22 juli 2025, 00:01:11

dagboek van tequila en amigo

Gestart door tamara, 6 december 2006, 19:14:24

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Tamara

Mooie foto's! Echt heel mooi. Je hebt toch wel vooruitgang geboekt. Geduld, geduld en vertrouwen.

Liefs

Mara

tamara

hoi mara,

bedankt voor je complimenten!!
Ik wil ze nu proberen om elke dag ze er weer even uit te doen.
Ik denk dat ik het morgen niet doe want dan ben ik bang dat het wondje van amigo weer open gaat.

groetjes tamara en tequila en amigo

kimmie

Heey Tamara,

Het gaat al de goede kant op...!!
Mooie foto's hoor...!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Anja

Hoi Tamara,

ik wil even zeggen:

Wat een mooie handtekening.

Groetjes Anja

tamara

19 februari 2007, 20:15:24 #184 Last Edit: 19 februari 2007, 20:17:47 by tamara
Hoi mara,

bedankt voor je compliment

Hoi anja,

bedankt voor je compliment. Ik vind wel dat amigo niet zo heel mooi op de foto staat want ze heeft haar oogje een beetje dicht.
Ik zie trouwens helemaal niks meer van dat wondje bij amigo, gelukkig :)

Ik heb ze vandaag weer los laten vliegen en dat ging kei goed!!
Ik kan ze alleen niet via mijn hand uit de kooi halen. Ik moet amigo met de volle hand pakken en uit de kooi halen en tequila jaag ik er als het ware uit.
Niet echt opjagen hoor maar dan doe ik net of ik ook haar met volle hand ga pakken en dat wil ze niet en dan vliegt ze zelf naar buiten.
Ze hebben ruim 1,5 uur losgevlogen en het grootste gedeelte van de tijd hebben ze op mijn hand en of schouder gezeten.
Het gaat dus echt super ;D ;D ;D
Daarna heb ik ze via mijn hand weer netjes in de kooi gezet en ze een lekkere komkommer gegeven als beloning.
Nu is het weer even tijd voor mijn honden.
Aangezien ik mijn honden niet vertrouw bij amigo en tequila als deze los zijn, gaan mijn honden even in de gang als de valkjes uit de kooi zijn.
Ze zijn nu beetje jaloers dus daar moet ik nu even iets aan gaan doen

Little Cockatoo

Ow wat een pracht valkjes. DAt fluiten zegt niets hoor, onze pop die scheeuwd ook alleen maar, de man die fluit alleen maar mooie duintjes.

Succes met je valkjes.

gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Dafrinja

Hoi Tamara!

Leuk dat je Tequila en Amigo er nu al los kunt laten vliegen! Een kleine valse start door de lamellen, maar het gaat vast steeds beter.
Ik vind het altijd heerlijk als Gizmo bij me zit.
En ze zijn inderdaad prachtig!
De kleur cinnamon is erg mooi! Vooral als ik Tequila zie! :D

Succes met het tammaken!

Groetjes Dafrinja en Gizmo

Romy

Hoi!

Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat met het tam maken! Vindt je valkje het niet vervelend om met de volle hand gepakt te worden? Als ik dat iedere keer met Flupke zou doen, dan zou ze haar vertrouwen in mij verliezen vrees ik... Zou het niet beter zijn om ze met een lange stok uit de kooi te halen? Dat je ze daar laat opstappen en zo de kooi uitbrengt??

Het is maar een ideetje...

Groetjes
Romy

tamara

hoi romy,

je hebt helemaal gelijk maar ik krijg ze niet op een andere manier de kooi uit.
Amigo gaat in dekooi wel op mijn hand zitten en zo probeer ik haar dan uit de kooi te halen maar ze springt iedere keer weer van mijn hand af voordat ik ze uit de kooi haal.
Idem dito met een stok.
Dus ik zie zolang geen andere mogelijkheid dan om amigo met de hand te pakken en tequila uit de kooi ''te jagen''.

Romy

Hoi Tamara

Ik begrijp je probleem.
Heb je al eens geprobeerd ze de kooi uit te lokken met iets wat ze lekker vinden? (bv. trosgierst?)
Om dit te vergemakkelijken kan je eventueel een stok binnen in de kooi voor de uitgang steken, en ook een stok aan de buitenkant. Dan kunnen ze makkelijker zelf de kooi uit komen.

Je kan ook de trosgierst op je hand leggen en zo voorzichtjes je hand uit de kooi brengen...

Ik hoop dat je iets bent met m'n tips zodat het tam maken nog beter verloopt!

Succes ermee!
Romy

kimmie

Heey Tamara,

Wat gaat het goed...!!
Hopelijk heb je wat aan de tips van Romy...

Romy, bedankt voor de tip...
Die ga ik ook is Gebruiken voor Karel...
Die durft zijn kooi namelijk ook niet uit...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Anja

Hoi Tamara,

Fijn te lezen dat het vliegen en tam maken steeds beter gaat. Ik heb 8 valkjes en 6 ervan kan ik zo met volle hand pakken. Dat hebben we ze vanaf het begin geleerd. Bij 2 mag dat niet en dat zal ik ook niet doen. Die leidt ik met mijn hand naar de kooi toe en ze klimmen er dan vanzelf in.
1 voordeel mijn valkjes kunnen niet vliegen dus dat scheelt ook weer.
Ik las dat je het ook al met een stokje hebt geprobeert en idd de tip van Romy is zeer goed. Mss kun je een snoepstaaf gebruiken ipv een stokje.

