Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Always look..

70 gram. . . Ik zou ook schrikken hoor! hoop dat een vriendin met lef zich snel aanmeld voor flupke!
Wel goed dat ze al weer een beetje aangekomen is!

Ik ga met je mee duimen!

xx Sanne

Romy

Hoi Sanne

70 gram lijkt heel weinig, maar echt geschrokken was ik er niet van. Flupke is eigenlijk wel een beetje een jojo als we niet zoveel thuis zijn (wat voornamelijk in het weekend zo is). Maar ik zie het natuurlijk liever anders!
Meestal zit ze rond de 74 gram, dan zijn die 4 grammetjes eraf niet zo ontzettend verontrustend. Maar uiteraard wel iets om in de gaten te houden!
Gelukkig is ze nu dus al aan het bijkomen, en ik zal haar wat extra verwennen met pinkies vandaag. Dat zit boordevol eiwitten en vetten en dat kan ze nu wel gebruiken  ;D

Ik heb nog niks gehoord van Mandy, dus ik veronderstel dat er nog geen eitjes zijn uitgekomen... Spannend!

Groetjes
Romy

Always look..

Okeei voor flupke is het dan idd niet zo heel erg veel minder als normaal (ik was aan het denken aan mijn jongens  :-\ 92 en 100 gram)
Wel balen dat Flupke zo'n JoJo is :( hoop echt dat je dat een beeje kan minderen door een vriendin erbij!

Idd beetje extra bij voeren nu en dan komt het vast weer goed!  :D

En ik ken de spanning waar jij in zit! ik heb Levi nog niet zo lang en die wou ik ook al vanaf eitje af aan ;):P
RT was al ouder toen ik hem ondekte..

Sterkte met wachten!

xx

Romy

Hoi Sanne

Neen hoor, Flupke is niet dramatisch afgevallen of zo. Ze is een klein en fijn valkje wat nog nooit meer dan 80 gram heeft gewogen. En dat was maar 1 keertje en toen had ze zich waarschijnlijk helemaal volgepropt  ;D Tussen 74 en 76 is zowat haar gemiddelde. Bepaalde periodes zit ze dan aan de hoge kant (76 of ietsje meer), andere periodes dan aan de lage kant (zoals nu, 74 en minder).
Ik hoop echt dat Flupke de maniertjes van het nieuwe valkje zal overnemen en bv gaat eten als dat andere valkje ook gaat eten. Want eigenlijk is het niet zo dat ze een moeilijke eter is. Ze eet graag haar zaadjes en ook alle soorten fruit en groenten wat we haar aanbieden. We moeten er wel eerst zelf even van gegeten hebben voor haar neus natuurlijk  ;D

Superspannend he, zo wachten op een nieuw valkje van bij de start  :D

Groetjes
Romy

Marian

Citaat van: Romy op 15 juni 2009, 21:24:53
Hoi Marian

Waauw dat lijkt mij ontzettend interessant werk, en ook heel bijzonder dat de jongeren eigenlijk allemaal wel geïnteresseerd zijn  :D Blijkbaar weet jij ze wel aan te pakken  ;) Mag ik je vragen welke opleiding je hebt gevolgd om dit soort werk te mogen doen?

Groetjes
Romy

Romy, ik stuur je gauw een Pb-tje :D

Groetjes, Marian

Romy

Hoi Marian

Ik heb niks ontvangen  ???

Hoi iedereen

Ik heb héél goed nieuws van Mandy! Er zijn 3 donsjes geboren  :D Later op de dag komt er meer uitleg én een foto, maar nu moet ik dringend weg want ik ga shoppen met m'n moeder  ;D
Flupke woog deze morgen trouwens 72 gram, joepie!

Groetjes
Romy

Kimm

spannend romy  :D
ik wacht met smart af hier  ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Hier ben ik terug!

Hoi iedereen

Ziehier de eerste foto van misschien wel Lenie!

