Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Kimm

hoi romy,

wat lees in nou toch? :o
arme flupke. wel goed dat ze nu eet he? och meid, jij zal ook wel in de stress hebben gezeten. heel veel beterschap met flupke en een dikke zoen!!!!!!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kimm

Ze heeft inderdaad nog gegeten, redelijk kort na de klap. Nu is ze al de hele tijd aan het slapen en tussen het slapen in poetst ze een beetje. Ze is ook al doorheen de kooi gekropen.

Ik hou ze erg goed in de gaten en als ze wakker is, ga ik ze er even uit nemen als ze dat zelf wil. Dan zal ik haar de zoen geven  :-*

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik kan, gezien de situatie, goed nieuws brengen.
Flupke heeft zopas een uurtje bij me gezeten. Ze was erg rustig, maar wel actief. Zo heeft ze aan m'n kettinkje zitten knabbelen zoals ze altijd doet. Ook heeft ze bij me gedut.

Verder heeft ze van haar zaadjes gegeten, want ik had het potje bij me. Drinken wou ze niet, maar ik heb enkele druppeltjes op haar snavel laten vallen en dat heeft ze wel gedeeltelijk binnen gehad.

Daarna heb ik kiemzaadjes gegeven en daar heeft ze erg van gesmuld. Deze zijn ook vochtig, dus ze heeft voldoende vocht binnen gekregen.

Nu zit ze terug in haar kooi en het is nu erg duister omdat ik het rolluik gedeeltelijk naar beneden heb gedaan.

Anja, Monky en Kimm, ik heb Flupke jullie knuffels voorzichtjes gegeven en ze heeft er erg van genoten, dankjewel!

Groetjes
Romy

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi romy,

hartstikke fijn dat je verbetering ziet. ach die lieverd, ik vind dat zo sneu.
komt weer helemaal goed romy!

groetjes kim

Romy

Hoi Caroline

Dankjewel voor je beterschapswensen!
Het ziet er voorlopig goed uit. Ze eet goed en dut regelmatig op 1 pootje. Ook poetst ze zichzelf. Eigenlijk is ze gewoon zichzelf, maar in een rustiger tempo.

Hoi Kimm

Ja het ziet er goed uit. Flupke doet alles wat ze anders doet, maar wel veel rustiger en kalmer. Maar dat is ook niet meer dan normaal na zo'n klap. Ze zit nog steeds in het duister, maar ik heb het rolluik nu toch een beetje omhoog gedaan, alsook het gordijn. Als ze dat wil, dan kan ze een beetje naar buiten kijken. Maar ik merk dat ze toch graag in de duistere hoekjes kruipt.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Wat lees ik nu, ow jee, wat zul jij geschrokken zijn zeg. Heel veel beterschap met Flupke maar ik lees dat ze alweer bij je gezeten heeft. Mooi zo.

Mara

Romy

Hoi Mara

Dankjewel
Het gaat inderdaad goed, gezien de situatie.
Zelfs vandaag lijkt ze nog altijd onder de indruk te zijn. Ze is veel rustiger dan anders. Maar ze doet verder wel normaal, gelukkig.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het gaat goed met Flupke! Ze is nog steeds rustiger als voorheen, en schrikt ook nog van het minste geluidje, maar ze lijkt niet ziek meer, gelukkig!
We houden het gordijn nu tot helemaal op de grond als ze los is. Maar ze vliegt heel weinig. Het lijkt alsof ze een schrik heeft opgedaan. Ze komt ook niet snel meer uit haar kooi. Zo zat ze vroeger dikwijls voor haar deurtje weg en weer te lopen, en nu doet ze dat niet meer. Je moet ook echt je hand in de kooi steken en dan stapt ze op. Vroeger kwam ze zelf uit haar kooi.

