sloop  :P om het kussen doen, terwijl ondertussen de bout stond op te warmen......daar begint me toch een enorme herrie te krijsen  :o ik schrok me een ongeluk, maar WAT was het ???

Ik terug naar de overloop en jawel hoor.....HET BRANDALARM  :o :o  :o....de strijkbout begon stoom af te blazen en precies richting het alarm, ik strijk al JAREN op die plek en dit is NOG NOOIT gebeurd  ::) Nu heb ik wel een nieuwe bout, dus zal die wamer of zo en meer stoom blazen.

Er zaten katten boven, die met 2 treden naar beneden renden  ;D ;D ;D en daar schuchter naar boven loerde  ;D Nou MIJN hart sloeg ook 200 moet ik zeggen  :-\....maar toen moest ie uit en HOE moest dat ??? Erg hoog zit ie ook nog, ik met de stofzuigerstang rammen, maar nee hoor....ik Piet bellen...op zijn werk en die zegt....HUH ??? Wat is dat ?????

HELLUP Politie nodig  ;D ;D ;D....hij uitleggen... het MOEST op dat kleine knopje waar ik op sloeg dus na ff flink rammen ging uit....pfffffff.....gelukkig waren de buren niet thuis  ::)

::) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja


Wilma1

Citaat van: elfelfje op 25 december 2006, 10:00:46
Hoi Wilma,



Groetjes Anja & de 8 Y-tjes



Hoi Anja en de 8 Y-tjes, leuk jullie hier te zien!!!!  :D :D :D

Aaaach wat leuk een eigen kerstzitkrans  ;D en ze ??? vindt het wel mooi met al die kleuren  :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Hele fijne kerstdagen om te beginnen. En dat van dat brandalarm, ik zie het al helemaal voor me. Echt wel. Ik ben ook zo'n held hoor, moet mijn vader dan opbellen of zo....

Ga je nog wat doen vandaag en morgen? En worden de katten bij jou nog extra verwend?

Liefs

Mara

Wilma1

Citaat van: Mara op 25 december 2006, 11:50:52
Hoi Wilma

Ga je nog wat doen vandaag en morgen? En worden de katten bij jou nog extra verwend?

Liefs

Mara


Kunnen de katten NOG MEER  :o verwend worden dan ??? 'K zou niet weten hoe  ;D Ik zit al op een stuk minder aan bankruimte, doordat er een SUPERkussen ligt met ZEKER 1 GROTE en soms 3 katten erop...ze hoeven maar in de keuken te zitten en "personeel" rent al om de melkbakjes aan te vullen  ::)

En vandaag komt de jongste zoon, zijn vriendin miet werken, dus die komt vanavond...we gaan er iets leuks van maken. Morgen naar Jan en Joke en kan ik Beauty weer ff knuffelen!!!!

En ik heb veel meer lucht in mijn lijf, kan ademen totin mijn buik, raar om waar te nemen, als dat zo gewoon lijkt en zou moete kunnen zonder dat je er erg in hebt. het voelt enkel KOUD aan in de luchtwegen bij elka "hap" lucht  ;D of ik in ijs woon  ::)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3