21 juli 2025, 00:00:03

dagboek van tequila en amigo

Gestart door tamara, 6 december 2006, 19:14:24

« vorige - volgende »

tamara

dank je voor je snel reactie gerda!!
amigo zit al weer trosgierst te eten nu en hij zat net ook al weer in zijn favoriete speeltje. Dus ik denk dat het wel goed gaat komen. Ze liete zich net ook al dochen met de plantenspuit want dat vindt ze fijn.
Als nu straks blijkt dat ze weer gewoon de oude is zou het dan een slim idee zijn om vanavond haar nogmaals te laten vliegen. ???
Dan is het wat donkerder en ziet ze niet de lichtstralen achter de lamellen.
Ik zit dat te bedenken omdat ze zich straks zo gewillig liet kroelen enz. Zo tam heeft ze zich nog nooit gedragen. Ik weet wel dat dit waarschijnlijk door de stress komt maar is het misschien niet slim om daar juist beetje misbruik van te maken??
Zodat ze wat tammer wordt??
Heb je tips??

groetjes tamara en tequila en amigo

tasja

HEY TAMARA,

hier ben ik weer,heb vandaag een luierdagje,ook wat grieperig,dus ik dacht nu heb ik nog is tijd voor dagboekjes te lezen,heb juist in die van u gelezen,ik zie dat tequilla en amigo toch al goed tam zijn nu,dat is goed nieuws.
spijtig dat er eentje tegen lamellen gevlogen was,hopelijk komt het terug goed,ben heeeeeeeeel benieuwd naar speelboom ???.fotooooos ;).

groetjes tasja :-*

CHARLIE,COCO & TASJA

tamara

kimmie

Heey Tamara,

Wat is hij mooi geworden...!!
Echt heel gaaf...
Nu maar hopen dat Amigo en Tequila het ook leuk vinden...

Wat naar dat Amigo tegen het raam is gevlogen...
Hopelijk gaat het snel beter met haar...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

tamara

ik heb net weer amigo even uit de kooi gehaald en gekroeld.
Vervolgens wilde ik haar op de speelboom zetten en toen ging ze vliegen!!
Eerst paar keer tegen het plafond en toen weer tegen de lamellen van het raam.
Ze viel toen weer op de grond en toen heb ik haar weer even gepakt en gekroeld en in de kooi gezet.
Ze is niet bang van mijn hand in de kooi want ze ging net al weer op mijn hand zitten.
Ik laat haar vandaag niet meer uit de kooi want ze was toch weer behoorlijk verschoten en ze bloedde heel klein beetje uit 1 neusgaatje.
Ik zal hieronder wat fotos plaatsen van de 1e keer losvliegen vanmiddag.

eerst tegen de lamellen aangevlogen en toen op de vensterbank geland:

vervolgens heb ik haar gepakt en gekroeld en toen bleef ze(door de schrik) op mijn schoot zitten

Daarna op mijn vinger gezet

toen nog even op de speelboom gezet

op de schommel

en weer terug in de opening van de kooi

vervolgens amigo en tequila gedocht met de plantenspuit

en als laatste : trosgierst

amigo eet van de trosgierst en tequila krabt zich

Anja

Hoi Tamara,

Wow die is supermooi. daar zullen je valkjes een hoop plezier aan beleven.

Hoe is het nu met je valkje? Is ze nu bang voor je hand.Ik hoop dat ze er niets aan over heeft gehouden.

Mooie foto's trouwens. Geef ze maar een dikke knuffel en hou haar maar goed in de gaten.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Tamara

Wat een avontuur zeg en ik lees het nu pas. Ik was werken, sorry.

Maar als ik het zo hoor gaat het nu al weer beter met Amigo. Wij hebben gordijnen voor de ramen, van die glasgordijnen en daar zitten ze wel eens in maar dat is niet zo erg, ze vliegen niet tegen het raam. Ik kan me echt voorstellen dat jij je rot bent geschrokken.

Je speelbooom is super mooi geworden. Ik hoop dat je valkjes er veel plezier aan gaan beleven.

Groetjes

Mara

tasja

HEY tamara,

mooi die speelboom
groetjes tasja.

