8 mei 2025, 10:52:16

meelwormen

Gestart door sophieenlasse, 8 december 2006, 11:23:20

« vorige - volgende »

sophieenlasse

Hoi,

Ik heb in een boekje ( kweken met valkparkieten) gelezen, dat valkjes af en toe best wel een meelworm lusten. Nu ben ik echt niet te beroerd om een schaaltje van die griezels aan te schaffen, maar ik ben bang dat mijn valkjes er alleen een keer tegen zullen sniffen. En dan zit ik mooi met zo'n hele bak meelwormen in mijn maag............... figuurlijk dan.
Wie heeft ervaringen met het voeren van meelwormen en zijn er eventueel (niet-bewegende) alternatieven?
Snif en co.

imv

Hahaaaaaaaa... ;D
Ik geef mijn valkjes eikrachtvoer bedoeld voor aga's. Daar zitten ook meelwormen en torretjes in. Die vinden ze erg lekker.

Groetjes,
Irene

Mara

Ik heb ze voor mijn kwarteltjes. Meestal gooi ik ze op de grond en dan soms zie ik een valkje in de buurt. Maar of ze er van eten...Geen idee.

sophieenlasse

Het eikrachtvoer klinkt het meest aantrekkelijk (dat beweegt niet). Ik geef de valkjes ( en de aagjes) echter XtraVital en voor zover ik kan beoordelen, zit hier vrij veel eivoer doorheen. Krijgen ze dan geen overkill aan eivoer?
Snif en co.

Trice

Als je ze niet te vaak het krachtvoer geeft maar gewoon geleidelijk aan, kan het geen kwaad...

Mienke

Hallo,

ik geef mijn valkjes (en grasparkietje) regelmatig gevriesdroogde meelwormen, rivierkreeftjes en buffalo's (ook een soort insecten) gemengd met eivoer. In het begin was dit (voor zowel de vogeltjes als voor mij) een beetje wennen, maar ze zijn er nu dol op! En een positieve bijkomstigheid: Ze aten eerst bijna nooit eivoer, en nu dus wel!

Ik haal ze altijd in Apeldoorn (je kunt ze ook bestellen) bij kwekerij "de Valk". Hun site heb ik per ongeluk gevonden toen ik deze site wilde bezoeken: www.valkparkiet.net

Echt een aanrader! Hier hebben ze een heleboel.