Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Kimm

oh dat wordt nog moeilijk romy ;D

slaap lekker meid.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Ja he, veel keus! Want ik vermoed dat de mensen die voor mij gereserveerd hebben, uit dit nestje geen valkje zullen kiezen omdat zij een witmasker willen. En uit dit nestje komen alleen getekende. Hebben wij even geluk zeg  :D

Groetjes
Romy

Marian

Citaat van: Romy op 19 juni 2009, 21:53:58
Hoi Marian

Ja hoor, je pbtje gekregen én gereageerd.
Oh jou Teddy is ook zo'n kleintje? Dat wist ik niet! Hoeveel weegt die dan?

Hoi Romy,

Teddy woog afgelopen woensdag 76 gram, en daar mag ik dan al heel blij om zijn :D
Even geleden woog hij 72 en dat vond ik echt te weinig. In mijn boekje kreeg ik wat adviezen en ik hoop hem zo tegen de 80 gram te krijgen.....en te houden :P
Ik weeg mijn bende, de rakkers ;),  1-2 x in de week 's avonds.

Ja hoor, Flupke hoort je aankomen :D
Lief is dat hè!!
Fijn dat ze toch een net gewichtje had.
Zo, nog even en dan mag je echt gaan kiezen bij Mandy, kun je het geduld nog opbrengen :P ;D
Een bont cinnamon popje, mooi hoor....en getekend, ook erg mooi :-*, is mijn Indy ook ( de foutjes die zie ik niet ;))
Succes met je keuze dadelijk :D
Als ik je een (ongevraagd :-[) tipje mag geven, die kiezen waar je verliefd op wordt, getekend of niet ;) :D :-*

Groetjes, Marian

Romy

Hoi Marian

Oh dan is Teddy echt wel een kleintje ook!
Welke adviezen heb je dan gekregen om hem wat dikker te krijgen? Een hele tijd geleden, toen ik Flupke nog maar pas had, heb ik daarover ook eens een topic geopend, maar daar is weinig uitgekomen...

Het is allemaal erg spannend rond het nieuwe valkje! En je mag ongevraagd altijd tips geven hoor. Dan doe ik er nog altijd mee wat ik wil  ;) Maar ik ben er erg blij mee hoor!! De mutatie zal niet zo'n grote rol spelen, wat voor mij inderdaad belangrijker is, is om af te gaan op m'n gevoel :) Al is het dan een 'gewoon' wildkleurtje, dat geeft écht niet. Alleen willen we liever geen witmaskertje, omdat Flupke dat al is, maar daar zal niet uit kunnen gekozen worden omdat het koppeltje wat witmaskertjes grootbrengt deze ronde onbevruchte eitjes had.

Groetjes
Romy

Marian

Citaat van: Romy op 21 juni 2009, 10:00:30
Hoi Marian

Oh dan is Teddy echt wel een kleintje ook!
Welke adviezen heb je dan gekregen om hem wat dikker te krijgen? Een hele tijd geleden, toen ik Flupke nog maar pas had, heb ik daarover ook eens een topic geopend, maar daar is weinig uitgekomen...

Het is allemaal erg spannend rond het nieuwe valkje! En je mag ongevraagd altijd tips geven hoor. Dan doe ik er nog altijd mee wat ik wil  ;) Maar ik ben er erg blij mee hoor!! De mutatie zal niet zo'n grote rol spelen, wat voor mij inderdaad belangrijker is, is om af te gaan op m'n gevoel :) Al is het dan een 'gewoon' wildkleurtje, dat geeft écht niet. Alleen willen we liever geen witmaskertje, omdat Flupke dat al is, maar daar zal niet uit kunnen gekozen worden omdat het koppeltje wat witmaskertjes grootbrengt deze ronde onbevruchte eitjes had.

Groetjes
Romy

Hoi Romy,

Ik geef nu vaker eivoer, mais, muesli, ik vul het basis voer aan met zonnebloempitten, soms pijnboompitten en in mijn boekje kun je daarover nog meer lezen ;)
Maar het blijft wisselen hoor, ben ik de ene week blij met 76 is het de volgende week weer 73 :-\
Ik maak me er eerlijk gezegd geen zorgen meer om, houd het gewoon goed in de gaten, ook qua (ziekte) gedrag, en hij vliegt hier, meestal, 2 x daags flink wat rond, dat scheelt ook zeker in gewicht, ook bij mijn andere valkjes :D

