12 mei 2025, 15:17:19

samen of niet

Gestart door lady, 20 november 2006, 15:17:34

« vorige - volgende »

lady

ik heb twee koppels valkparkieten,die zaten samen in een grote binnenvoliere. toen ik van 1 koppel eitjes kreeg heb ik ze gescheiden ,vanwege de rust. nu heb ik 1 jong en die is nu 22 dagen oud. kan ik nu die andere weer terug zetten in de voliere of moet ik wachten tot het jong uit het blok is ,en als het jong dan uit het blok is, wordt die dan niet gemolesteerd door het koppel wat eerst apart gezet was. ik wil ze weer allemaal in de huiskamervoliere ??? ??? ??? ??? .
groetjes lady

Ivy

Hoi.
Ik denk dat je beter kan wachten totdat het jonkie uitgevlogen is, omdat de ouderkoppel misschien anders aggresief gaat reageren tegen die andere valkjes (ze willen hun nest verdedigen).
Ik heb dit jaar ook voor het eerst jonkies gehad en eentje zelf gehouden, 'grappig' genoeg wordt zij het vaakst door haar eigen ouders weggejaagd... dus ja, het is niet te voorspellen wat er gebeurt als je ze weer bij elkaar hebt, want vaak las ik juist dat het hartstikke goed ging met ouders en jong.
Over twee weken is het jonkie al uitgevlogen en dan zie je wel hoe het gaat lopen als ze bijvoorbeeld samen los zijn.

Hier heb je niet zo veel aan denk ik, maar ja, ik denk dat het gewoon met elke valkje anders loopt.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

lady

he ivana.
bedankt voor je antwoord ,ik zal wachten tot binkie uit zijn broedhokje is .bij mij komen ze nooit uit hun voliere. het mag wel maar er is er geen  die dat doet.
ik denk dat ze het in de voliere ook naar hun zin hebben.
ze kunnen klimmen en hun vleugels lekker uitslaan.
groetjes lady