11 mei 2025, 06:20:15

papagaai ziekte

Gestart door Big-Nigge, 23 november 2006, 15:27:14

« vorige - volgende »

Big-Nigge

een papagaai ziekte...kan je zien aan vermagen aan de maag...maar kan een valkje afvallen door een papagaai ziekte ? want ik ben bang dat rocky heeft papagaai

ziekte...maar ik merk nie veel van  Rocky fluit en slaap op 1 pootje en eet zelf goed netjes aan de 80 en dan doe ik effe lepeltje geven ...maar wa ik wel merk bij de buik zie ik een

zijn borst bot...maar niet zo erg op de plaatje van deze site van Papagaai ziekte...kan ook ligge dat rocky wormen hat en nu was het laatse keer dat rocky wormen spuit kreeg. ? of niet laat me weten Groetjes amy en rocky en ....... Sorry ben gewoon bang voor mn sgatje Valkje
HALLLOOO AMY IS TRUG!!!!!:D:D:D Eindelijk wachtwoord ook gevonden!

Rianne

Hoi Amy,

ik denk dat je je een beetje teveel zorgen maakt om je valkje. Hij is niet groot, zwaar en dik maar dat komt omdat je valkje met de hand is groot gebracht. Je gaat zoeken naar eventuele oorzaken voor het 'mager' zijn en komt bij een ziekte uit. Je kan het nu een oorzaak aanwijzen maar is papegaaien ziekte echt voor de hand liggend? :) Voldoet jouw valkje echt aan alle symptomen? Heb je dit stuk gelezen? http://www.valkparkiet.com/nl/files/papegaaienziekteinger.htm

Je zou kunnen kijken naar pelletvoeding voor je valkje. Het is qua aanschaf redelijk duur voer maar je doet er wel een hele tijd mee. Ook zijn er verschillende soorten pellets. De pellet die ik zelf geef, heet Harrison's. Maar ik lees ook positieve berichten over de Scenic pellet. In een pellet zitten alle voedingsstoffen die een valkje nodig heeft. Daarnaast mag je evengoed af en toe nog wat groente, fruit en brood geven of zaadvoer.

Big-Nigge

ik ben natuurlijk bezorg om me valkje maar rocky niest nie 9 aleen als ik dentol pakt voor kooi schoon maken ...en heeft geen poep aan de kontje zitten en niet brakenen...veder heeft rocky niks...

maar wat je zei kan ook ligge aan handfok...maar ik ben gewoon bang mn valkje kwijt raken sorry  :-[ :) ( Rocky slaapt nu) kopje achter in de nek en op 1 pootje staan haha maar ja : kan ook aan ligge dat Rocky nog jonkie is want Rocky is 11 weken oud! en meer info lees bij mijn verhalen  ;)

Groetjes amy en Rocky en ,,,,,
HALLLOOO AMY IS TRUG!!!!!:D:D:D Eindelijk wachtwoord ook gevonden!

Rianne

Hoi Amy,

ik heb hier een valkje, een albino, die bijna dood in het blok lag omdat z'n ouders geen eten kregen. Hij is met pap verder groot gebracht. Tinco is zijn naam :) In het begin was dat ook maar een heel klein valkje, zijn staartveren waren niet zo mooi en hij was heel rustig. Maar Tinco is nu al 1,5 jaar en doet het echt heel goed. Hij is nog steeds niet het grootste valkje hier, en dat zal hij nooit worden ook. Maar hij is gezond en daar gaat het om. :D
Rocky heeft ook een moeilijke start gehad. Verwen hem maar goed met eivoer, trosgierst en snoepstaven als hij dat lust. En misschien eet hij straks wel meer als er een vriendje bij zit. :)

Inger m

Hoi Big Nigge,
Als je denkt dat je vogel wat mankeert, dan kun je beter niet afwachten, maar contact opnemen met een dierenarts. Je zou ook eerst mestonderzoek kunnen doen (zie links bij Ziektes/ gezondheid).

Ik vind je verhaal helaas niet zo duidelijk, maar ik lees geen onrustbarende signalen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

remco1976

hoi,

ik heb me laten vertellen dat je papegaaienziekte niet eens uit mest kunt halen.dit kan alleen middel bloedonderzoek.dit heb ik vernomen van een kennis.dus mest onderzoek is zinloos als het om papegaaienziekte gaat.het werkt wel goed voor wormbesmetting en andere bacterien.

gr.remco