11 mei 2025, 11:56:54

4 beter dan 3?

Gestart door granny, 20 november 2006, 12:00:53

« vorige - volgende »

granny

Zoals ik al in mijn andere topics schreef, is Coco een paar weken geleden overleden en heb ik nu 3 valkjes. Moekie is een geparelde pop, Sunny blijkt nu ook een pop te zijn en Pinkel is een mannetje. Hoewel Sunny en Pinkel af en toe kibbelen, is duidelijk te zien dat ze toch een koppel vormen.
Moekie accepteren ze, maar het is ook te zien dat ze haar wegjagen als hun op haar plek willen zitten. Tis niet echt ruzie hoor, maar Moekie was altijd met Coco en hoewel deze heel zachtaardig was en zich ook van zijn plaats liet duwen, was hij wel haar maatje. Is het nu beter om er toch een valkje bij te doen, of moet ik het zo laten?

Riny

20 november 2006, 12:53:05 #1 Last Edit: 20 november 2006, 13:02:42 by Riny
Hoy Granny
Als ik in je plaats was zou ik er een vierde valkje bij plaatsen.
Zo heb je toch altijd, dat er een buiten de boot valt.
Groetjes Riny :D

Mariska

Ik zou er ook een vierde bij plaatsen ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Anja

Ook ik zou voor een 4de valkje gaan.
Net wat Riny zegt dan valt er ook geen buiten de boot.
Ikzelf heb 7 valkjes en er zit er altijd 1tje alleen.

Groetjes Anja

granny

Dan hoop ik wel dat ze goed met elkaar klikken, voordat ze Coco accepteerde, duurde het ook een aantal maanden. Deze 2 accepteerde ze vrij snel, hoewel ze wel vaak naar ze blaast. Ze zoekt ze niet op ,behalve als Pinkel en Sunny vliegen, dan wil ze ook, raakt helemaal in paniek en probeert ze ook te vliegen. Helaas lukt ze dat niet goed. Heb haar net ook weer van de vloer moeten rapen en elke keer eindigd dat weer in het naar beneden vallen in de kooi zodra ze er op stapt (vanaf mijn vinger)Het duurt elke keer langer voordat ze nu de kooi uit durft (kan ik wel begrijpen overigens)

granny

o ja, nog ff wat anders. Volgens haar uiterlijk moet Moekie een pop zijn, ik heb bij haar echter nog nooit kippetjes gedrag gezien. Coco was waarschijnlijk een mannetje, maar floot heel zacht.

Van Sunny dachten we dat het een mannetje was, maar die vertoont kippetjes gedrag en Pinkel gaat wel boven op de rug van Sunny staan (geen dekking gezien nog) Volgens het uiterlijk is Pinkel een mannetje.

Geen van de 3 fluit een deuntje, maken ze behoorlijk wat lawaai als ze uit de kooi of aandacht willen. Van wat ik begrijp, fluiten mannetjes wel en produceren de poppen weinig geluid. Op het geluid afgaand zou ik dus mannetjes hebben, maar als je naar hun uiterlijk en gedrag kijkt zou je dus opmaken dat alle 3 mannetjes zijn. Ik weet het nu ff niet meer. Sunny probeert af en toe wel een fluitje na te doen van een knul die een mooie meid nafluit.