Voor de duidelijkheid : dit is een foto van Mandy www.mandysbeestenboel.nl

Dit is het mailtje wat ik van haar heb gekregen : Hoi Romy,

Een voorzichtig hoera want er zijn 3 jonkies, zie foto!
Ik had gisteren al gekeken en er stonden 2 eitjes op uitkomen.
En 's avonds hoorde ik de eerste voergeluidjes.
Vandaag kon ik me niet inhouden en zag zelfs 3 jongen van Spik&Span bij Adam&Eva!
En het 4e eitje was al aan het piepen.
Gelukkig maar dat ik dus keek want ei 4-5-6 heb ik nu bij Suske&Wiske gelegd.
Want hun eitjes en die van Fallow&Yellow waren helaas onbevrucht.
Dus nu is het mooi verdeeld.
En bij Pim&Roos heb ik ook kunnen kijken en daar zijn er 3 vd 4 bevrucht.
Dus totaal max. 9 jongen deze 2e ronde.
Zo lang ze gezond zijn en het goed blijft gaan vind ik het prima!
Het is allemaal nog pril maar het zijn ervaren valken dus heb goede hoop.
Hou je weer op de hoogte.

Groetjes Mandy.

Nou op 9 jonkies, daar moet toch wel zeker 1 meisje bij zijn he  :) Ik ben zoooooooooooooo benieuwd  :D

Groetjes
Romy

hilde

hopelijk kan je kiezen uit de jongskes

groetjesssssss

Romy

Hoi Hilde

Aangezien we een popje willen, zullen we uit de popjes kunnen kiezen. We hebben de 2e keus en de mensen die de eerste keus hebben, willen een witmasker. En dat willen wij net niet  :D

Groetjes
Romy

Marian

Citaat van: Romy op 18 juni 2009, 09:11:42
Hoi Marian

Ik heb niks ontvangen  ???

Hoi, hoi, ik ben het niet vergeten hoor :)
Nog met andere dingen bezig geweest :D

Groetjes, Marian

Marian

Nogmaal hallo ;)

Jippie, donsjes....en voldoende lijkt me ook, om uit te kiezen :D
Oh, wat is dat toch spannend...en leuk om vanaf het begin te volgen!!
Flupke lijkt wel wat op mijn Teddy. Ook een kleintje en met minder gewicht. Ik houd het wel zo'n 2x per week in de gaten.

Groetjes, Marian

Marian

Romy

Hoi Marian

Ja hoor, je pbtje gekregen én gereageerd.
Oh jou Teddy is ook zo'n kleintje? Dat wist ik niet! Hoeveel weegt die dan?

Hoi iedereen

Het was een spannend dagje vandaag. Sinds gisterenavond was ik terug weg want ik had vandaag examen. Ik zat er best een beetje mee in om Flupke achter te laten, want donderdagmorgen woog ze opnieuw slechts 70 gram. En m'n moeder was ook veel weg vandaag, dus ik vreesde dat ze weer niet veel zou gegeten hebben. Maar ik heb haar dus gewogen toen ik terug thuis was, en de weegschaal wist het zelf niet zo goed  ;D : tussen 74 en 75 gram. Dat was een echte opluchting  :D
Normaal gezien zou ik al veel vroeger thuis geweest zijn, maar door stakingen lag het hele land plat (de boeren blokkeerden de wegen) waardoor ik pas laat vanuit Leuven naar huis heb kunnen komen. Maar Flupke was ontzettend blij om me te zien en wederzijds was dat hetzelfde  ;D

M'n moeder vertelde me trouwens iets leuk over de woensdagavond : ik was met m'n vader mee geweest die avond, en we zaten nog wat in de auto te kletsen die voor de deur stond toen hij me terug naar huis bracht. Toen ik binnen kwam, vroeg m'n moeder of we al zo'n half uurtje voor de deur stonden. En ik vroeg haar waarom  ??? Het was zo'n vreemde vraag! Maar blijkbaar had Flupke me gehoord toen we aankwamen want ze werd helemaal actief in haar kooi en ging me zitten roepen met dat lieve fluitje van haar  :D Dat vind ik zo bijzonder van haar  :-*
Wat is ze toch een lieverd  :-* :-* :-*

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik heb zonet een updateje gekregen van Mandy  :D
Nummertje 4 en 5 van Spik en Span zijn ondertussen ook al geboren  :D Spik en Span geven getekende jongen. De cinnamonnetjes zijn popjes. Ik vind een getekend valkje heel mooi, maar wel een beetje duur. Daarom hoop ik stiekem op een licht getekend valkje : bont met veel grijs. Die zijn ietsje goedkoper  :)

Maar nu ga ik naar m'n bedje toe, want het is een zware dag geweest.

Groetjes
Romy