26 april 2024, 14:26:55

witte vlekjes in nekje.

Gestart door john-1, 13 november 2006, 23:09:26

« vorige - volgende »

john-1

Hallo allemaal.Ik heb een valkje van bijna 4 maanden gekocht bij een kweker.Een parel cinnamon witmaster.Volgens de kweker een man.Nu zitten er 2 witte vlekken/jes in de nek op de veren.Is dat ook een teken dat het een man is.of heeft dat een andere betekenis.Wat ook nog niet is dat hij nog niet fluit  :(.Na 4 maanden zou dat toch moeten beginnen.Bedankt voor lezen en eventuele reaties. ;)

Paauwtje

meestal is de vader of moeder dan een roodoog dus Lutino of lutino witmasker(albino).
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Rianne

Hoi John en Paauwtje,

vlekjes in de nek kunnen duiden op diverse splits. Het meest voorkomend is split voor bont. Als dit een pop is, kan zij geen split zijn voor lutino. :)

Paauwtje

Klopt maar er staat niet dat het een popje is.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Rianne

Hmmm dat heb ik even over het hoofd gezien ;D

John, weet je misschien wat voor mutatie (kleur) de ouders van jouw valkje hebben?

Romy

Hoi

Over de vlekjes in z'n nek kan ik je niets vertellen.
Maar over het fluiten kan ik je geruststellen : mijn valkje moet ook rond die leeftijd zijn nu, en hij maakt zo goed als nooit lawaai. Ook niet brabbelen of krijsen, helemaal niks.

De kweker zei ook dat het een mannetje was, omwille van de witte pluimpjes in z'n nek, maar blijkbaar is dit geen garantie. Hij heeft ook het bekken gevoeld.
Ik weet dus niet met zekerheid of mijn valkje een mannetje is, maar ik ga er voorlopig toch vanuit.

Groetjes
Romy

Rianne

Hallo,

ik zal 1 fabeltje even uit de wereld helpen, de vlekken in de nek zeggen niets over het geslacht, het duid alleen aan dat je valkje ergens split voor is.  :)

john-1

hoi bedankt voor de reactie .de vader van valkje is een cinnamon geparelde witmasker en de moeder is een albino.gr.john

Lin

als de moeder niet gepareld is (kan je niet zien bij albino) dan heb je een pop gekocht.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Dan moet de moeder ook nog cinnamon zijn geweest. Als alleen de vader cinnamon was, en/of gepareld, dan heb je een popje.

Rianne

Dit is de berekening zonder dat moeder gepareld en cinnamon is:

Ouders:
Vader=Witmasker Cinnamon Gepareld
Moeder=Witmasker Lutino

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Witmasker split voor {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X2:Lutino}

Jonge pop
100.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld

En dit met:

Ouders:
Vader=Witmasker Cinnamon Gepareld
Moeder=Witmasker Cinnamon Gepareld Lutino

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld split voor {X2:Lutino}

Jonge pop
100.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld


marcel

Hoi,

De vader is  witmasker cinnamon gepareld is en de moeder is een albino. De jonge vogel heeft vlekjes in zijn nek. Waardoor je er dus vanuit mag gaan dat het hier om split albino gaat.

In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren, kan een pop nooit maar dan ook nooit split zijn voor albino. Dus conclusie: je hebt waarschijnlijk een man!

Wellicht zijn er enkele kwekers bij (die denken dat het een pop is) die  de verervings-materie nog even wat beter moeten bestuderen!

carco

Citaat van: marcel op 14 november 2006, 20:09:17
Hoi,

De vader is  witmasker cinnamon gepareld is en de moeder is een albino. De jonge vogel heeft vlekjes in zijn nek. Waardoor je er dus vanuit mag gaan dat het hier om split albino gaat.

In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren, kan een pop nooit maar dan ook nooit split zijn voor albino. Dus conclusie: je hebt waarschijnlijk een man!

Wellicht zijn er enkele kwekers bij (die denken dat het een pop is) die  de verervings-materie nog even wat beter moeten bestuderen!


Pardon: wie zegt dat de vlekjes op split albino wijzen??Het is trouwens split ino. Als pa nu eens split bont is?Of ma is een bonte albino, dat kan je dus ook niet zien.
Maar de split bont kan wel tot uiting komen in de nek en kan het net zo goed wèl een pop zijn!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

14 november 2006, 20:19:16 #13 Last Edit: 14 november 2006, 20:24:28 by Lin
Marcel net als wat caroline zegt gaat dat nergens over, split albino?? dus witmasker en lutino bedoel je dan? Waarom kom jij op een man dan als het jong cinnamon en ook nog gepareld is? Tenzij de moeder dus cinnamon of gepareld is zoals Rianne beschreef is dit een pop. Uitzonderingen van cross over nagelaten dan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

14 november 2006, 20:27:27 #14 Last Edit: 14 november 2006, 20:29:34 by Lin
Ik heb een pop gehad die had twee gele veertjes in de nek. dus ook poppen uiten splitten. die is split voor witmasker bont zilver.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)