CHARLIE,COCO & TASJA

kimmie

Groetjes Kim, Karel en Lady

Diaantje

Mooie speelboom hoor!
Kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken....
Ik heb dat ook eens gehad een paar weken geleden...
Tjippy vloog keer op keer tegen het plafond, en uiteindelijk zat ie op de verwarming , helemaal in schok.. zijn neus bloedde en hij had zijn vleugel bezeerd... ik voelde me zo schuldig...
Maar het komt vast wel weer goed met Amigo..
Als ze daarna zitten te eten dan gaat het wel goed..
veel sterkte met Amigo.

groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

tamara

hallo iedereen,

ik heb amigo vandaag weer uit de kooi gepakt en het ging op zich best goed. Ze ging goed op mijn vinger zitten en ze klapte wel paar keer tegen de lamellen aan maar verder kon ik haar iedere keer zo pakken!!!
alleen met veel moeite kreeg ik tequila ook uit de kooi(deurtje open en geprobeerd haar te pakken en toen ging ze vanzelf eruit!!) en toen was het even paniek.
Maar ik nam amigo op mijn hand en liep rustig naar tequila toe en na een paar keer ging tequila ook op mijn hand zitten!!
ze vloog wel paar keer weg maar daarna ging ik samen met amigo haar halen en dan was het weer goed!!
Dit was dus echt super!! want tequila moet normaal gesproken helemaal niks van me hebben!!
Ik kon ze beide op een hand zetten en allebei op de speelboom zetten!!
Maar toen begonnen ze opeens allebei weer te vliegen en allebei tegen de lamellen weer aan!!
amigo ging al snel weer op mijn hand zitten en tequila ook maar toen zag ik dat amigo beetje bloedde aan 1 vleugel.
Het leek net of er een vleugelpen uit was. In eerste instantie heb ik het bloedden een beetje gestelpt door een wattenstaafje nat te maken en er tegen aan te houden.
daarna heb ik ze beide terug in de kooi gezet zodat ze wat konden kalmeren.
Ik vond echter dat het wondje bleef bloedden.(heel klein beetje)
Ik heb toen amigo er weer uit gehaald en het wondje onder een zacht lauwwarme straal van de kraan gedaan.
Dit ging op zich wel goed en ik denk dat het wondje wel weer snel zal genezen maar wat vinden jullie??
Heb ik het zo goed gedaan??
Ik ben echt een beetje bezorgd!!
Ik heb trouwens ook heel veel fotos gemaakt van het hele gebeuren.

Anja

Hoi Tamara,

Wat ik meestal doe is de wond ontsmetten met Betadine. Je zou er wat bloem op kunnen doen zodat het bloeden stopt. Of bloedt het inmiddels niet meer?
Ik gebruik ook wel ooit pleisterspray.

Ben benieuwd naar de foto's. Hoe is het nu met de valkjes?
Je zult wel enorm geschrokken zijn.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Tamara

Nou zeg, het is me wel een gedoe bij jou met dat losvliegen. Het zit je ook niet echt mee.

Ik hoop dat het bloeden nu gestopt is...

Groetjes

Mara

tamara

hallo iedereen,

bedankt voor jullie tips!!
Ondertussen gaat het al weer goed met amigo en tequila. Het bloedden is gestopt en net zaten ze alle twee van hun welverdiende trosgierst te eten!!
Op dit moment zijn ze alle twee aan het slapen(op een 1 pootje) dus dat is wel goed.
Ik zal hieronder wat fotos plaatsen van het avontuur van vandaag!!

tamara

en de beloofde fotos!!

Toen amigo vanmiddag ging vliegen lande ze op mijn vriend:

amigo op de speelboom:

amigo bij mijn vriend:

met behulp van amigo,tequila op mijn hand proberen te krijgen;

amigo en tequila op de hand van mijn vriend

amigo en tequila op de speelboom:

tequila op de speelboom

Tequila zou een popje moeten zijn volgens de kweker. Maar ik twijfel steeds meer. Ze fluit de hele dag op harde toon(ze fluit niet mooi, eentonig, meer schreeuwen).
Ik heb ook het idee dat ze wat geler wordt in het masker. Ze is nog niet in de rui geweest en ze heeft nog parels in haar staart en op haar onderrug.
Sinds amigo een paar weken terug kippetjes gedrag heeft vertoond is tequila ook wat liever tegn haar.
Ze kibbelen nog wel eens maar ooit knuffelen ze elkaar ook wel eens.
Zou tequila dan toch een man zijn???