geparelde witmasker: verliest hij ook z'n parels?

Gestart door renzokuif, 30 november 2006, 20:31:01

« vorige - volgende »

renzokuif

hoi iedereen,

is het bij een geparelde witmasker ook zo dat hij z'n parels verliest? hij is naar schating 3 maandjes oud. ik heb hier een broer en zus zitten (niet van de witmasker) en die zijn 5 maanden vandaar dat ik de schatting heb van 3 maandjes>

ik hoor het wel groetjes

Riny

Hoy Renzo
Als het een man is , zal hij naar verloop van tijd zijn parels verliezen.
Groetjes Riny :D

renzokuif

weet u misschien ook hoelang dit ongeveer kan duren? na 1 jaar is hij toch zijn parels kwijt?

Joyce28

Nee hoor,pas na 2 a 3 ruien.Ik heb dus hier een bont geparelde witmasker man,en heeft 1 rui gehad.Er zijn parels weg,maar ook weer wat terug gekomen
;)

renzokuif

gelukkig maar des te langer ik er van kan genieten

Rianne

Mijn bont geparelde man van vorig jaar juni is ook nog steeds niet al zijn parels kwijt. :)

miranda8482

Hoi,

Ik heb hier ook een witmasker geparelde man. (dacht dat het een pop was)
Maar verliest nu naar zijn eerste rui echt al heel veel parels gelijk :(.
Dit vind ik dus erg jammer want dacht dat het een pop was en niet dus!
Mijn man is nu uit mijn hoofd gezegd ongeveer 11 maanden en is dus al erg veel parels kwijt!
Ik ben bang als hij voor de tweede keer door de rui heen gaat hij bijna zijn parels kwijt zal zijn! :(
Dus denk dat dat wel verwschillend is!

Groetjes Miranda

Riny

Hoy Miranda
Mijn ervaring is dat bont geparelde valkjes er ook veel langer over doen, als de andere geparelde valkjes.
Groetjes Riny :D

miranda8482

Oke Riny dat is dan het verschil denk ik.
Want als ik het goed heb is die van mijn gewoon wiltmasker gepareld!

Blijf het toch wat jammer vinden! HIj was zo mooi met parels!!!
begrijp me niet verkeerd: ik vind gewone witmasker ook erg mooi maar daar heb ik er al 2 van. Wilde nu een geparelde!
JAmmer hoor!

Volgende keer beter!

Groetjes Miranda

Mara

Hoi Miranda

Ik heb ook een witmasker cinnamon geparelde valkparkiet. Het is een popje (hebben ze me gezegd) maar ze is enkele parels kwijt op haar buik. Ze zijn niet weg maar ze zijn een beetje vervaagd. Mijn wildkleur geparelde pop heeft ook vagere parels op haar buik.

Liefs

Mara

miranda8482

Hai Mara,

Het is nu donker maar ik zal morgen eens goed naar hem/haar kijken of de parels nu geheel weg zijn of vervaagd zijn!!
Ik weet het zo niet geheel zeker, dus zal eens goed kijken!

Ik zal het morgen dan nog wel vermelden oke!

Groetjes Miranda

Mara

Hoi Miranda

Heb je al gekeken? Ik heb vanmorgen nog eens goed gekeken want heb ook twee wildkleur geparelde mannetjes en die zijn echt bijna alle parels kwijt. Alleen die jonge witmasker valkparkiet dus niet. En de oudere wildkleur geparelde pop heeft ook een wat vagere tekening op de buik.

GRoetjes

mara

miranda8482

Hoi Mara,

Ja ik ben ook gaan kijken! Moest het nu toch zeker weten!
Mijn witmasker gepareld is n u naar zijn 1e rui toch echt bijna alle parels kwijt! Niet zo dat het vervaagd is!
Het zal dus echt wel een man zijn denk ik!

Groetjes Miranda

Mara

Dan zal het waarschijnlijk toch een mannetje zijn....

Dit bedoel ik...vervaagd.

miranda8482

Ja ik zie het! Bij die van jou is het vervaagd!!
Mijn zijn ze toch echt weg! En ik twijfelde al wat langer of het wel een pop was (toen ze haar parels nog had) want zij/hij had echt wel mannen gedrag: hij fluit veel, een echte macho ook. Hij fluit hele melodieen.
JA en naar de rui was hij zijn parels voor een groot deel kwijt dat ik er nu toch wel bijna zeker van ben!

Wel een mooie foto trouwens van jou popje!

Groetjes Miranda