Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Ik denk dat het nummertje 5 gaat worden  :D. Die heeft wel een lief snoetje vind ik, en wat meer grijs vind ik ook wel mooi.
Het mailtje naar Mandy is verstuurd  :D
En nu terug snelsnel verder verhuizen  :)

Groetjes
Romy

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Peggy

Het zijn alle 5 beauties hoor dus ik denk dat je altijd wel goed zit  ;)
Succes met verhuizen meis.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Monky

Hey Romy,

Wel op je verhuizing concentreren hoor hahaha  ;D ;D ;D
Straks sjouw je alles naar het verkeerde huis of stuur je de verhuiswagen de verkeerde kant op hahaha.

He, meis, wat heerlijk dat je eindelijk een keuze mag maken  :D Ik ben benieuwd welke het uiteindelijk wordt. Ze zijn allemaal schoonheden  :-* Heerlijk hoor.

Succes met de verhuizing en veel plezier met het inrichten.

Groetjes,
Monky

Marian

Hoi Romy,

Oh, lijkt me erg moeilijk om te kiezen. Ze zullen inderdaad allemaal wel mooi worden.
Als je valkje 5 een lief snoetje vindt hebben dan is dat de goede keuze :D
En Lenie vind ik een leuke naam en goed passen!
Succes met verhuizen..... en inrichten....en een beetje goed slapen......voor je 3-de dag morgen ;)

Groetjes, Marian

Romy

Hoi Kim

Het zijn inderdaad allemaal lievies, maar het is dus valkje nummer 5 geworden. Al kreeg ik nu wel een mailtje van Mandy dat dat eigenlijk valkje nummer 4 in de geboorterij is. Ze (nr 5) was al groter geworden dan haar jongere zusje Lenie (nummer 4) waardoor ze die 2 verward had! Maar we blijven dus gewoon bij onze keuze, ongeacht welk nummertje ze heeft ;)

Hoi Peggy

Het verhuizen is een feit geworden, gisteren hebben we hier voor de eerste maal geslapen! Natuurlijk staat alles nog in dozen en moet er nog een heel pak verhuisd worden, maar we wonen hier dus al!
Het is dus het 5e valkje in de rij hieronder geworden, maar eigenlijk is ze valkje 4 in de geboorterij. Mandy had ze per ongeluk omgewisseld omdat het andere valkje al groter is dan Lenie.

Hoi Monky

De keuze is gemaakt! Het is de 5e in de fotorij geworden, maar het is dus wel de 4e in de geboorterij. Hierboven kan je lezen hoe het komt dat Mandy die twee valkjes had omgewisseld.
Tuurlijk heb ik de verhuizing ook goed in de gaten gehouden  ;) Flupke is aan het juiste huis aangekomen en lijkt zich al goed op haar gemakje te voelen hier  :D Alleen is het nog even wennen voor haar aan de nieuwe ruimte. Ze benut deze nog niet zo goed bij het vliegen, maar dat komt wel.

Hoi Marian

Het is dus valkje 5 geworden, maar eigenlijk is ze valkje 4 in de geboorterij. Hierboven kan je lezen hoe het komt dat Mandy zich even vergist had bij de nummering.
Dankjewel voor al je succeswensen  :-* Hopelijk slaap ik wat beter dan vorige nacht, want ik moet blijkbaar nog wat wennen aan het nieuwe bed ;D

Hoi iedereen

Naast al het nieuws over Lenie, hier even wat nieuws over Flupke.
Ze lijkt zich al redelijk goed thuis te voelen hier, maar het lijkt er toch op dat ze haar vriendjes de Y-tjes mist. Het valt namelijk op dat ze veel minder eet, de eerste dag heeft ze zelfs bijna niks gegeten, maar nu lijkt het toch een beetje terug te komen. Gisterenavond woog ze zelfs maar 72 gram meer, en bij Anja woog ze er nog 78.
Gelukkig heb ik haar vandaag dus wel al een aantal maal in haar etensbakje zien duikelen.
Verder is ze héél actief, ze hangt zelfs ondersteboven in haar kooi met haar vleugels wijd  :-* Dat is zo ongeloofelijk mooi om te zien  :D Waarschijnlijk doet ze dit omdat ze hier wat minder vliegt als in onze vroegere thuis, omdat ze het hier dus nog niet helemaal gewend is.

Groetjes
Romy

Monky

Hey Romy,

Fijn dat de verhuizing goed verlopen is.
En leuk dat je nu zeker weet welk valkje jouw Lenie wordt!!
Weet je al wanneer je haar ongeveer mag ophalen?

Dat Flupke afgevallen is, is niet zo heel erg verwonderlijk. Ze heeft de laatste week of dagen enorme indrukken opgedaan. Voor het eerst was ze bij vreemden en met andere valkjes, vervolgens komt ze weer thuis... even alleen... en daarna wordt ze weer verhuisd naar een nieuw huis waar ze definitief zal verblijven. Dit is allemaal best heftig voor zo'n klein Flupke  :)

Ze komt er vast wel weer helemaal overheen. Kan ze lekker haar vleugels uitslaan en straks heerlijk genieten van haar nieuwe vriendinnetje. Ik ben echt heel blij dat je een maatje voor haar gekocht hebt. Je gaat nu ook werken en dan zit ze toch nog langer alleen overdag. Je hebt het echt toppie gedaan!

