7 mei 2025, 14:03:10

welke groentes en fruit?

Gestart door tamara, 20 december 2006, 21:03:30

« vorige - volgende »

tamara

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken 2 valken.
ik geef mijn valken regelmatig, appel , bruin brood, walnoten, gekookt eiwit en knabbelstaafjes.
Ik weet dat ze ook komkommer en wortel en beetje sla mogen hebben.
Maar wat mogen ze nog meer qua groente en fruit hebben??
Ik heb ook ergens gelezen dat gekookte pasta zoals macaroni en rijst heel goed zijn. Klopt dit en zo ja hoe vaak mag je dit geven.
Als je je valkjes elke dag fuit geeft krijgen ze dan diarree of is 2 a 3 keer per week fruit en groente genoeg??

groetjes tamara en tequila en amigo

Riny

Hoy Tamara
Als je op onderstaande link klikt vindt je nog veel  informatie, over de voeding.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/voeding.htm

Groetjes Riny :D

tamara

bedankt voor de tip.
Ik had de betrefffende link al paar keer gelezen maar ik vroeg me af of ze elke dag beetje fruit en groente moeten krijgen of 2 of 3 keer per week?
En de rijst en pasta, hoe vaak mogen ze dat hebben en waar is dat goed voor?

groetjes tamara en tequila en amigo

Inger m

Hoi,
Groente en fruit moeten ze iedere dag krijgen. Pasta is niet zo geschikt, geef dit heel beperkt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mienke

Wat ook leuk is om te geven is een spruitje.

Ik heb mijn valkjes nog nooit zo druk gezien. Eerst was het vooral spelen, door het spruitje als een balletje heen en weer te rollen, en dacht ik dat ze er hooguit een paar blaadjes vanaf zouden halen. Maar toen ik terugkwam was het hele spruitje weg.  ;D

Dus 2 in 1: eerst een speeltje en daarna een lekkernij  :)

Rianne

Wees voorzichtig met het geven van spruitjes. Er kan teveel gasvorming plaatsvinden in het valkje.