Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Anja

Ja he, ik vind het een erg goeie uitvinding! En ik ben erg blij dat ik die via jou heb leren kennen!
Voor meerdere valkjes is het inderdaad handig om er lekkers in te doen. Maar voor Flupke is die te groot, het zou een zee van lekkers voor haar zijn, en haar zaadjes zou ze links laten liggen  ;D

Dankjewel dat je wil duimen! Het is echt een buitenkansje en we hopen dat het voor ons kan zijn.

Hoi iedereen

Flupke schrikt nog steeds ontzettend van de GSM van het familielid dat in het ziekenhuis ligt. Hij is pastoor en er bellen erg veel mensen hem op om te vragen hoe het met hem is... Flupke is telkens in paniek als er gebeld wordt, zowel buiten als in de kooi... Hopelijk mag hij morgen op een gewone kamer, want dan mag hij z'n gsm terug bij zich houden. Maar uiteraard hoop ik dat het meeste omdat het wil betekenen dat hij goed aan het herstellen is!!!

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi hoi Romy ,  meiss toch , wat moet jij geschrokken zijn toen ze tegen het raam vloog zo hard ! Ik lees het nu pas , sorry van mijn late reactie ! Heel veel beterschap ook voor Flupke , maar ik lees dat alles terug rustig was !  Grtjs Ann

Kimm

hoi romy,

hoe gaat het met fupke? gaat ze steeds weer wat beter?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Ann

Ja ik was heel hard geschrokken
Gelukkig gaat het al wat beter met Flupke.

Hoi Kim

Donderdagavond is ze opnieuw tegen het raam gevlogen  :-\ Maar nu tegen het keukenraam (living en keuken zijn in 1). Dat zijn kleine raampjes waar geen gordijn voor kan. Ze had er nog nooit tegen gevlogen! Maar ze was opnieuw in paniek van die gsm! Gelukkig was het niet al te hard.
En het ergste van al was dat ik die gsm moest opnemen, want ik was de enige die thuis was. Flupke was in paniek aan het rondvliegen en ik was aan die gsm  :'( Ze is uiteindelijk op de grond geland en is daar blijven zitten tot ik haar ben gaan halen...

Maar ze doet het gelukkig wel goed hoor. Ze is rustiger dan anders, maar eet wel normaal en speelt ook in haar kooi. Ook heeft ze alweer gevlogen.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak, is dat ze al bijna elke dag sinds de 1e klap een plakpoep heeft gehad.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

he wat balen!!! ze schrikken bij mij ook van die gsm. ze vliegen alle kanten op. kan je er ook een ander deuntje opzetten? die wat rustiger is?

je moet die poepjes maar even in de gaten houden dit weekend en anders toch maandag even laten onderzoeken. oh wat vervelend he? ik snap je gevoel. hou haar maar goed in de gaten, dat doe je ook wel.
hou je ons op de hoogte?

groetjes kim :-*

Romy

Hoi Kimm

Erg balen ja.
Deuntje veranderen doen we liever niet, want het is onze gsm niet. Het is van een familielid die op IC ligt. Normaal gezien ging hij gisteren op een kamer mogen en dan mocht hij zijn gsm terug hebben, maar er is iets niet goed met zijn longen waardoor hij nog op IC moet blijven  :-\

Ik hou het heel goed in de gaten hoor. Ik denk er zelfs over om wat veertjes rond haar kontje weg te knippen. Mara had me die tip al eens gegeven, maar toen waren de plakpoepjes ineens weg. En dus hoefde het toen niet meer.
Het vervelende is dat dit weer gebeurt nu ik in de examens zit. De vorige keer was het met de examens van januari...

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Groetjes
Romy

Kimm

oja wat ik vaak doe is mijn gsm op de bank leggen. als hij dan afgaat dan maakt ie niet zo'n herrie. het is net of dat geluid dan wat gedempt wordt.
als ik hem op tafel heb liggen en hij gaat dan af dan worden ze hier ook gek.

sterkte meid met je examens. het gaat je wel lukken hoor! ;)

groetjes kim

Romy

Hoi Kimm

Dat is een goede tip. Ik zal de gsm op een handdoek of zo leggen.

Dankjewel voor het succeswensen met m'n examens :) Ik start maandag met m'n eerste. Het is meteen de moeilijkste van allemaal, dus ik ben blij dat ik er snel vanaf ga zijn.

Ondertussen heb ik Flupke haar plakpoepje proper gemaakt en ook enkele kleine beetjes veertjes kunnen wegknippen. Ik wil er niet teveel ineens doen. Bijknippen kan nog altijd, maar aanplakken is moeilijk  ;)

Groetjes
Romy

Kimm

Anja

Hoi romy,

Allereerst alvast heel veel succes met je examen maandag. Ik zal een kaarsje voor je branden.

Ik zou de GSM in een washandje doen. Dan wordt het geluid ook gedempt.