Geef Flupke maar een enorme dikke knuffel van mij  :-*
En geniet jij lekker van je nieuwe huis.
Ik kan me nog herinneren toen we net in ons huidige woning woonde. Ik kon toen gewoon niet geloven dat het van ons was hahaha.

Hé meis, geniet er lekker van.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi iedereen

Het internet bij ons thuis werkt niet meer  :censuur Heel vervelend dus. Ik ben nu bij m'n moeder maar ga zo dadelijk weer weg. Ik weet niet wanneer ik terug internet zal hebben, zucht...

Groetjes
Romy

Kimm

balen romy dat je geen internet meer hebt. ik hoop dat je snel weer op het forum kan hoor ;)

Peggy

Ow balen hoor,geen internet.

Monky zei het ook al;  Flupke maakt nu veel veranderingen mee en dat is best veel voor zo'n kleintje..ze zal het eten gauw weer oppakken hoor. Gelukkig oogt ze dus niet ziek ofzo.

Dus jullie verhuizing is een feit..kei leuk joh.Geniet ervan.

Leuk trouwens dat Flupke er straks een maatje bij heeft.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Romy

Hoi iedereen

Internet werkt gelukkig terug! Het zal waarschijnlijk een technische storing geweest zijn, en niet iets aan onze verouderde pc (gelukkig maar).

Hoi Monky

Het is inderdaad heel wat wat Flupke de laatste dagen heeft meegemaakt. Toen ze naar Anja toe ging, woog ze maar 72 gram, ze was toen erg in de rui. Maar bij Anja heeft ze het ZO goed gesteld, dat ze 6 gram is bijgekomen in die 14 dagen dat ze er was!
Maar die zijn er nu jammergenoeg terug af gegaan. Eigenlijk durf ik haar nu niet zo goed wegen omdat ik bang ben dat het minder dan 70 zal zijn, en dan zal ik me superongerust gaan voelen. Maar ik weet dat ze niet ziek is of zo, ze is superlevendig en niets wijst op ziekte.  Deze middag heeft ze trouwens netjes samen met mij zitten eten, dus daar ben ik blij om.
Waarschijnlijk kunnen we Lenie op 9 augustus ophalen, maar dat moet ik nog even bespreken met m'n vriend.
Flupke zal trouwens niet zo heel veel alleen zitten hoor. Ik moet maar 1 dag in de week de hele dag werken, en de andere dagen enkel de voormiddag (de vrijdag helemaal niet). De bedoeling is dan om mijn praktijk aan huis op te starten en thuis te werken als ik niet moet gaan werken. Dus zal Flupke nooit veel alleen zitten. Maar een vriendinnetje voor haar is gewoon veel gezelliger vind ik. (En voor ons is het stiekem ook wel leuk natuurlijk  ;))
Mocht Flupke kunnen spreken, dan zou ze je nu een dikke dankjewel zeggen voor je knuffie  :-*

Hoi Kim

Gelukkig is het vanzelf opgelost. Hopelijk blijft het nu zo!

Hoi Peggy

Gelukkig is het verholpen!
Flupke maakt inderdaad veel veranderingen mee. Daar moet ze nog even aan wennen. Ze oogt in géén geval ziek. Dat heb ik extra in de gaten, daar mag je zeker van zijn.
Genieten doen we zeker  :D Al is er nog heeeeeeeeeeel veel werk eer alles op z'n plooi is...

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het gaat de goede weg op met Flupke! Haar eetpatroon lijkt terug helemaal normaal, maar ik heb haar nog niet kunnen wegen. De laatste keer was het 74 gram en ik vermoed dat ze daar nu misschien een tikkeltje boven zal zitten.

Op 9 augustus gaan we Lenie ophalen. We hebben met Mandy afgesproken om 12u. Spannend!
Ze doet het verder héél goed, ze is al uitgevlogen.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik heb haar net gewogen en ze weegt opnieuw 74 gram zoals de vorige keer. Dus het is erg goed dat ze op gewicht blijft!

M'n vriend heeft trouwens haar speelplankje van onder het stof gehaald en geïnstalleerd in ons nieuwe huis. M'n moeder wou het niet in haar huis en daardoor heeft Flupke er nooit veel mee kunnen spelen. Ze was er ook niet zo vaardig in. Maar door bij Anja te zijn, waar ze ook speelplankjes hebben, is ze héél vaardig geworden, ze klimt overal op en onder om de trosgierst te zoeken die we overal verstopt hadden  :D Super dus  :-*

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

fijn dat het goed gaat met flupke, nou ze zal denk ik heel erg blij zijn met een vriendinnetje hoor. als je zag hoe ze bij anja was.
9 augustus, dat schiet nu lekker op meid. leuk hoor en ik ben reuze benieuwd!!

liefs kim

Marian

Hoi Romy,

Fijn dat je Flupke nu hebt durven wegen :D
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, ik herken het hier bij Teddy ;)
Nog even geduld hebben voor 9 Augustus, oh wat zal Flupke het leuk vinden een vriendinnetje te krijgen!!
Ondertussen wat gewend in jullie nieuwe huis, bed, en baan?  ;D ;D

Liefs, Marian