Nou ja, dat komt allemaal wel weer terug en ik ben al blij dat ze er niks aan over heeft gehouden! Maar ik blijf haar wel in de gaten houden, want ik heb nog gehoord dat valkjes tot weken na een klap ineens kunnen komen te overlijden  :-\
Maar ik denk dat de kans daartoe klein is, aangezien ze altijd is blijven eten, nooit misselijk is geweest en verder zich normaal heeft gedragen, maar dan wel ietsje rustiger.

Ik heb ook iets nieuws 'gevonden' om haar bezig te houden : in haar kakbak heb ik een laagje houtsnippers, dan alpenweidehooi en tussen het hooi heb ik hele kleine stukjes trosgierst gedaan. Toen ze ontdekte wat ik gedaan had, is ze de hele tijd gaan rondscharrelen in de bak  :D Heel lief en leuk om te zien!

En eventjes iets off-topic : In een vorige post had ik al laten vallen dat mijn vriend en ik graag samen zouden gaan wonen. Maar dat kost natuurlijk veel geld en ik moet nog 1 jaar naar school. Nu waren we al wat aan het rondkijken, maar op studio willen we niet (dan is het beter om thuis te blijven wonen), maar om iets mooi, met minstens 2 slaapkamers en een gelegenheid om buiten te kunnen (terras of tuintje of koertje), dat kostte ons echt te veel geld. Maar nu hebben we via een kennis van m'n moeder een huisje gevonden met 2 of 3 slaapkamers (m'n moeder was vergeten hoeveel juist), een veranda en tuintje gevonden! Voor heel weinig geld! Alleen : het is momenteel nog bewoond door een man die gescheiden is. Hij woont 1 week in het huisje als hij z'n kinderen bij zich heeft, en 1 week bij zijn nieuwe vriendin. Nu hopen wij natuurlijk dat de relatie van die man erg goed zit en dat hij binnen korte tijd gaat verhuizen naar zijn vriendin  ;D
Dus dat wordt duimen  :P ;D

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

wat fijn dat flupke het weer goed doet! ze zal inderdaad wel flink geschrokken zijn. het vertrouwen komt wel weer.
heeft zij een apparte kakbak? ;D

nou meid ik hoop dat die man gauw gaat verhuizen, dat zou toch even mooi zijn! ik duim voor jullie.

groetjes kim

Romy

Hoi Kim

Die kakbak, zoals ik het noem (ik denk dat die term van Anja komt), is een kakbak voor fretten, maar die gebruiken wij dus gewoon voor de valkjes. Het is een driehoekige bak die je kan ophangen aan de tralies. En ik doe er dus houtsnippers, hooi en trosgierst in :)
Het is erg handig omdat je op die manier 'vuile' knabbeldingen in die kakbak kan leggen en die dan geen vuil maken buiten de kooi! Superhandig hoor!

Mijn duimen draaien overuren opdat die man zou verhuizen  ;D

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

haha ik dacht dat is om te poepen ;D  ;D  ;D
maar trekt flupke de boel er niet uit dan?

groetjes kim

Romy

Hoi Kimm

het zou wel handig zijn mocht Flupke enkel daar nog poepen  ;D Maar ik ga er niet aan beginnen om ze het aan te leren hoor  :-X

Oh jawel ze trekt de boel er zeker weten wel uit! Het is en blijft een valkje he  ;D
Maar er zijn verhogingen aan de kant waar de bak tegen de tralies hangt, dus langs die kant is het moeilijk om er iets uit te smijten  ;)

Voor de duidelijkheid zal ik er een paar foto's van nemen, die komen straks.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi Kimm

Hieronder zie je de foto's van de kakbak :)

Groetjes
Romy

Anja

De kakbak..........een goede uitvinding. Het is een kakbak voor knaagdieren. Ik gebruik die als voerbak met lekkers erin. Daar gaat alles in wat ze krigen buiten het zaad en de pellets.

Ik ga voor je duimen Romy. En een hele grote kaars voor je branden. Ik hoop het zo voor jullie.

Groetejs Anja