13 mei 2025, 00:53:48

Sunny plukt Daisy, wie heeft tips?

Gestart door ManjaV, 15 december 2006, 10:22:39

« vorige - volgende »

ManjaV

Eerder heb ik al melding gemaakt van het feit dat Sunny tijdens het kroelen Daisy af en toe plukt. Dit soms tot bloedens toe.
Ik vind het vervelend voor Daisy en denk erover om ze uit elkaar te halen. Zeker omdat Sunny nu Fuzzy uitgekozen schijnt te hebben als zijn (kroel)partner en Fuzzy plukt hij niet.
Is het een idee om Sunny en Fuzzy in de Ferplast Beta te zetten (die staat naast de voliere) of is dat heel zielig voor Daisy? Zij beschouwt Sunny namelijk ook als haar maatje, ondanks het gepluk. Als ze los zijn, vliegen zowel Fuzzy als Daisy achter Sunny aan (en Sunny vliegt dus eigenlijk alleen achter Fuzzy aan, zie daar het verschil).
Gisteren bloedde Daisy weer uit een kuifveertje en het lijkt mij niet zinvol dit zo te laten begaan. Wie weet raad? Alvast bedankt!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

carco

Geen idee?
Hier doet Harry het bij Charlie en Noo-Noo en Spongebob doen het ook bij elkaar, maar die zien elkaar juist wel als partner en dan doen ze het meestal omdat ze een nestje willen.
Waarom Sunny het dan juist bij Dreamy doet en niet bij Fuzzy is best wel vreemd. Misschien juist om haar weg te jagen?
Ik geloof niet dat ik ze ervoor apart zou zetten of het moet echt uit de hand gaan lopen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hey Caroline,

Bedankt voor je reactie. ;)
Ik weet niet wat Sunny's bedoeling is. Het vreemde eraan is dat Daisy er vaak echt voor gaat zitten, zo van, pluk me maar.  :-\ Of misschien wil ze gewoon gekroeld worden en gaat ze daarom voor hem zitten. Maar je zou toch denken dat ze er na zoveel keer erg in heeft, dat Sunny plukt?
Ik heb gekeken of Sunny ook Fuzzy plukt, maar dat is me nog niet opgevallen. Hij wil altijd gekroeld worden door Fuzzy maar zelf kroelen, ho maar....;D

Beide dames zitten kippetje voor Sunny maar hij schijnt niets door te hebben. Alhoewel ze jonger zijn dan hem.  ::)

Groetjes,
Manja