Groetjes Anja

*Patricia*

hoi Tamara,

Ook mijn valkjes kan ik met de volle hand pakken, Gabber vind dat minder erg dan jacco, Maar ze laten het allebei toe. Dit is met name makkeliojk als je iets wil bekijken of dat je medicijneen moet toe dienen.

Als je het ze went en iets lekkers geeft daarna verlies je het vertrouwen niet hoor. Zeker niet asl ze daarna al snel weer bij je komen zitten.

Patricia

tamara

HoI Romy,

bedankt voor je advies maar ik gebruik al ruim 2,5 maand trosgierst om ze tam te maken.
Het gaat op zich wel aardig maar als ik trosgierst op mijn hand leg dan eten ze er wel van maar ze gaan niet op mijn hand zitten.
Amigo en tequila zijn tot nu toe nog niet bang voor mijn hand. Als ze los zijn mag ik ze gewoon aaien en stappen ze iedere keer zelf op mijn vinger of hand. :D
Amigo is in het begin wel beetje bang als ze ziet dat ik haar met volle hand pak maar daarna als ze eenmaal uit de kooi is ze niet bang van mijn handen.
Tequila kan ik waarschijnlijk niet met volle hand pakken want zij is nogal schuw en bijt dan snel.
Als ik ze na een tijdje weer terug zet in de kooi(dit gaat wel gewoon via mijn hand) dan krijgen ze daarna ook altijd iets lekkers zodat ze weten dat ze lief zijn geweest.

Hoi anja en patricia ,

Ik wil inderdaad mijn valkjes ook laten wennen aan het idee dat met de volle hand vastpakken niet eng is.
Ik doe dit nu ook met amigo en als ik haar eindelijk gevangen heb in de kooi dan houd ik haar altijd nog even vast met mijn hand om even te kroelen enz.
Tequila pak ik nog niet met volle hand want zij is veel schuwer als amigo en als tequila heel bang is dan gaat zij bijten.
En geloof me: ze bijt keihard en zij bijt ook door: zie in mijn dagboek voor mijn eerste bericht >:(

Ze zijn net ook weer bijna 2 uur uit de kooi geweest en het vliegen gaat ook steeds beter maar af en toe vliegen ze nog wel tegen de lamellen aan.
Amigo vliegt soms ook al zelf naar de speelboom toe.
Ik zag trowenes ergens op het forum dat een valkje geniddeld tussen de 80 en 100 gram moet wegen.
Ik heb net gerpobeerd de valkjes te wegen maar dit lieten ze niet echt toe.
Amigo een klein beetje maar ze bleef niet stil zitten maar het schommelde tussen de 110 graam en 120 gram zoals ik zo snel kon zien.
Ik schrok daar best van want ze oogt absoluut niet grof of dik, ze ziet er gewoon normaal uit.
Tequila is wel wat fijner gebouwd als haar.
Ik snap alleen niet hoe ze aan zo 'n hoog gewicht komt want ik geef ze Xtravital van Beaphar en ze mogen per valkje 15 gram per dag en dat krijgen ze precies.
verder krijgen ze elke dag of fruit, groente, gekookt eiwit of een walnoot.
En 1 keer in de paar weken een snoepstaaf.
Ik heb ze bijna 3 maanden en in die tijd hebben ze passen 2 snoepstaven gehad.
Hoe dan ook ik vind dat mijn valkjes er heel goed en mooi uitzien en ik ga ze echt niet minder voer geven.
Dat waren van die snoepstaven met honing.
Ik heb ze zojuist weer een snoepstaaf gegeven maar dit is een andere keer als die ik vorige keer had. Dit is een snoepstaaf met fruit maar tot nu toe doen ze er niks mee terwijl ze de snoepstaaf met de honing tot op het laatse zaadje hebben opgegeten.
Ik hoop dat ze nog wel iets met deze snoepstaaf gaan doen.

Ik wil jullie ook even om advies vragen.
Ik heb wilgentakken van verschillende diktes in de kooi en ik heb een speciale nagelstok in de kooi waar ze regelmatig op zitten. Ik merk nu echter wel dat als ze op mijn hand zitten dat hun nageltjes behoorlijk scherp zijn.
Ik heb dan ook al behoorlijk wat krassen op mijn hand.
Is dit normaal of zijn de nageltjes van mijn valkjes gewoon veels te lang??????
P.S. de nagels knippen is geen optie want ze zijn dus nog niet tam.

Mara

Hoi Tamara

Wat mooi dat het nu toch goed gaat. Dat van die lange nageltjes herken ik bij onze Pipo. Hij heeft daar ook last van en ik ben heel eerlijk, Pipo is wel tam maar ik wil hem liever ook niet de nagels knippen. Ik hoop dat iemand je advies kan geven.

Top meid, dat het toch al beter gaat!! Wowie!

Mara