Ik zou niet anders willen dan dat jij je eigen beslissingen neemt ;)
Oh en een wildkleurtje vind ik ook zo mooi, heel stiekempjes zou ik die ook nog wel willen :-X, maar ja....je wilt zoveel he...en je moet keuzes maken.
Mijn lieve Chico was een wildkleurtje, zie fotootje hiernaast :)

Groetjes, Marian

Romy

Hoi Marian

Die pijnboompitten had ik nog niet geprobeerd, dus dat is een goede tip. Maar die meusli : dan denk ik meteen : zit daar niet teveel suiker in?? Zonnebloempitten moet mevrouw niks van hebben  ::)
Bij Flupke gaat het blijkbaar net zo als bij jou Teddy. De ene week ben ik zo blij dat ze netjes boven de 75 gram zit, de andere week gaat ze dan weer naar beneden, zonder daar een oorzaak voor te zien. Maar zoals je zegt : goed observeren en wegen, zodat ziekte snel wordt opgemerkt want onze 'kleintjes' kunnen niet veel hebben he met hun lage gewichtjes.
Ook ik moet toegeven dat Flupke best wat rondvliegt. Ze heeft er hier ook de ruimte voor en straks in ons nieuwe huis heeft ze ook een hele grote ruimte van 5 op 11  :D

Wat betreft Lenie : voor mij liever niet een wildkleurtje, omdat het een vrouwtje moet zijn en ik een wildkleurtje liever als mannetje zie. Maar dat zeg ik nu he, als ik verliefd wordt op een wildkleurtje, dan wordt het zo eentje  ;D Maar dus waarschijnlijk zal het een getekende worden, gezien er nu alleen jonkies liggen bij dat koppel.

Hoi iedereen

Kan het dat Flupke opnieuw in de rui is? Begin dit jaar was ze er al eens in en toen was het netjes overgegaan. Wel viel het me op dat het precies een 'kleine' rui was want echt veel veren was ze niet verloren. Maar vorige week vond ik ineens een slagpen. Toen dacht ik nog niet echt na, het kan altijd wel eens dat ze een veer verliezen door het een of ander. Maar gisteren was ze haar staart aan het poetsen en ineens zat ze met zo'n grote staartveer te spelen  :o. Tussen deze twee veren is ze ook wat kleinere veren en ook dons verloren.
Ik vind het eigenlijk nogal kort op elkaar  ??? Of kan dit normaal zijn  ???

Groetjes
Romy

Marian

Hoi Romy,

Hé heeft jouw Flupke kapsones ;D
Welke kip lust nu geen zonnebloempitten ::)
Wat de muesli betreft, deze komt van de gezondheidswinkel, , zit boordevol tarwe- gerste- haver en rogge vlokken, enkele rozijnen en hazelnoten en ook wat zonnebloempitten ;)
Is dus niet gezoet met suikers.
De koolhydraten worden omgezet tot suikers, maar dat is ook bij brood, rijst en pasta's. Deze muesli lijkt me best gezond :D

Wow, krijgt Flupke een mega ruimte om lekker rond te sjeesen :P
Haha, is hier ook, ze kunnen van de woonkamer, via de keuken naar de eetkamer. Zodra ze dat door hebben, echt lache :D 8)

Dat ben ik met je eens, een wildkleurmannetje is mooier dan een vrouwtje....alhoewel het popje bij Lynette, vond ik prachtig!!! :-* :-*
Goed idee ;), lekker verliefd worden :P
Ik wil ook wel weer :o :-X

Groetjes, Marian

Dierenfreackske

Hoi Romy...haha...ik ben benieuwd welk valkje het uiteindelijk wordt bij jou hoor! Aaaach, ik vind wildkleurtjes en cinnamontjes ook wel mooi....die met pareltjes ook hoor! Ik denk keuze genoeg he...hihi! Ben je al verhuisd ondertussen met Flupke? Loop een beetje achter he...nogal druk gehad met vanalles he... :-\ :-\   grtjs Ann

Romy

Hoi Marian

Hihi, ja vreemd dat Flupke gen zonnebloempitten moet hebben he. Nochtans, toen ze vroeger eens héél ziek was, dan pelde ik zonnebloempitten voor haar en toen at ze die wél. Maar er zitten er in haar snoepvoer en die laat ze altijd liggen. Die muesli is inderdaad gezond als er geen extra suiker is toegevoegd. Ik zal er eens voor kijken.