Arme Flupke. Die plakpoepjes zijn dus van het schrikken. Tenminste dat maak ik uit je verhaal op. Hoop dat ze er weer snel vanf is.

Dikke knuffel,

Anja

Romy

Hoi Anja

Dankjewel. Het is een erg moeilijk vak : verwantschapsantropologie. Een goed woord voor scrabbel  ;D
Het is een beetje verwarrend : soms heb ik het gevoel dat ik het echt begrijp, maar dan krijg ik vragen via mail van medestudenten, en dan draai ik weer alles door elkaar  ::)
Gelukkig heb ik nog wat tijd om te leren, het examen is pas maandag om 14u.

De GSM in een washandje doen is inderdaad een heel goed idee. Ik zal het eens voorstellen aan m'n ma. Gelukkig is ze niet veel thuis geweest vandaag, dus de GSM was ook niet veel thuis (die heeft zij bij haar)

Dus als ik het goed begrijp, denk jij dat Flupke plakpoepjes heeft van het schrikken. Kan dat dan? Want als dat een mogelijkheid is, dan hoef ik niet meer verder te zoeken. Alhoewel ik eerlijkgezegd ook al gedacht had dat het misschien met de stress rond die telefoon te maken had (dat Fluppie in de stress schiet door die telefoon en haar poepjes te lang ophoudt - omdat ze gespannen is - , waardoor die uitdrogen in haar darmpjes en dus blijven plakken als ze uiteindelijk toch poept).

Dankjewel voor de knuffel  :-*
Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi hoi Romy , ook heel veel succes morgen met de examen he ! Ik hoop dat alles goed gaat ! Ik zal duimen voor je hoor !

Wat Flupke betreft , het zou best kunnen dat hij plakpoepjes heeft van het schrikken hoor ! Ik heb dat ook ondervonden ...als de telefoon hier ga ,  schrikken Suske en Wiske zich rot , nu natuurlijk is het veel beter omdat ze nu in de voiliere zitten he , dus horen ze dat geluid zo niet hard !
Nou , hopelijk is het ondertussen weer normaal .   Veel succes he morgen nog maals , grtjs Ann

Romy

Hoi Ann

Dankjewel voor het duimen!

Hoi iedereen

Ondertussen zit m'n eerste examen erop. En het is goed gegaan  :D Wel schrok ik een beetje van de hoeveelheid : normaal gezien hebben we gemiddeld 3 vragen op een schriftelijk examen. Nu hadden we er 32  :o :o :o Daarvoor hadden we 3 uur de tijd. Nu vraag ik mij af of de nationaliteit van de prof er iets mee te maken heeft. Het is namelijk een Hollandse (uit Groningen) die deze les gaf  ;D

Met Flupke gaat het goed. Deze morgen had ze wel een plakpoep zei m'n moeder. Maar deze avond niet meer, gelukkig. De vervelende gsm is ook weg, want het familielid ligt nu op een kamer. Hij ligt wel nog steeds op een speciale verpleegeenheid, maar mag gelukkig wel ietsje meer bezoek hebben en ook zijn gsm.

Groetjes
Romy

Lauwers

Hoi Romy,

blij dat het beter gaat met Flupke :) Nu zal ze zeker volledig tot rust kunnen komen dat die gsm weg is. En goed dat je examen vandaag goed gegaan is :) Moet je veel examens maken?

Hopelijk blijft het plakpoepje weg nu. Het is soms raar hoe vogels reageren als ze schrikken. Bij mij ook, charlie kent ramen en spiegels, hij zal er niet tegenvliegen, tot hij schrikt, gegarandeerd vliegt ie er tegen!

Veel succes nog met je volgende examens en nen dikke knuffel voor Flupke

Romy

Hoi Lauwers

Ik heb minder goed nieuws, Flupke had vanmorgen wéér een plakpoep. Daarom heb ik naar de dierenarts gebeld en zij zegt dat het door een woekering van bacteriën kan zijn. Dus deze avond gaat m'n moeder ontlasting bij haar binnen doen. Morgen weet ik dan de uitslag.
Hopelijk vindt ze iets, zodat er ook iets kan aan gedaan worden! Want Flupke wordt steeds agressiever omdat ze niet graag heeft dat we aan haar kont komen  :'(
Ik heb momenteel een heel slecht gevoel  :-\ Ik ben echt ontzettend bang dat ze eens té lang niet zal kunnen poepen waardoor ze een darmverzakking krijgt of zo  :'( Want m'n moeder zei net op msn dat ze er deze morgen niet alles heeft af gekregen  :-\ Maar hopelijk is het genoeg zodat ze wel weer kan poepen.

In totaal moet ik 8 examens maken over 3 weken. Morgen heb ik de volgende.

Dankjewel voor het succeswensen!
Flupke is bij m'n moeder thuis, en ik zit op kot. Morgen ga ik voor enkele dagen naar huis en dan zal ik haar de knuffel geven.

Groetjes
Romy