Flupke heeft inderdaad best veel plaats om rond te vliegen. Maar door deuren vliegen, dat doe je toch niet  :o Zo'n enge dingen  ;) Ja dat durft Flupke dus niet he. Ze is zo ongeloofelijk snel bang... Nochtans neem ik haar vaak mee op m'n schouder door het huis heen. Hopelijk is Lenie daar wat 'stouter' in zodat ze Flupke een beetje meetrekt. Dat zou ik erg fijn vinden.

Ik hou je niet tegen om er nog een valkje bij te nemen hoor  ;D ;D

Hoi Ann

Ik ben ook heel benieuwd wie Lenie gaat worden  :D We moeten nog eventje geduld hebben tot Mandy kan zien welke donsjes popjes zijn.
Ik ben nog niet verhuisd neen. Vrijdag heb ik m'n laatste examen, de week daarna vertrekken we in het weekend op reis, en als we op 15 juli terug thuis komen, mogen we de sleutel gaan ophalen. Dan gaan we 4 dagen heel goed doorwerken, samen met m'n ouders, en we hopen om er op zondagavond te kunnen slapen  :)

Groetjes
Romy

Peggy

Hallo Romy,

Ik duik ook eens in jouw boekje  :D  Ik lees dat je binnenkort een tweede valkje krijgt,  een valkje van Mandy en mss ook nog wel getekend ? Mooi hoor en erg gezellig natuurlijk.
Flupke is trouwens ook een knapperdje hoor.  Je nieuwe valkje komt dus Lenie te heten?  Ben benieuwd welke mutatie het uiteindelijk gaat worden.

Succes as vrijdag met je laatste examen.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Romy

Hoi Peggy

Welkom in m'n boekje  :D
Begin augustus komt er inderdaad een vriendinnetje voor Flupke bij. Waarschijnlijk zal het een getekende worden, omdat Mandy momenteel enkel donsjes heeft van haar koppel wat getekende voortbrengt. Maar er zijn als alles goed gaat nog andere mutaties op komst. Het nieuwe valkje zal inderdaad Lenie gaan heten, naar m'n overleden grootmoeder (Helena - roepnaam Lena, en dus wat vervormd).

Dankjewel voor je succeswensen  :-* Het is niet zo'n makkelijk vak, maar ik zie het zitten  ;)

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ontzettend goed nieuws : deze middag ben ik met m'n moeder om zo'n visbaksteentjes geweest. Het zijn witte keien geworden en omdat het vandaag zo'n fantastisch mooi weer is, heb ik die meteen in haar badje gedaan en uiteraard ook water in het badje  ;) Toen Flupke een kwartiertje samen met mij buiten was, zag ik dat ze aan het kijken was naar haar badje. Dus ik lokte haar er naartoe en warempel, ze is erin gegaan  :D Niet zo heel lang, maar dus wel een overwinning. Ik had toen heel veel keitjes erin gedaan, dus ze kon ook niet zo diep.
Na de middag heb ik dan wat keitjes eruit gedaan en wat extra water erbij, zodat het nu echt wel een badje zou zijn. En ja hoor, ze is er vrijwillig in gegaan en is er heel lang in blijven badderen  :D Ze genoot er echt van  :-*

Dankjewel aan diegene die me die tip heeft gegeven om er keitjes voor een visbak in te doen  :-* Het was een héél goed idee!!

Groetjes
Romy

Always look..

Niks te danken hoor! toen je vroeg wat je er in moest leggen moest ik meteen daar aan denken en het heeft geholpen ik ben blij voor jou en super trots op Flupke!
Hoop dat ze nog vaak geniet van haar badje!

:-*

Romy

Hoi Hermien (?)

Ik ben echt heel blij met de tip want ik vreesde echt dat Flupke weer niet zou durven... Maar ze was dus helemaal niet bang en heeft heel erg genoten  :D

Hoi iedereen

Ondertussen heb ik van Mandy 4 nieuwe foto's gekregen. Hier volgen ze :

Spik en Span hun 6 eitjes zijn allemaal uitgekomen en zijn al flinke donsjes. Deze zullen getekend zijn. Afhankelijk van of ze cinnamon zijn of niet kan ze zien of het een pop of man is.
Van Pim en Roos zijn er ondertussen 2 donsjes, beiden bont (geen witmasker!) Afhankelijk van of ze gepareld zijn of niet kan ze zien of het een popje of mannetje is.

Leuk he  :D

Groetjes
Romy

Always look..

nee Sanne :D
Maar ben echt lij dat het geholpen heeft! ik heb nu bij Levi gezien hoe een valkje kan genieuten van water, echt de moeite waard!

leuke foto's hoor! erg schattig!!

x Sanne en de Jongens